Macintosh 25 år ...

V

vredensgnag

Gjest
Det er jo både kort tid og lang tid ...
Min første Mac var en 512. Kjøpte Mac SE til de ansatte på kontoret i 1987. Hver kostet innpå 50.000 med printer, om jeg husker rett, sinnsykt!

Her lanseres den første Mac'en, morsomt å se. Den tids publikum fikk bakoversveis fordi tekst bevegde seg over skjermen.

I følge rykter er Steve Jobs blitt operert i dag. Jeg var den første i Skandinavia som brukte AVID-redigering til mine reklamefilmproduksjoner - skylder ham en del! Du milde som det forenklet filmproduksjon. (Men han har også fått godt betalt, best å ikke forsøke å legge sammen hvor mye jeg har sendt i retning Apple gjennom årene.)

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.535
Hehehe, artig video. ;D Det har mildt sagt beveget seg fremover siden den gang...
Har egentlig fingrene krysset for en eller annen form for jubileumsmaskin, men med tanke på salgstallene til de forrige er det kanskje litt mye å håpe på :p

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
12.501
Sted
Trondheim
Jeg fikk min første Mac Plus i 1986.

Ellers var Steve på jobb i Cupertino i dag, så operasjonsryktene tror jeg ikke så mye på.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.425
Torget vurderinger
1
... mimre mimre ... jeg var borti en 512 som krevde en litt uvanlig oppstartsprosedyre. Et bestemt dunk i toppen, raskt etterfultgt av et «paralelt» slag i hver side - switch on - alt annet var «dømt» til å misslykkes 8)

mvh
KJ

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.745
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Min første var en Mac IIsi...

Når jeg gikk på ingeniørhøgskola fant vi, og gjenopplivet en gammel 128k-mac. Snoka tak i OS, litt programvare og noen spill, og hadde stående bakerst i klasserommet...

Mimre, mimre... Den maskina virker sikker enda i dag, bare diskettene er til stede og i orden. Den starta fra diskett raskere enn en rimelig ny maskin med XP... Du fikk plass til en WYSIWYG teksbehandler på en 800kb diskett.

De gamle macene var utrolig slitestreke og godt skrudd - bare strømforsyninga var et kapittel for seg selv i hvor mye bedriten støm den godtok...

Husker du måtte bruke en s.k. Mac-knekker for å åpne kassa ;D

Johan-Kr

Topp Bunn