Diverse Mammututsalget 2014

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.189
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Mammutsalg 2014 - Velkommen

Da nærmer det seg årets salg for oss bokormer. På tide å fylle opp i tomme hyller.

Har du kjøpt, har planer om å kjøpe eller bare vil komme med gode tips så er du velkommen til å dele!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Har en god del på vent allerede. Tipper det blir det vanlige i år, posesalg på loppis. Selv ikke mamutsalget slår en bærepose klassikere for en femtilapp. ;)

N

nb

Gjest
Ikke så mye spennende synest jeg, fascinerende å se hvor mange år etter hverandre enkelte titler dukker opp, det må finnes gode lagre av en del det omstettes omtrent ingen ting av.

Lurer på Neil Youngs memorarer, samt "våpen, pest og stål" av J. Diamond, men de kan jo sikkert kjøpes for en billig penge på originalsprøket. Samt at det er en viss risiko for at den første er bare rør... noen som vet?

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Forhåpentligvis noen matbøker og ett par gode krimbøker, temmelig enkel på det viset.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.381
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Lydbøker til bilen er en sikker vinner.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.189
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Har en god del på vent allerede. Tipper det blir det vanlige i år, posesalg på loppis. Selv ikke mamutsalget slår en bærepose klassikere for en femtilapp. ;)
Det har du helt rett i. Ingenting slår loppemarked.
Når rom nr 2 står klart kommer lerret og prosjektor til å bli byttet ut til fordel for bokhyller med gode gamle klassikere. Det finnes lite som slår bokhyller fulle av skinninnbundene bøker.
Har allerede begynt å snuse litt etter Hamsun sine samlinger fra 20 tallet evt 1.ste utgivelser.

• Liker
Reaksjoner: ePi

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.381
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Lurer på Neil Youngs memorarer, samt "våpen, pest og stål" av J. Diamond, men de kan jo sikkert kjøpes for en billig penge på originalspråket.
Den sistnevnte er i hvert fall interessant å lese for de som er interessert i de større sammenhengene. Bladde litt i Youngs memoarer på salget, men fikk ut fra det ikke spesielt lyst til å kjøpe den. Huset flyter over av bøker jeg ikke når rundt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det har du helt rett i. Ingenting slår loppemarked.
Når rom nr 2 står klart kommer lerret og prosjektor til å bli byttet ut til fordel for bokhyller med gode gamle klassikere. Det finnes lite som slår bokhyller fulle av skinninnbundene bøker.
Har allerede begynt å snuse litt etter Hamsun sine samlinger fra 20 tallet evt 1.ste utgivelser.
Mest fan av paperback, faktisk. De går greit i jakkelomma, og er bedre å holde i.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.189
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Enig, men det tar seg best ut i bokhyllen med hardback. Bøker som jeg kjøper som deler av samling kjøper jeg som hardback. Kjøpte nylig den siste til ekteparet bak pseudonymet Lars Kepler i paperback.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.381
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har allerede en Storegut. :p Trenger ikke kjøpe Vinje sin.

Topp Bunn