MacNoruego?
Takk, takk. Kvalitetsfølelsen er stor, og det tok vel ikke mer enn 20 minutter fra jeg åpnet esken til jeg hadde svart på en epost fra jobben der jeg også måtte inn å fikle litt med track changes i Word vedlegget!
Bare så sørgelig at jeg ikke har fått Airport Extreme/Express til å fungere skikkelig med Pirelli-modemet ennå, og jeg har ingen mulighet til å velge modem/router fra en annen produsent/leverandør, så inntil videre kommer jeg nok til å beholde mitt PC-SqueezeBox oppsett. Jeg har kommet så langt at jeg vet at AEen fungerer, ved å lage et eget LAN med laptop-ReadyNAS-AE, der laptopen kobler trådløst til Pirellien, men jeg har fortsatt ikke funnet ut av det som synes å være DHCP-problemer mellom AE og Pirelli...
vreden: min far har bedt meg kjøpe en ny datamaskin for ham, som han også kan ta med seg opp på hytten når de er der i lengre tid. Han har plutselig fattet interesse for digital fotografi/filmbehandling på sine eldre dager, så maskinen vil nok hovedsakelig brukes til dette. Faderen har strengt tatt ikke bruk for en laptop, men jeg tenkte at en iMac muligens kunne være et greit kompromiss mellom det å ha en hjemmedatamaskin med stor og god skjerm, men som iblant kan tas med i bilen opp på hytten når de skal være der en uke eller to. Er iMacen robust nok til å fraktes en time i baksetet av en bil fra tid til annen?
noruego