Maarud eller Kims?

Hvilket potetgull?


  • Totalt antall stemmer
    23

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Livet er bedre uten det sølet der. Skal jeg ha snacks skal det i hvert fall ikke være laget av potet i noen som helst form.
 
  • Love
Reaksjoner: 2xJ

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.427
Ble positivt overrasket over ny og forbedret Kims her forleden. God smak og ikke for salt. Har gått grundig lei av varianten "stekt ett og ett flak over bålet bak fjøset osv" a la Sørlandschips, Toten og alle de andre.
Ikke enig. Kims og Maarud får ligge i fred for meg. Potetgull skal tross alt være laget av skivede poteter, ikke potetmos
 
S

Syncrolux

Gjest
Maarud paprika var greia i oppveksten min. Tror søren meg ikke det lokale Samvirkelaget hadde noe annet heller.

Men jøss og fyse så vondt det er. Sørlandschips havsalt derimot, er helt ok.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Spiser ikke så mye potetgull lenger, men har ingen preferanser på merke. Tortilla chips, snack chips, brazilian et eller annet, linsechips med paprika. Syns fort potetgull kan bli litt kvalmt og fett. Chilinøtter og de innbakte ravioli peanøttene er ok.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.625
Antall liker
10.162
"Pulverchips" som Maarud og Kims er en skam sammenlignet med den originale Sørlandschips'en med havsalt.
Sørlandschips produserer ellers Bondens Chips for Rema 1000, det er et godt alternativ.
Totenflak er også skikkelig vare. Angående den siste der, jeg ser den lages på Skreia, er det Kims gamle fabrikk som produserer? Eller hva er historien her? (Begge merkevarene er Orkla-produkter)
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Totenflak er visst veldig populær eksportvare til Tyskland. Fraktes nedover av Toten Transport. 💀
Spiser minimalt med chips, men må si Toten-flak overgår det meste. Nå handlet denne tråden om salt. og den er god. Men Toten-Flak med salt og pepper er den aller beste. Etter min smak...
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Spiser minimalt med chips, men må si Toten-flak overgår det meste. Nå handlet denne tråden om salt. og den er god. Men Toten-Flak med salt og pepper er den aller beste. Etter min smak...
Smaken er som baken. På potetgull liker jeg gjerne litt mer eller annet krydder enn bare salt og pepper. På diverse mat kan det derimot være tilstrekkelig.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.464
Antall liker
102.640
Torget vurderinger
23

Den beste Maarud var selvsagt klassikeren "Ost & Løk"
Perfekt til stekt fjellrøye, biff etc.
Nå har de ødelagt den også; tykk og hard (billigere å produsere selvsagt) og mindre smak.
Har sendt de en forferdelig reprimande men tror ikke det hjelper stort!​
 

lurvis

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2015
Innlegg
2.769
Antall liker
5.287
Sted
Totenvika
Torget vurderinger
0
Når en har tilbragt sporadisk tid innenfor veggene på en sådan fabrikk for å 'fornye vegger' med et to-komponentprodukt og ikke får rengjøre som man vil pga hensyn til produksjon, da eter'ru samt jobber ikke med sånt mer. Fettet renner og Orklene bestemmer.
Og forslaget om en ny smak og potensiell salgssuksess med chips av ekte brekknøttesmak likte de ikke, ikke slagordet heller: Slankegullet! Bli en strek med Skreiapotet.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.344
Antall liker
10.964
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Totenflak er visst veldig populær eksportvare til Tyskland. Fraktes nedover av Toten Transport. 💀
Har kjørt litt trailer i tyskland på slutten av 80-tallet. På alle spedisjonskontor jeg var innom hang det kalender fra Toten transport. Først etter å ha kjørt i tyskland noen dager og skoletysken hadde våknet litt, og jeg møtte en 18-metring fra Toten Transport på en raststelle forsto jeg greia.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.344
Antall liker
10.964
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
On topic: kona vil ha Maarud salt, mens jeg vil ha små engelske poser m vinegar.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.362
Antall liker
83.740
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
First price er fin da
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.241
Antall liker
288
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Måru, så måru - skal ikke Kimse av det da.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.115
Antall liker
9.427

Den beste Maarud var selvsagt klassikeren "Ost & Løk"
Perfekt til stekt fjellrøye, biff etc.
Nå har de ødelagt den også; tykk og hard (billigere å produsere selvsagt) og mindre smak.
Har sendt de en forferdelig reprimande men tror ikke det hjelper stort!​
Og jeg som trodde du hadde sansen for gode ting.
Så feil kan man ta.​
 
C

Cyber

Gjest
1658865953614.png

Denne er meget god! Det er den eller spansk paprika fra samme produsent.
 

lurvis

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2015
Innlegg
2.769
Antall liker
5.287
Sted
Totenvika
Torget vurderinger
0
Potetgull og vinyl! Som hånd i hanske? Omtrent som Clausthaler i en danske.
 

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Innlegg
653
Antall liker
310
Torget vurderinger
11
Polly potetløv likte jeg veldig godt, men det finnest ikke lenger.
Kims Paprika smaker veldig bra.
Gode gamle Polly potetløv var veldig bra. Huker den sorte med pepper og den knallrøde med paprika. Etter hva jeg husker så var smaken "renere" før. Altså at paprika smakte mer paprika og pepper mer pepper.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.978
Antall liker
3.820
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Hater alt som er potetgull eller lignende.
Det eneste jeg blir svak for er peanøttpops som dessverre ikke finns i Norge.
 
  • Love
Reaksjoner: 2xJ
S

Syncrolux

Gjest
Potetchips av ferske, gode poteter kan man jo lage sjøl hvis man har en frityrkoker, evt litt stor gryte…. Anbefales!
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.692
Antall liker
21.540
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Sørlandschips/Bondens her. Saltet, ikke noe av det andre tøyset.
Innrømmer dog å ha en svakhet for Maaruds riflede. Pjoltermat! 😂
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.241
Antall liker
9.476
Torget vurderinger
2
Kjøper bare Totenflak jeg, og av og til Sørlandschips , om Toten ikke er å oppdrive. Men Totenflak og Kims er begge eid av Orkla , kanskje til og med laget på samme fabrikk på Toten/Skreia.
Totenflak er ganske fete( men lite mettet fett)og salte, men det er det som gjør dem så gode. At det er en liten pose gjør at jeg spiser mindre , tror/ håper jeg…

Men nå er det midlertidig stopp av mine kjøp. Palmeolje svineriet vil hjertet mitt ikke ha.( solsikke olje 0,5% mettet fett, palmeolje 14%)

Fra Totenflak:
Det har oppstått en akutt mangel på solsikkeolje på verdensmarkedet. Vi har derfor blitt nødt til å midlertidig erstatte solsikkeolje med andre vegetabilske oljer som peanøttolje, rapsolje eller sertifisert palmeolje. Vi jobber parallelt med å finne de beste oljene og vil bytte tilbake til solsikkeolje så snart det blir tilgjengelig. I ingredienslisten for produktene våre her på hjemmesiden vil vi til enhver tid spesifisere hvilken vegetabilsk olje produktene våre nå lages med, klikk på bildet av et produkt for å komme til ingredienslisten.

F6334613-5C47-438D-BA4C-CE3804B96797.png
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Gode gamle Polly potetløv var veldig bra. Huker den sorte med pepper og den knallrøde med paprika. Etter hva jeg husker så var smaken "renere" før. Altså at paprika smakte mer paprika og pepper mer pepper.
Har det på samme måten med Roma's Ingefærøl. Er overbevist om at det smakte mye mere ingefær og mindre vann når jeg var liten, enn hva det gjør nå.
 

Cuckoo61

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.08.2005
Innlegg
91
Antall liker
101
Torget vurderinger
31
TEMA: SPRØSTEKTE POTETER I NORD-KOREA

Personlig rangerer jeg Maarud foran Kims.
Og Totenflak og Sørlandchips foran Maarud.
Med Sørlandschips et lite hestehode foran Totenflak.
Men Kims er visstnok (eller kommer i alle fall il å bli det) store på markedet i Nord-Korea.
For som man sier der borte: Ingen Kims, ingen kos! :p ;)(y)(det høyst offisielle, nasjonale slagord)

På det sterkeste anbefalt av Kim Jong- on (sønn av Kim Jong-il, sønnesønn av landsfader Kim-il-Sung) 😁
i følge rykter nyter førstnevnte Kim gjerne Kims med dip på nattbordet - noe kroppen hans også vitner om, ha-ha! :p

Mvh Peder Potet :unsure:
 
Topp Bunn