Hi-Fi magasin Magasinet WATT

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.917
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Abbonerer på Watt på iPad, ford jeg liker hjemmebesøksartiklene og det brede spekteret i tester. Nyheter og gadgets interesserer meg også. Dessuten er Roy Ervin en knakanes kjekk kar og skriver svært godt!
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Finnes det seriøse hifiblad lenger? Tror ikke det, da må vi nok tilbake til 80-tallet

Når det gjelder Watt så ble jeg nedringt av de rett etter at de hadde kjøpt opp gamle Audio for deretter å legge det ned
De brukte de gamle abbonnementslistene til å ringe og verve nye medlemmer. De tok en spansk en: "Jeg ser at du ikke har fornyet abonnementet og kan gi deg følgende supre tilbud..." :confused:
Slikt glemmer jeg ikke så lett, jeg er av den langsinte typen.... ;)

Likte heller ikke stuntet hvor Watt tok i bruk ens personlige mail adr for å sende et "introduksjonstilbud" til alle HFS sine medlemmer... Overtramp så det holder og har gitt meg total sperre på å tegne abb hos watt... :cool:
Det er noen på abonnementsavdelingen der som er en smule overivrige, ja. Selv fikk jeg blader etter at jeg hadde sagt opp abonnementet pr. mail og fått bekreftelse på det, med faktura. Fikk ordnet med dette, og bladene sluttet å komme, men her forleden dag, mange måneder senere, fikk jeg faktura på de "ubetalte" bladene jeg hadde fått. ;)

Tror ikke det blir abonnement på flere blader fra den kanten, gitt.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.438
Antall liker
84.039
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Dette tilbudet de kjørte i mai var og er en vits. Har fortsatt IKKE mottatt noe som helst og jeg kommer til å avbestille når det en gang kommer inn døra her. Det går jo raskere å bestille noe fra indre Mongolia eller Langtvekkistan! Rett og slett latterlig og holder kundene for hån!
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Samme her.
Og jeg skal ikke kjøpe flere i løssalg heller.
Useriøst.

Uansett, slik bladet har vært til nå, alt for mye TV or surround stuff til å fange min interesse fremover
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.438
Antall liker
84.039
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Og hvis de har problemer med å levere, så kan de jo i det minste informere nye abbonenter pr epost hvorfor det tar tid, da vi har oppgitt epostadressene evt pr brev. Er vel minstekravet eller hur?
 

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
360
Antall liker
109
Sted
Trondheim
Er i samme båt som de siste her, venter utålmodig på de nye koss'ene. pluss noen blader også. info ville vært fint.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.888
Antall liker
13.920
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Er ikke i den båten. Fikk bladet uten problemer og har fått Koss-ene.
Jeg fikk også raskt svar på e-post, så det kan eventuelt være et triks?
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Annonsen her på Hifisentralen burde ihvertfall fjernes, omgående

"Hei,
Velkommen som abonnent på Watt.
Vi har nå registert din bestilling, og du vil bli inkludert i neste utsendelse av bladet.
Hører gjerne fra deg hvis det er noe vi kan gjøre for deg.
Takk for din bestilling."
(27. mai)

Watt.jpg
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Hei. Dette synes jeg er trist og unødvendig. Nå har dessverre ikke jeg peiling på hva det skyldes at ting tar så lang tid, og hvem som eventuelt skal halshugges.

Men jeg skal sende en påminnelse til redaksjonsledelsen og be dem lese denne tråden, så får jeg håpe det skjer noe snart. Det er jo for dumt at vi skal miste folk som abonnenter fordi vi ikke klarer å levere slik vi lover.


Roy
(Frilansjournalist i Watt)
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
La meg i hvertfall si, noe jeg dessverre glemte å nevne i mine overnevnte poster, så er jeg imponert av journalister og skribenter i bladet Watt.
Tydeligvis dyktige folk som skriver i Watt, men dessverre så virker det som at et utenforstående firma ikke makter å levere som de burde være i stand til..
Dette til tross for at jeg fortsatt ikke liker for mye TV og surround stuff :p
 

koj

Medlem
Ble medlem
08.06.2013
Innlegg
14
Antall liker
2
Sted
Bergen
En annonse har vært på dette forumet, der Watt hadde et tilbud på så og så mange blader for 199 kr.
Skjønte det slik at hvis man gikk inn på et abonnement, så fikk man et sett Koss hodetelefoner.
Sendte mail og fikk tilbakemelding for kanskje tre uker siden, men har verken sett blad eller hodetelefonene.
Noen som har gjort det samme, noen som har fått blad i posten?

har bestilt for ca 3 uker siden men ikke sett noe til blad eller koser,di har sikkert tatt sommer ferie hehe,virker ikke noe seriøst i det hele tatt:(
 
T

tce-teams

Gjest
Samme her har ikke mottat noe blad eller koss , jeg kommer også til og avbestille , men trur neppe det kommer i posten , når jeg fikk dette tilbudet på epost for over ein mnd siden. Kommer heller ikke til og kjøpe bladet i løssalg.
 

edding

Medlem
Ble medlem
09.01.2011
Innlegg
25
Antall liker
1
Jeg har kjøpt dette bladet ved noen anledninger og makan til dårlig blekke skal du lete lenge etter. Jeg gledet meg stort til TV testen av Panasonic sin nye VT60 serie, og hva fant jeg? -Jo noe som omtrent var klippet ut av en Panasonic annonse,. Uten noen form for målinger eller data for øvrig. Det samme er det med projektor testene deres. Kan ikke kalle det tester. Heldigvis så abonnerer jeg ikke og kommer heller ikke til å gjøre det. Dessuten 1/2-parten er reklame man betaler for. Heldigvis har vi internett og jeg tror (håper) ikke Watt kommer til å overleve lenge?
 
S

SAH

Gjest
Har abonnement som utløper utpå høstparten, men tror ikke jeg kommer til å fornye det. Bladet er blitt punktlig levert i postkassa, så dette er det det ikke noe å utsette på. Siden min interesse kun dreier seg om lyd i to kanaler, blir det etter min smak for mye stoff som er uinteressant. Men sikkert et ok blad for de som også har interesse for bilde og lyd i flere kanaler.
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.065
Antall liker
2.015
Det finnes unntak da. Jeg mottok bladet ganske kjapt sammen med faktura. Koss-hodetelefonene fikk jeg i posten tre dager etter at fakturaen var betalt. (De sender ikke ut "Kossene" før regningen er betalt.)
 
N

nysjerrigper

Gjest
mener jeg bestilte 27.mai. avbestilte i går, gidder ikke vente månedsvis på noen blader som ikke er særlig interesant i utgangspunktet. overrasker meg ikke om jeg får blader og faktura plutselig allikavel :p
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.936
Antall liker
753
Det var da ikke måte på sutring. Jeg kjøper bladet hos Narvesen de gangene jeg synes det står noe interessant stoff om 2-kanals hifi, inkl. "hjemme hos" med fokus på 2-kanals (har fortstått det slik at det er omtrent annenhvert nummer). Ellers ikke. Så enkelt. Tilbud av typen "kjøp ditt og få datt" har jeg blitt for gammel til uansett. Men det er neppe skribentenes feil at det har korktet seg.
 

KES

Medlem
Ble medlem
05.07.2013
Innlegg
7
Antall liker
0
Er rent digitalt abonnement bare mulig som iOS/android-app?
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Er tre uker så vanvitting lenge å vente? Watt har vel som de fleste andre 10 numre i året, og dermed er jo neste nye blad augustnummeret. Juni nummer var vel antageligvis allerede ute for tre uker siden, sender vel neppe "gamle" blader?
 

jan b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2008
Innlegg
324
Antall liker
114
Sted
Sør-Trøndelag
Jeg fikk for et par dager siden, etter å ha sendt en mail, beskjed om at Koss'ene blir sendt meg i slutten av juli grunnet ferie...
 

Bjeff

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.11.2008
Innlegg
89
Antall liker
16
Sted
Bergen
Jeg synes Watt er et flott blad.
Ikke så nyansert som Fidelity, men til gjengjeld tester de produkter som stort sett er betalbare, og ikke minst med et språk som er forståelig.
Hvis Fidelity blir nedlagt er det godt og ha Watt, og ikke bare lyd og bilde.
Det jeg savner fra Hjemmekino er svensken.
 

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Innlegg
141
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Hei. Trist med alle som ikke har fått tilsendt blader, men det kan kanskje være en naturlig forklaring? Ser for eksempel at noen har bestilt 27 mai. Da er allerede juninummeret på vei til abonnentene. Neste nummer er da august siden det ikke er noen nummer i juli. Augustnummeret skal være abonnentene i hende i månedsskiftet. Dermed vil det gå nærmere åtte uker fra man bestiller til man mottar det første nummeret. Denne situasjonen vil man bare kunne oppleve nå midt på sommeren, Dette er i alle fall det jeg tror er forklaringen på dette.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.888
Antall liker
13.920
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Lite sannsynlig, Hr Finnerud. Jeg fikk bekreftelse på mitt abonnement 29/6 og sitter her med juninummeret.
Har mer tro på at det er noe teknisk med innmelding som har sviktet, lurer på om alle disse misfornøyde i det hele tatt har mottatt bekreftelse fra aboservicen på mail?

EDIT: 29/5 skulle det selvsagt stå :)
 
Sist redigert:

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
791
Antall liker
206
Torget vurderinger
19
Jeg bestilte 26 mai, første dagen jeg så annonsen. Har fått bekreftelse på mail. Har ikke hørt noe fra Watt etter dette.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Jeg bestillte også og fikk bekreftelse i Mai......... det var det siste jeg hørte........ men samme kan det være :D
 
K

kveita

Gjest
Jeg er glad for at vi har Hifi blader som WATT, som gir oss en peke pinne om hva som er nytt på markede, hjemme hos reportasjer, og film omtaler. Dette er noe som jeg gleder meg til hver mnd og for meg er det mye nyttig info her. Håper at dette bladet lever i mange år til:)

mvh
Abonnerer på watt, bladet har alltid kommet punktlig i postkassa. Tidligere har jeg abonnert på Audio, samt at jeg har kjøpt samtlige Fidelity til dags dato.

Har funnet mye interessant i samtlige blader. Enkelte tester har medført handel, og jeg har faktisk syntes at de svarte til det testeren hadde forespeilet.

Jeg er snart 60,men gleder meg fremdeles til hver utgivelsesdato. Internett kan aldri erstatte den gleden og følelsen det gir og bla i et ekte norsk hifi blad. Stå på alle ildsjeler i hifipressa, vi trenger dere for at hifi interessen fortsatt skal eksistere.
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Trodde jeg var innmelt som kunde hoss Watt men har ikke fått noen melding, så jeg vet ikke om jeg er registrert i systemet deres.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Dere som ikke har hørt noe, kanskje det hjelper å sende en mail til watt@aboservice.no (om dere ikke allerede har gjort det...)

Ellers takk for hyggelige ord imellom den forståelige frustrasjonen over at bladet dere har bestilt ikke har kommet.

Roy
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.657
Antall liker
32.633
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Hei. Trist med alle som ikke har fått tilsendt blader, men det kan kanskje være en naturlig forklaring? Ser for eksempel at noen har bestilt 27 mai. Da er allerede juninummeret på vei til abonnentene. Neste nummer er da august siden det ikke er noen nummer i juli. Augustnummeret skal være abonnentene i hende i månedsskiftet. Dermed vil det gå nærmere åtte uker fra man bestiller til man mottar det første nummeret. Denne situasjonen vil man bare kunne oppleve nå midt på sommeren, Dette er i alle fall det jeg tror er forklaringen på dette.
Et godt tips til redaktøren tror jeg ville være å gå til buns i dette, finne ut hva som egentlig har skjedd. Rydde opp i det og gi alle disse frustrerte og potensielle kundene en god forklaring på årsaken, man skal ikke bare tro eller anta i sånne saker :)

gismo
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Trodde jeg var innmelt som kunde hoss Watt men har ikke fått noen melding, så jeg vet ikke om jeg er registrert i systemet deres.
Fikk svar fra Watt i dag att jeg var registrert. Så alt ordner seg til det beste.
 

lunch

Medlem
Ble medlem
06.01.2012
Innlegg
43
Antall liker
4
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Har abonnert på Watt i et års tid på iPad. Og Lyd&Bilde (også iPad). Men nå har jeg droppet begge fordi jeg synes de er blitt helt like. I tillegg er det for mye TV, gadget og kamera-stoff til at jeg gidder å kjøpe dem. Er kun interessert i hifi (for det meste to-kanals). Er det kun Fidelity igjen, eller finnes det andre norske hifiblader verdt å abonnere på?
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Nå er selvsagt ikke jeg helt objektiv, men fotoapparater tror jeg ikke vi har testet i Watt. Der er det stort sett hifi, tv og hjemmekino-stoff. Hvis det kun er to-kanals-stoff er det ingen her hjemme på berget som bare skriver om det. Selv Fidelity skriver litt om multikanal (dog med fokus på musikk).

Roy
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.438
Antall liker
84.039
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Du verden! I dag lå Watt i postkassen!
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Lå i postkassa i dag her også......... skumlest på "kontoret"........ og du verden... både pickuptest og platespillertest........ selvom jeg kanskje ikke akkurat kjøper bladet for og oppdatere meg på den fronten :rolleyes:......... håper dog at det kommer tester av store tv'er i prisklasser for de fleste.
Er skikkelig fedup med Lyd&Bilde testene fordi de på død og liv alltid bare skal teste de dyreste toppmodellene. Snakket med en på Expert her i Vestby om hva de selger mest av, han fortalte at en 47" til 20k hadde han enda tilgode og selge og 55" til 25k gikk det ikke akurat flust av de heller. Så en oppfordring: test litt av det den gemene hop kjøper og ikke bare tv'er for folk som kun har Frogner ti'ere i lommeboka. Blueray spillere opptil 4-5k hadde vært intresannt også........ kanskje finnes det blåplatespillere til 2k som er veldig bra ??
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Også mottatt Watt idag :)

Men, når man tegner et abonnement som dette så burde det i e-mail bekreftelse stå noe ala; "Takker for bestilling, du vil motta bladet fra og med nummer ...."
 
Topp Bunn