Jeg tror du bør tenke litt annerledes her.
For det første vil slaglengden være ganske avhengig av frekvens. Er det en bassrefleks eller slave-variant vil slaglengden være annerledes enn på en lukket sub. Uansett, en simulering gir deg svaret på hvor slaglengden "stikker av" mest.
Videre vil en subwoofer typisk komprimere før den når x-max. Du kan lese x-max ut av databladet, så kan du montere en liten hvit eller gul klistrelapp på støvhetta og observere slaglengden mens du tester med sinustoner. Da vil du se når suben nærmer seg maks slaglengde.
Men den største utfordringen er at disse kompressorene og limiterene ikke er frekvensavhengige. Et signal på et antall dB gir langt mer slaglengde ved lave frekvenser enn ved høye. Programmerer man i Sigma Studio kan man håndtere dette ved at man EQ-er opp de "skumle" frekvensene før limiter, og drar dem ned igjen etter limiter.
Ellers anbefaler jeg at du setter attack og release så korte som mulig. Alt som skal begrense maksimal slaglengde bør jobbe raskt. I motsatt fall, når man skal begrense termisk overbelastning, kan man sette attack og release ekstremt lange. Gjerne flere minutter. Jeg har selv satt attack på 30 sekunder og release gradvis på 5 minutter for termisk beskyttelse. Jeg begrenset da effekten til 6dB under den effekten som ga feil på produktet i løpet av 5-10 minutter. Denne jobbet sammen med limiter som jobbet lynraskt, spesielt med frekvensene ca en halv oktav over bassreflekstuningen. Det var svært vanskelig å høre at noen av dem jobbet.