Maling i CD-spiller?

Z

Zomby_Woof

Gjest
4'ern er hakket roligere og renere enn 2'ern. Ingen 'hele verden snudd på hodet'-forandring. Og 'slam' er det nok andre som driver med. Savner det ikke så veldig heller. Mer tilhenger av ro, kontroll, artikulasjon og tydelighet. Finfin spiller sånn sett.

Litt Ortofon i en verden av DV'er, og jeg vet hva jeg liker...

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
lovemusikk skrev:
Vet ikke hvordan din er, men jeg hadde den 2'eren, alså en god del rimligere.. men den var litt tam i mellombassen..
Kom seg 100% med Burmester. :)
Men din 4'er er vel mye bedre?
Sammenlignet 2 og 4 for noen få år siden. Da opplevde jeg i hvert fall stor forskjell. Toeren var helt uaktuell mens fireren var høyaktuell helt til jeg kom over en EMC1-UP som jeg gikk for.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Zomby_Woof skrev:
4'ern er hakket roligere og renere enn 2'ern.
Husker at jeg også opplevde fireren som behagelig og fin å lytte til, mens toeren var mer anstrengende og slitsom.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.629
Torget vurderinger
96
Skuffen blei jo fin den. Trodde jeg hadde sett det meste angående idiotiske tweaks, men dette er jo på høyde med da Peter Ellsinger skrev i High Fidelity at han fikk bedre lyd av å rengjøre etikettsiden på cd platene :p

Z

Zomby_Woof

Gjest
Birdman skrev:
Zomby_Woof skrev:
Husker at jeg også opplevde fireren som behagelig og fin å lytte til, mens toeren var mer anstrengende og slitsom.
Jeg hadde toer'n i mange år. Likte den godt, men firer'n er absolutt hakket bedre. Det går på akkurat disse tingene. Vet ikke om vi snakker litt forbi hverandre når det gjelder disse 'mye'- og 'lite'-begrepene.

Jeg har egentlig sjelden 'mye'-opplevelser når det gjelder CD-spillere.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Zomby_Woof skrev:
Birdman skrev:
Zomby_Woof skrev:
Jeg hadde toer'n i mange år. Likte den godt, men firer'n er absolutt hakket bedre. Det går på akkurat disse tingene. Vet ikke om vi snakker litt forbi hverandre når det gjelder disse 'mye'- og 'lite'-begrepene.

Jeg har egentlig sjelden 'mye'-opplevelser når det gjelder CD-spillere.
Alt er relativt. Som du sier så snakker vi ikke om en steinknusemaskin kontra Sissel Kyrkjebø. Forskjellen var allikevel så stor for meg at jeg likte den ene og ikke den andre.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.938
Torget vurderinger
8
Kan tenke meg at 4'eren er god, for 2'eren var ikke dårlig den heller sånn sett. ;)

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Antall liker
108
4eren var god den, men var litt skeptisk til at skuffen åpner seg når man heller på spilleren. Kanskje de senere modellene ble forandret på dette etter rykter jeg har hørt.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.938
Torget vurderinger
8
janix skrev:
4eren var god den, men var litt skeptisk til at skuffen åpner seg når man heller på spilleren. Kanskje de senere modellene ble forandret på dette etter rykter jeg har hørt.
Du..lurer på om ikke det skjedde på min spiller og,mener jeg og huske..
Ja, får håpe det er fikset.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Hvorfor driver dere og heller på spillerne? ???

;D

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.938
Torget vurderinger
8
Birdman skrev:

;D
Tømme ut ølet etter siste fest :p

Hehe.. neida.. ;D

Jeg la merke til det, da jeg pakket opp eller ned i orginalesken..

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
lovemusikk skrev:
Birdman skrev:

;D
Tømme ut ølet etter siste fest :p

Hehe.. neida.. ;D

Jeg la merke til det, da jeg pakket opp eller ned i orginalesken..
:)

Joda, skuffen var åpen på min også da jeg åpnet eska :). Er nok lurt å sette på en liten tape-bit for de som skal sende Hegelspillere i framtiden.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette skyldes den tunge aluklædden på fronten av skuffa, samt at skuffa ikke låses i lukket posisjon. Det er visst ikke noe problem på siste utgave, fordi den har fått nytt drivverk (uten at Hegel har ment det var nok til å kalle den Mk III). Uansett lurt å pakke rundt skuffa ved transport.

Topp Bunn