m3signature vs mi3 super

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Hei noen som kan hjelpe meg? skal ha meg ny høyttaler og får m3signature til 10k og mi3super til 14k, hva vil dere si er det beste kjøpet?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Villedende pris for mi3 signature er 28k
Villedende pris for mi3 super er 20 k.

Da høres det merkelig ut at du får signaturen billigst, men så vidt jeg kan forstå må denne opplagt være det beste kjøpet.

O

OldBoy

Gjest
Hei noen som kan hjelpe meg? skal ha meg ny høyttaler og får m3signature til 10k og mi3super til 14k, hva vil dere si er det beste kjøpet?
M3 Signature kostet vel i sin tid rundt 25k det siste året den var på markedet (før Mi3 Sign. kom), så 10k for den nå høres ut som et godt kjøp. Min sønn kjøpte et par for halvannet år siden og betalte 14k, men fikk da med noe som Audivector kaller "Superstands".

Kjøper du Mi3 Super, får du en ikke fullt så gammel høyttaler, men jeg tror at M3 Signature er bedre lydmessig, selv om den nødvendigvis er et år eller to eldre.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
men likevel...

ser på bruktbørsen på audiophile.no.
m3signature nypris: 27k selges for 12k.

O

OldBoy

Gjest
men likevel...

ser på bruktbørsen på audiophile.no.
m3signature nypris: 27k selges for 12k.
Kan nok stemme bra, det. Jeg tror 27k var listeprisen, men så var det rabattene, da. En venn av meg vurderte disse i sin tid, og fikk tilbud av Hi-Fi-Centerkjeden på rett i overkant av 25k. Mot at han kjøpte en del andre greier der også, så det blir litt omtrentlig, dette.

Men da er vel 10k fortsatt en bra bruktpris?

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
10K for M3 Signature er en fair pris. Har selv hatt alle M3 modellene hjemme i lengre perioder. M3, M3 Super, M3 Signature og nå M3 Avantgarde. Mitt råd er at du går for M3 Signature fremfor Mi3 Super. Synes diskanten på Super blir for spiss, sammenlignet med M3 Signature.

Wodger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
10k er en grei pris for M3 Signature.

Du har ikke anledning til å få høre på dem da? Uten at jeg har hørt akkurat disse to modellene opp mot hverandre så tror jeg lyden kan være ganske forskjellig.

Jeg hadde Mi3 Standard på hjemlån en helg før jeg endte opp med å kjøpe et par brukte M3 Signature. Jeg opplevde faktisk diskanten på Mi3 Standard som friskere og mer engasjerende, men muligens en anelse skarp. M3 Signature virket litt kjedeligere, men uten noen som helst antydning til skarphet. De gikk også en god del dypere i bassen.

Forsterker og signalkilde spiller selvfølgelig også inn her. Jeg spillte på en Sheng Ya CD-S10 cd-spiller med rør via Electrocompaniet ECI-4. En oppsett som i utgangspunktet har ganske varm lyd mao.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg hadde mi3 super hjemme på test.  En svært god høyttaler, men som andre påpeker, en tanke påtrengende i diskanten.  Men dette kan muligens tweakes, siden den har tri-wiringsterminaler (mulig å sette på motstandsbasert dempeledd på diskanten uten å åpne kassa). Har ikke hørt M3-serien, men prisen du har fått oppgitt på Signature-versjonen er det vel lite å si på.

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
982
Sted
Kristiansand
10 lapper for M3 signature er et godt kjøp. Audiovector superstands var en del av "signature"-pakka, sammen med baffel bak og foran og diverse andre ting.

En høytttaler med meget klar og fin lyd. Nøytral og frekvenslineær. Og diskanten er vanvittig bra.

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Tusen takk for alle gode svar :D det ble m3signature
på hegel h200 ;D rock on!!!