Macbook til sb3/wireless til lavry vs macbook til lavry - forskjell i lyd??

mandag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
231
Antall liker
139
Torget vurderinger
1
Hei
Som overskriften sier - vil det være forskjeller i lyd i disse to måter å gjøre det på?
Hvilken type kabel trengs evt fra mac til lavry?
Det er jo veldig praktisk via sb3.

Erik
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Fra datamaskin til dac (hvis det var et ledd i spørsmålet) skal man vel helst bruke optisk/ikke-elektrisk overføring for best lyd. Pga det støyrike elektriske miljøet i en datamaskin. Har jeg lest meg til. Riktignok fra veldig troverdige aktører.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Spørs hvilken Lavry du snakker om DA 10 har ikke USB, DA 11 har, så med en DA11 kan du bruke USB, men da begrenser du deg til 5 m kabel(med repeater kan vel dette forlenges til 15m)Hvis PC står i samme rom så er ikke dette noe problem.
Hvis du ikke har noen behov som tilsier bruk av PC som eks aktiv deling så vil nok det enkleste være SB eller Airport siden du allerede er på Mac plattform
 

mandag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
231
Antall liker
139
Torget vurderinger
1
Har lavry10 - bruker nå coax - profigold et/eller/annet...
Skjønner det slik at optisk anbefales?
Noen anbefalinger?

Erik
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg bruker selv Squeezebox v3 sammen med en Lavry DA10. Klarer ikke å høre forskjell mellom coax og toslink.
Har ved én anledning hatt besøk av en venn med macbook og syntes denne ikke låt like bra sammen med DA10en (via to optiske kabler med skjøteledd).
 

mandag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
231
Antall liker
139
Torget vurderinger
1
Ok.

Da er det kanskje ingen grunn ti å prøve annet enn coax.
Har bare hatt da10 noen få dager - har inntrykk av at den blei mye bedre i løpet av første døgnet.
Lydmessig må da dette være veldig bra!

Erik
 
Topp Bunn