Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Nei, resultatet var ikke overraskende.
    Når man er såpass på jordet at man bruker 3m lampettledning med 2x0,75kvmm tverrsnitt i en slik "test", så må det nødvendigvis få en konsekvens!

    Det blir nesten like meningsløst som å sammenlikne prestanda for en tråsykkel mot en Suzuki R1100.....
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Husk på blodtrykket nå Scrooge. Referansen var verken lampettledningen, eller installasjonskabelen men MarcusCables Black Silver Maestro. Det hele var ment som en morsomhet ovenfor de som noen kaller for kabelfornektere. Så godnatt Scrooge og sov godt.

    Mvh Morten
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    *Gliser*.
    Blodtrykket har jeg kontroll på, så ingen fare med det! :)
    Jeg synes bare at de var litt teit å trekke inn slike eksempler på "kabler" i den sammenheng, derfor "sammenlikningen".

    En riktig god natt til deg også! :)
    Skjønt; du er vel allerede der....

    Mvh
    Jan
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Her er litt info om den nye "Fabrikken" til Magico :)

    http://www.bm.rs/Magico/Magico%20Q2%20Newsletter.pdf

    Espen L
    Takk for en flott link Espen. Her var det mange flotte bilder fra produksjonslokalene. I følge nyhetsbrevet skal det komme ut fire ganger i året, og neste nummer skal også handle om de nye lokalene. Tidligere så var det 80 km mellom maskineringen og montering, nå er de i samme bygg. Det gjør alt så mye lettere når vi får vite at et par Q7 inneholder nesten 2000 forskjellige deler.

    Mvh Morten
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Hei
    Nei har ingen planer om å gå opp til Q5, er meget fornøyd med Q3 så de blir stående :)
    Mvh: Espen L
    Hei Espen.

    Har begynt å børste støv av mine gamle Ypsilon/Magico-planer igjen. Leser med tilfredshet at du er fornøyd med dine nyervervelser.
    Hva vil du si er din beste erfaring med Q3
    Hvis du skulle sammenligne Q5 med Q3, bygget på din erfaring, hvordan kommer de ut i forhold til hverandre?

    Cheers!
    G
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Hei
    Nei har ingen planer om å gå opp til Q5, er meget fornøyd med Q3 så de blir stående :)
    Mvh: Espen L
    Hei Espen.

    Har begynt å børste støv av mine gamle Ypsilon/Magico-planer igjen. Leser med tilfredshet at du er fornøyd med dine nyervervelser.
    Hva vil du si er din beste erfaring med Q3
    Hvis du skulle sammenligne Q5 med Q3, bygget på din erfaring, hvordan kommer de ut i forhold til hverandre?

    Cheers!
    G
    Hei JackX
    Se det ja du er på Ypsilon Magico planene igjen... knall bra dette kan jo bli gøy:) Var en fugl som sang i øret mitt at Ypsilon kanskje kommer med integrert forsterker på Munchen messen, ryktene går til at den er ekstremt bra :) Regner med at jeg treffer deg på Rilano hotell på messen i år også Geir?
    Ser du spør om Q3 V/S Q5. Kan si litt om erfaringen min så langt med det er basert på at jeg har hørt Q5 kun ved 2 anledninger og ikke har hørt de hjemme i min egen stue på mitt eget utstyr så uttalelsene kommer egentlig på litt tynt grunnlag.

    Klangen og naturligheten i hele lydbildet er rimelig likt, de spiller på samme naturlige måte begge to og oppleves egentlig ganske likt når det gjelder fremfølelse av musikk. Det er noe mer bass og fylde og totalt sett et litt større lydbildet på Q5 ut av det jeg kan huske.
    Hurtigheten og den ekstreme dynamikken har de begge to og er en av de styrkene som jeg mener at Magico har foran alt annet jeg har hørt (og det er jaggu blitt mye i disse årene)
    Når jeg har hørt Magico på messer så har jeg enda faktisk ikke blitt imponert men det er det svært få messe rom jeg har blitt i uansett hva jeg har hørt på.
    Det som jeg er mest overasket over på Q3 er at de har den bassen som de faktisk har, når jeg hørte Q3 på messer så synes jeg bestandig de har hatt forlite bass og manglet noe fylde nedover, dette er ikke noe problem i min stue er ekstremt fornøyd med bassen og fylden nedover. Det man også må huske på er at Magico Q3 ikke har noen imponator faktor i lydbildet så for å virkelig høre på de så trenger man litt mer en 3 messe låter, man må bruke litt tid og lytte og da vil man høre det NATURLIGE lydbilde disse høyttalerene gjengir. (etter mine ører da)
    Vis man skal velge mellom Q3 eller Q5 så er det mye variabler og mange parametre som vil spille inn. I min stue så trur jeg valget på at jeg gikk for Q3 fremfor Q5 var riktig. Noe som også Frode i Acoustic Tuning mente når han så stuen min. Vis jeg skulle gått for Q5 så ville jeg ha hatt ett litt større rom ca 2 meter bredere og ha mulighet til å trekke de enda litt mer ut fra front vegg. Da de er mer krevende og drive en Q3 så burde jeg nok også fått meg en 911 til for å få ut alt av potensialet av de. Q3 er også litt mer "konevenlig" en Q5 da de er noe mindre i størrelse noe som konemor satt pris på.
    Jeg trur at vis rommer har riktig størrelse og at man har effekt forsterker som er riktig tillpasset så vil Q5 gi litt mer av det totale lydbildet. Totalt sett er nok Q5 en enda heftigere høyttaller vis alt ligger riktig til rette.

    Jeg har nå levd med Q3 i en del måneder og er ekstremt fornøyd så de blir stående i min stue og skal musikk glede meg i lang tid fremover :)
    Mvh: Espen L
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Her er Roysens nye Q7 i bronse, de ble lekre må jeg si, ja det er visstnok eksemplarene Roysen går og venter på som er avbildet her.

    MagicoQ7.jpg


    Mvh.KW
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Her er Roysens nye Q7 i bronse, de ble lekre må jeg si, ja det er visstnok eksemplarene Roysen går og venter på som er avbildet her.

    Vis vedlegget 193087

    Mvh.KW
    Enig med deg her KW disse er virkelig lekre
    finish som Roysen har valgt har jeg virkelig sansen for
    mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    de små magico

    Flotte høyttalere dette :cool: Hørte de fikk mye skryt fra flere av de fremmøtte på messa. Kunne tenkt meg å hørt med egne ører hvordan Devialet passer sammen med Magico. Skal visstnok være en innertier dette.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    de små magico

    Flotte høyttalere dette :cool: Hørte de fikk mye skryt fra flere av de fremmøtte på messa. Kunne tenkt meg å hørt med egne ører hvordan Devialet passer sammen med Magico. Skal visstnok være en innertier dette.
    Vurderer du Devialet til dine S1 Jabba Jabba?
    Mvh: Espen L
     

    geirsan

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2013
    Innlegg
    13
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Hei, jeg er ny her på forumet, og kunne ikke la denne stå ukommentert. Jeg har selv nettopp fått S1, og har Devialet til disse. En utmerket kombinasjon, og låtter himmelsk!

    mvh
    Geir
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Demoen jeg hørte med S1 og Devialet falt i smak hos meg! Jeg ble svært positiv til S1, at en så "liten" høgtaler kan lage så fin men samtidig rå lyd, er kult! :)

    Med liten mener jeg 2 små elementer, den er jo ganske høy, og slank! ;)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Hei, jeg er ny her på forumet, og kunne ikke la denne stå ukommentert. Jeg har selv nettopp fått S1, og har Devialet til disse. En utmerket kombinasjon, og låtter himmelsk!

    mvh
    Geir
    Velkommen til Magico tråden Geir:) Ser når jeg Googler at d er flere som går for S1 sammen med Devialet. S1 har vist blitt en kjempe suksess for Magico. Går rykter om at d vil komme S3 i løpet av året også.
    Gratulere med nytt og flott utstyr
    mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    de små magico

    Flotte høyttalere dette :cool: Hørte de fikk mye skryt fra flere av de fremmøtte på messa. Kunne tenkt meg å hørt med egne ører hvordan Devialet passer sammen med Magico. Skal visstnok være en innertier dette.
    Vurderer du Devialet til dine S1 Jabba Jabba?
    Mvh: Espen L
    Hei Espen og takk for sist. Det er mange merker som er til vurdering, så ingenting er avgjort her i gården. Siden Devialet skuffer inn ros i mengder så er den selvfølgelig en het kandidat.
    Hei, jeg er ny her på forumet, og kunne ikke la denne stå ukommentert. Jeg har selv nettopp fått S1, og har Devialet til disse. En utmerket kombinasjon, og låtter himmelsk!

    mvh
    Geir
    Skulle vel ikke tilfeldigvis være ditt utmerkede oppsett som var utlånt til messa, siden de er i samme farge. Flott er det i hvert fall at vi S1 eiere er like fornøyde. Mvh Morten
     

    geirsan

    Medlem
    Ble medlem
    01.01.2013
    Innlegg
    13
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Takk for det Espen!
    Og ja det er mine høytalere som avbildet på bildet.
    mvh
    Geir
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Hei
    Har fått noen PM og spørsmål om hvordan Q3 var å integrere i en "vanlig"stue. Har nevnt tidligere hvor fornøyd jeg er og fint det det var lydmessig å integrere Q3. Jeff Fritz som skriver i Ultra Audio har også nå skrevet noen linjer om dette.
    Upgrade from YG Carmels to Magico Qs?

    Mvh: Espen L
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Hei Espen L

    Denne Barry Frazelle har et rom som er 12" * 15" (omtrent 365 * 460 cm), og fikk seg anbefalt Q3 av Jeff Fritz

    Mitt rom er en anelse større, nemlig ca 400 * 600 cm. Føler at jeg ligger og vaker midt mellom Q3 og Q5 (enig?).

    For sammenligningens skyld, Espen: Hvor stort er ditt rom (du har vel sikkert skrevet det ned her et eller annet sted, men jeg er way too lazy to find it ;) )

    Cheers!

    (nærmer seg fort nå, München ! )
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Hei Espen L

    Denne Barry Frazelle har et rom som er 12" * 15" (omtrent 365 * 460 cm), og fikk seg anbefalt Q3 av Jeff Fritz

    Mitt rom er en anelse større, nemlig ca 400 * 600 cm. Føler at jeg ligger og vaker midt mellom Q3 og Q5 (enig?).

    For sammenligningens skyld, Espen: Hvor stort er ditt rom (du har vel sikkert skrevet det ned her et eller annet sted, men jeg er way too lazy to find it ;) )

    Cheers!

    (nærmer seg fort nå, München ! )
    Hei JacX
    Vi kan ta en runde på dette når vi møtes på Torsdag :) Men rommet mitt er på ca 4,5x 6,5 (ca 29kvm) Acoustic Tuning for inn et par Q3 brukt i disse dager, hva med å teste de i stua de? Da vil du jo få et inntrykk og går du først for Q3 og senere skulle ha lyst til å eventuelt oppgradere til Q5 så er min erfaring at Frode er veldig hyggelig når det gjelder innbytte :)
    Vis du googler litt på andre hifisentraler rundt i verden som feks AudioAficionado.org så vil du se at flere har testet Q3 V/S Q5 i "vanlige" stuer å jeg trur du vil bli overasket over når du ser hvor mange som har gått for Q3 nettopp på grunn av at de er enklere å få til lydmessig i et ikke dedikert lytterom eller i et rom som ikke er så tillpasset størrelse messig som man kunne ønske.

    Vi sees i baren på Gardermoen JacX så tar vi en runde på dette over noen flytende kornprodukter :)
    Ser frem til å møte deg og OAS gjengen igjen i Munchen
    Mvh: Espen
     
    Sist redigert:

    sn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    13
    Hei!

    Da melder jeg meg inn som Magico venn!

    Har den store glede av å ha gått til innkjøp av ett par Magico S5. En Fantastisk høyttaler :)

    mvh
    SN
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hei!

    Da melder jeg meg inn som Magico venn!

    Har den store glede av å ha gått til innkjøp av ett par Magico S5. En Fantastisk høyttaler :)

    mvh
    SN
    Gratulerer så masse med noen nydelige høyttalere , hiv ut noen bilder da så vi får se herlighetene.
     

    sn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    13
    Hei!

    Da melder jeg meg inn som Magico venn!

    Har den store glede av å ha gått til innkjøp av ett par Magico S5. En Fantastisk høyttaler :)

    mvh
    SN
    Gratulerer så masse med noen nydelige høyttalere , hiv ut noen bilder da så vi får se herlighetene.
    Hei, Her er noen bilder av herlighetene i egen stue.

    mvh
    Steinar
    008.jpg
    006.jpg
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hei!

    Da melder jeg meg inn som Magico venn!

    Har den store glede av å ha gått til innkjøp av ett par Magico S5. En Fantastisk høyttaler :)

    mvh
    SN
    Gratulerer så masse med noen nydelige høyttalere , hiv ut noen bilder da så vi får se herlighetene.
    Hei, Her er noen bilder av herlighetene i egen stue.

    mvh
    Steinar Vis vedlegget 198808 Vis vedlegget 198810
    Tipper di låter utrolig bra :) Hvordan synes du di spiller selv , i mellomtonen , diskant området og ikke minst bassen.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Lekkert sn! Samme finish som Roald har på sine i butikken også :) S5 er absolutt min favoritt høyttaler ! Gratulerer igjen! :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Gratulerer med nye høyttalere! Nydelig farge.
     

    sn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    13
    Lekkert sn! Samme finish som Roald har på sine i butikken også :) S5 er absolutt min favoritt høyttaler ! Gratulerer igjen! :)
    Det er DE som stod i butikken til Roald :)
    Jeg fikk lov å beholde de så slapp jeg å vente på godsakene. Roald har en super service.

    mvh
    Steinar
     

    Sigmund_B

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    140
    Antall liker
    28
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nydelige høyttalere - gratulerer masse!!

    Mvh
    Sigmund
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Hei!

    Da melder jeg meg inn som Magico venn!

    Har den store glede av å ha gått til innkjøp av ett par Magico S5. En Fantastisk høyttaler :)

    mvh
    SN
    Gratulere med nye høyttaler sn. Tøff finish du valgte :)
    Mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Hei!

    Da melder jeg meg inn som Magico venn!

    Har den store glede av å ha gått til innkjøp av ett par Magico S5. En Fantastisk høyttaler :)

    mvh
    SN
    Gratulerer som Magicoeier. Har selv fått lytte til S5 på de to siste messene i München, og det er en imponerende høyttaler.

    Mvh Morten
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Her er bilder fra en ny og lykkelig eier av Q7
    Jaggu ikke noen små tasser disse Q7 :)

    image-524057343.jpg


    DSC_0009_resize 3.jpg


    DSC_0009_resize.jpg


    Mvh: Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn