|
Jeg bruker en macbook med HRT music streamer II. Funger godt. Sjekk også ut pure musicBjørk skrev:Takk for innspill.
Tenkte på en HRT streamer sammen med denne.
En MB vil være perfekt..Bjørk skrev:Takk for innspill.
Tenkte på en HRT streamer sammen med denne.
Eg brukar Toslink mellom Macbookpro og ein Benchmark dac, dette funker veldig bra. Etter at du har kobla i Toslinken vil du enkelt kunne endre utgang i lyd-menyen i systemvalg. Bruker også USB i forbindelse med dac'en og kan ikkje sei eg høyrer nokon forskjell.Zombat skrev:Er det noen som har erfaring med Toslink (optisk kabel) mellom MacBook og D/A konverter ?
Hvilke innstillinger gjøres i Mac´en og hvilken utgang brukes.
Er Toslink overlegen USB ?
Det kan bekreftes. Apogeen holder fint følge med CD-Spiller opp til ca 10k klassen.ayaboh skrev:Apogee Duet sammen med MacBook er en veldig bra kombinasjon. Mange som bruker denne. Du får en veldig bra DAC, en veldig bra ADC, og en bra hodetelefonforsterker. Alt utviklet og tilpasset Mac. Foreslår også Pure Music som avspiller.
For ikke å snakke om 55.000 kroners klassen. Merkelig målestokk.digiman skrev:Det kan bekreftes. Apogeen holder fint følge med CD-Spiller opp til ca 10k klassen.ayaboh skrev:Apogee Duet sammen med MacBook er en veldig bra kombinasjon. Mange som bruker denne. Du får en veldig bra DAC, en veldig bra ADC, og en bra hodetelefonforsterker. Alt utviklet og tilpasset Mac. Foreslår også Pure Music som avspiller.
Har Apogee one, men den er tiltenkt enkel lydproduksjon. Virkar som bra produkt desse Apogee boksane, har også vurdert Duet slik at eg får muligheten til stereoinnspelingar.vredensgnag skrev:For ikke å snakke om 55.000 kroners klassen. Merkelig målestokk.digiman skrev:Det kan bekreftes. Apogeen holder fint følge med CD-Spiller opp til ca 10k klassen.ayaboh skrev:Apogee Duet sammen med MacBook er en veldig bra kombinasjon. Mange som bruker denne. Du får en veldig bra DAC, en veldig bra ADC, og en bra hodetelefonforsterker. Alt utviklet og tilpasset Mac. Foreslår også Pure Music som avspiller.
Både og..Zombat skrev:Er Toslink overlegen USB ?
Det er artig å lese om hvor mystisk en dataprotokoll plutselig blir når det dreier seg om hi-fi.ceroxol skrev:Et tips er forresten å ikke bruke en ekstern usb-harddisk, ellers mister du effekten av den asynkrone usb-koblingen som er i HRT...
Ikke noe mystisk ved dette, det er sånn usb-protokollen virker.Class skrev:Det er artig å lese om hvor mystisk en dataprotokoll plutselig blir når det dreier seg om hi-fi.ceroxol skrev:Et tips er forresten å ikke bruke en ekstern usb-harddisk, ellers mister du effekten av den asynkrone usb-koblingen som er i HRT...
Finnes det noen målinger på dette?
Hehe jo, asynkron/adaptiv USB er greit nok men hvordan påvirker en USB disk signal til en annen enhet? Etter det jeg vet skal ikke det skje.ceroxol skrev:Ikke noe mystisk ved dette, det er sånn usb-protokollen virker.Er skrevet om emnet flere steder. Asynkron usb "slaver" pc/mac, men en annen usb-enhet blir ikke "slavet" = du mister fordelen med asynkron usb.
Siterer fra annen tråd:Class skrev:Hehe jo, asynkron/adaptiv USB er greit nok men hvordan påvirker en USB disk signal til en annen enhet? Etter det jeg vet skal ikke det skje.ceroxol skrev:Ikke noe mystisk ved dette, det er sånn usb-protokollen virker.Er skrevet om emnet flere steder. Asynkron usb "slaver" pc/mac, men en annen usb-enhet blir ikke "slavet" = du mister fordelen med asynkron usb.
Har du lenke til mer info om dette?
achri-d skrev:Her benyttes en ekstern USB-disk og U-Clock er en USB-enhet. USB-enheter er iht standarden ikke synkronisert (det kan være at W7 gjør noe med det, men jeg tviler) og de to enhetene er derfor ikke synkronisert. I praksis betyr det at koblingen mellom disk og dac ikke er pålitelig. Det hjelper dessverre ikke at U-Clock benytter asynkron USB - når U-Clock sender PCen en request etter data til å fylle bufferet er det ikke sikkert PCen klarer å følge opp siden requesten ikke er synkronisert med harddiskens USB kontroller. Det er nødvendig å benytte en disk med SATA-kontroller eller lignende. Det beste eksemplet er PCens harddisk som vanlgivis er SATA-kontrollert. Derfor - om PCen har SATA-disk så legg testdatene der og repeter prosedyren, så får vi høre om forskjellene er der i samme grad. Mvh
Unnskyld meg men dette ligner på ukvalifisert gjetting og ikke akkurat det jeg etterlyste. FUD er det nok av.ceroxol skrev:Siterer fra annen tråd: [...]
Etter at jeg byttet til FW-hdd har det aldri vært et problem, vel, kanskje det bare skyltes at de delte samme usb-bus jf. denne tråden.You should never use a USB hard drive with a USB DAC. The pure amount of synchronous data transfer over one link is too much for the computer to handle.
It is always best to keep the hard drive on say a Firewire link and the dac on the USB link for best results. Another idea which is even better is to use an eSATA II link from your computer to the external drives.