Maldini: tidenes beste spiller?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Maldini er i mine objektive øyne historiens beste spiller, hvis man ikke kun tar dribleferdigheter og scoringer med i bildet.
Han har spilt på absolutt toppnivå i over 20 år. Han har briljant spilleforståelse, taklingssikkerhet, god luftstyrke, autoritet, (hadde) god fart og er god taktisk. Han har som venstreback vært solid både offensiv og defensivt.
Han har alltid oppført seg skikkelig, ingen skandaler, taklinger ment for å skade motspiller, spytting el.

I tillegg har han alltid vært 100% lojal mot klubben sin, ingen selvfølge nå til dag.

Offensive spillere vil nesten alltid dominere slike kåringer. All respekt for Maradona, Zidane, Romario, Pele, Zidane, Cruyf m fl. Men for meg er ikke bare Maldini tidenes forsvarsspiller, men tidenes spiller totalt. Mye på grunnlag av lengden på karrieren og sin plettfrie oppførsel.

Da håper jeg bare at han også fremover oppfører seg og ikke kommer med utspill og oppførsel av det kaliberet Beckenbauer, Platini, Cruyf, Maradona og Pele altfor ofte viser.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Holmium skrev:
Maldini er i mine objektive øyne historiens beste spiller, hvis man ikke kun tar dribleferdigheter og scoringer med i bildet.
Han har spilt på absolutt toppnivå i over 20 år. Han har briljant spilleforståelse, taklingssikkerhet, god luftstyrke, autoritet, (hadde) god fart og er god taktisk. Han har som venstreback vært solid både offensiv og defensivt.
Han har alltid oppført seg skikkelig, ingen skandaler, taklinger ment for å skade motspiller, spytting el.

I tillegg har han alltid vært 100% lojal mot klubben sin, ingen selvfølge nå til dag.

Offensive spillere vil nesten alltid dominere slike kåringer. All respekt for Maradona, Zidane, Romario, Pele, Zidane, Cruyf m fl. Men for meg er ikke bare Maldini tidenes forsvarsspiller, men tidenes spiller totalt. Mye på grunnlag av lengden på karrieren og sin plettfrie oppførsel.

Da håper jeg bare at han også fremover oppfører seg og ikke kommer med utspill og oppførsel av det kaliberet Beckenbauer, Platini, Cruyf, Maradona og Pele altfor ofte viser.

Det er alltid en mulighet for og oppgradere med separat DAC om du en gang vil se Maldini enda bedre

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Necroth skrev:
Det er alltid en mulighet for og oppgradere med separat DAC om du en gang vil se Maldini enda bedre
Tror det er nytt drivverk som trengs. ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Åååå kan han sparke en lærkule? han må virkelig fortjene sine 100millioner i året ::)

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Han er jo en levende legende.
Han kom inn som reserve som 16-år, og har beholdt plassen på laget etter den tid....
Han er kanskje den mest komplette spiller gjennom tidene og var jo faktisk ganske ofte med i angrep i sine yngre dager.....defensivt er det vel ikke spm......der er han definitivt tidenes beste spiller.
Går ut ifra at han snart er å se som manager i Milan.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
En fantastisk spiller gjennom mange år.

MEN, at han fikk spille hele finalen sist onsdag, er for meg en gåte.
Mulig det ligger noe annet bak, for manager tok er kjemperisiko med å i det hele tatt ha ham på banen.
Flaks for laget, at Liverpool ikke fikk omsatt tabbene til Maldini til alt for mange målsjanser....

Men igjen, en "forhenværende" spiller i den absolutte verdensklsse.
Og han blir nok værende i systemet også på grunn av den utstrålingen og rolige autoriteten han er kjent for.

KH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.11.2003
Antall liker
0
Spørsmålsstillingen er uforståelig. Større en Pele og Maradona ? -Glem det.

Topp Bunn