Manu Katché "Playground"

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.842
Torget vurderinger
4
Gode nyheter for alle som har latt "Neighbourhood" fått mye spilletid etter at den kom.
Manu Katché slipper ny skive 24.september.

Mathias Eick – trompet
Trygve Seim – saksofon
Marcin Wasilewski – piano
Slawomir Kurkiewicz – bass

Som om ikke det er noe å glede seg til så spiller han og bandet hans på Cosmopolite 7.oktober

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ok, og med den besetningen er den skiva så godt som kjøpt allerede :)

O

om.s

Gjest
Ahh!! gode og spennende nyheter, denne skal ihus, "Neigbourhood" har fått mye spilletid her i huset, ligger denne i samme gata har man sikret seg når høstmørket setter inn...

Forøvrig avledet fra Neighbourhood, Tomasz Stanko Quartet " Suspended Nights" & "Lontano" Anbefales meget!!

mvh

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.842
Torget vurderinger
4
om.s skrev:
Forøvrig avledet fra Neighbourhood, Tomasz Stanko Quartet " Suspended Nights" & "Lontano" Anbefales meget!!
Eller rettere motsatt....gutta med så vanskelige navn, pianisten og bassisten, er jo tyvlånt fra Stanko sitt band ;-)

O

om.s

Gjest
Trane skrev:
om.s skrev:
Eller rettere motsatt....gutta med så vanskelige navn, pianisten og bassisten, er jo tyvlånt fra Stanko sitt band ;-)
Du har sikkert rett, men tanken min var att jeg snublet over TSQ "takket være" Neighbourhood ;)

mvh

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Sitter i første runde av den nå - høres uendelig mye bedre ut enn den forrige! Som jeg hørte en del på i svake stunder, men etterhvert ble aggressiv av å høre på...omtrent samme reaksjon som jeg får på kjøpesentre i US :)

Dette er helt andre saker, mye takket være Eick! Meget lovende.

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Stanko-skivene er fantastisk bra, du kan trygt rote litt i back-katalogen hans også, selv om jeg syntes Lontano er formidabel...

O.
om.s skrev:
Ahh!! gode og spennende nyheter, denne skal ihus, "Neigbourhood" har fått mye spilletid her i huset, ligger denne i samme gata har man sikret seg når høstmørket setter inn...

mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Dog skrev:
Sitter i første runde av den nå - høres uendelig mye bedre ut enn den forrige! Som jeg hørte en del på i svake stunder, men etterhvert ble aggressiv av å høre på...omtrent samme reaksjon som jeg får på kjøpesentre i US :)

Dette er helt andre saker, mye takket være Eick! Meget lovende.

O.
Takker O.
Da tar jeg turen inn til byen i dag :)

Har store forhåpninger til mr.Eick faktisk.
Det jeg blant annet liker med ham, er at det er lite fiksfakseri med elektroniske effekter når han spiller.
Kan være veldig befriende å høre på.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Samme her, har vært spent på ham helt siden første gang jeg så ham live med Jaga en eller annen gang på en eller annen jazz-festival :) Fantastisk musiker, og med fraseringer som om han var minst 20 år mer erfaren. Stor stas - han har en prominent rolle på denne Katché-skiva!

Edit: Ingen tvil om at mannen har lært mye av Mikkelborg, men videreutviklet helt egne ting etter det. Det er nesten så man får lyst til å dra fram Bach`en igjen :D

Edit 2: "Clubbing" har jeg kommet til nå...du store min! Gled deg johna!

O.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
:) :)
Det gjør jeg da også.
Regner med at ECM har samme kontroll på den lydmessige kvaliteten....som vanlig?

Fankern.....har så innmari lysst på mye av de nye ECM også på vinyl!!!!

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Har desverre bare hørt den på ipod foreløpig :)

I morgen skal det testes på moderanlegget, som forøvrig ikke viser tegn til å bli oppgradert med det første - utrolig nok.
Men Eicher har sikkert kontroll som vanlig, noe annet ville være merkelig.

O.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Da er første gjennomlytting over.
Joda, I like :)
Opplever den som hakket mer inter. enn "Neighbourhood".
Mer melodiøs ved første gangs lytting. Lettere å få taket på melodiene.
Men trenger nok litt mer ro over meg for å gå inn i de forskjellige musikeres "rolle" på denne plata.
Trygve S og M. Eick gjør en meget respektabel og viktig jobb på denne skiva. Hører liksom at det betyr noe for dem å få fram sine gode sider.

Men steike for et smekk det er i tam og stortromme anslagene ;D

Jeg har fri nesten hele dagen i morra.....det er meldt regn...hagen kan vente litt til....så da blir det nok en runde eller to med denne skiva......også :)

O

om.s

Gjest
Fikk først koblet opp anlegget i ny leil ikveld og har denne surrende rundt meg her nå, og den faller riktig godt i smak i de sene høst timer, ett godt tips 8) ....

mvh

Topp Bunn