Mac mini som cd og harddiskspiller?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Du kan bare bruke VNC eller tilsvarende (iTunes App, gratis) om du ønsker å kontrollere CD-spilleren med Touch - men sitter du slik at du ser iMac'en, vil jeg anbefale at du bruker fjernkontrollen (den lille hvite).

VNC gir deg desktop på iMac på Touch eller iPhone, og så kan du bare styre alt derfra. Skjermen er liten, men du kan øke det aktuelle området, og dermed lett kunne styre playback, også med ilagt CD.

MEN - jeg syns ikke drivverket i iMac'en er lydløst nok til musikk med stille partier, hører det noen ganger, ikke alltid. Så jeg vil anbefale å rippe musikken til harddisk, da blir det helt tyst ved playback.

Eller er jeg enig i at man bør unngå å rippe til WAV, finnes meget begrensede muligheter for bruk av metadata.

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    SOEDAL skrev:
    Det går visst ann å automatisere ripping hver gang man legger inn en ny cd. Dette kunne jeg godt tenke meg å gjøre, men da vil jeg rippe til waw.
    Jeg vet noen reagerer litt på dette, men jeg hørte faktisk god lydforskjell på wav og Apple Lossless. Wav filene låt rett og slett hardt og uengasjerende. Nå er det jo faktisk noen her inne på forumet som har uttalt at WAV er en gammel filtype eller noe, uten at jeg har noe greie på dette. Men Apple Lossless låter helt fortreffelig. Sparer en del HD plass gjør man jo også.

Torsen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn