Manley Neo-Classic 500W monoblokker hos Stereofil i Oslo

Vi har tatt inn et sett med de kraftigste monoblokkene til Manley, nemlig Neo-Classic 500.

neo_500w.jpg


Disse kan du se og høre hos Stereofil i Oslo.
 

Kommentarer

T

tce-teams

Gjest
2 av disse må nå drives av det som er av høyttalere , hvordan er lydsignaturen på manley?
 

Stei

Bransjeaktør
Ble medlem
06.03.2011
Innlegg
32
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Hei

Ja disse driver det meste av høyttalere :)


Ang lydbilde så vil jeg sitere hva Stereofil mener etter å ha testet de:

"Lydbildet presentert gjennom Neo-Clasic 500 bør selvfølgelig oppleves. Beskrivelser blir fattige, men hvis jeg skal sammeligne den med noe en en bilmotor alltid en god analogi. Til de audiofile jentene blant oss; sorry, det er en guttegreie - hifi og bilmotorer hører sammen! :) I motortermer er Neo-Classic 500 utvilsomt en Jaguar V12 - myk som silke, men med masse dreiemoment. De stortrives med sartere musikk hvor de på et magisk vis trekker deg inn i lydbildet, men dersom man tråkker gassen i bånn leverer de et skikkelig spark i korsryggen som fort blir avhengighetsskapende. Det kanskje mest imponerende er anslaget i mellombassen hvor forsterkerne har stålkontroll. Dypbassen gjenngis ikke på samme måte som på en stor transistorforsterker, men er utrolig musikalsk, fyldig og "riktig".

Vokal gjengivelsen er som nektar for ørene og jeg tror aldri jeg har hørt Leonard Cohens stemme bedre enn med Neo-Classic 500 i triodedrift på mbl 101! Helt fantastisk!

Manley sier selv at disse forsterkerne driver hva som helst av høyttalere. Etter å ha hørt noen timer sammen med mbl 101 (som tross alt er legendarisk vanskelig å drive) kan dette bekreftes."
 

Stei

Bransjeaktør
Ble medlem
06.03.2011
Innlegg
32
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Du finner komplett prisliste på www.manley.no :)

Prisen på disse er kr. 113.500,- pr par
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Litt utenfor min økonomiske rekkevidde, men liker utseendet.
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.268
Sted
Oslo
Jeg har sett link. Blokkene er prisgunstige i fht. Mc. 2301.


mvh
 

SOS

Medlem
Ble medlem
30.06.2005
Innlegg
8
Antall liker
0
Torget vurderinger
10
Jeg har lillebroren Neo-Classic 250 (10 EL-34 rør pr. monoblokk), strålende forsterkere, og samasvarer egentlig godt med den beskrivelsen som Stereofil har lagt ut ovenfor

Sigurd
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.690
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Då er du vel godt fornøgd, tenkjer eg. Har sett nokre testar som skryt fælt av kor kraftig 250 er, sikkert sant, men eg tippar at 500 watt er endå betre til mbl. Så flott at Stereofil har begge deler i butikken....skal ha meg ein tur over fjellet når ver og føre vert litt kjekkare. Kanskje akkurat det eg har håpa på, det der? Eg har avventa omtale av McIntosh sine 300 watt rørbeist, men dersom Manley er både sterkare og rimelegare, må det vurderast. Kanskje eg slepp transistorar i signalvegen?
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.268
Sted
Oslo
Dette er verkeleg noko som må sjekkast ut. 500 rørwatt er det ikkje lett å få tak i. Og truleg midt i blinken for mine behov. McIntosh er vel dyrare, og svakare, og VTL endå dyrare enn det igjen. Kva er prisen på eit sett MC 2301?
Snaut 120k. pr. stk. Sist jeg sjekket. Men det bør være mulig å prute....


mvh
 

Informasjon om bruker

Stei
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2
Link til alle artikler
7
Stei sine annonser
Bransjenyheter
Audiolab og Luxman på Hortenmessa

Audiolab og Luxman på Hortenmessa

  • 4
Norlyd AS er tilstede på årets Hortenmesse og ønsker velkommen til ROM 209. Her kan du oppleve Audiolabs splitter nye 8300-serie samt de nyeste produktene fra verdens eldste hifiprodusent...
Fortsett
Bransjenyheter
Audiolab i Norge

Audiolab i Norge

  • 7
Audiolab erstatter legendarisk elektronikkserie. I 1984 lanserte Audiolab 8000A - en integrert forsterker, som med sin fantastiske spilleglede, høye kvalitet og gunstige pris raskt fikk...
Fortsett
Bransjenyheter
Manley Neo-Classic 500 i Watt

Manley Neo-Classic 500 i Watt

  • 1
I siste nummer av Watt (1/2014) er det en interessant featureartikkel og brukertest av Manley Neo-Classic 500 og Manley Jumbo Shrimp, skrevet av Arve Åheim. Her er et utdrag fra testen: "Nettopp...
Fortsett
Bransjenyheter
Torus strømrenser tilgjengelig i Norge

Torus strømrenser tilgjengelig i Norge

  • 7
Strømrenseren som får deg til å sove godt om natten. Vi kan garantere at den positivt påvirker drømmene dine også :) Torus Power er nå endelig tilgjengelig i Norge. Dette er state-of-the-art...
Fortsett
Bransjenyheter
Manley lanserer nytt riaa-trinn i verdensklasse: Manley Chinook

Manley lanserer nytt riaa-trinn i verdensklasse: Manley Chinook

  • 0
Manley har med Chinook utviklet et riaa-trinn i verdensklassen som ikke koster en liten bil. En av verdens beste riaa-trinn – Manley Steelhead – har inspirert teamet hos Manley til å designe en...
Fortsett
Bransjenyheter
Manley forsterkere har ny importør, Jumbo Shrimp og Mahi på lager

Manley forsterkere har ny importør, Jumbo Shrimp og Mahi på lager

  • 0
E&S Import har fra oktober i år tatt over importen av Manley forsterkere i Norge. Sjekk ut: www.manley.no. Vi har fått med oss Brynjar Kvanlid i Motron på service av utstyr, samt salg av rør...
Fortsett
Topp Bunn