Møte Skedsmo Audio Juli 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Kanskje jeg skulle bedt om 2 stykk, de kan visstnok kjøres som monoblokker også ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har dog ett problem det ser ut til at antallet bokser overstiger benker og rack til dette møtet, som kjent er det jo på vei inn ett sett med SLP05 som også som skal prøves i oppsettet her.

    Ohhh...- hvor jeg gleder med til neste uke. 8)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Retep skrev:
    Hehe...

    Fyttigrisen for noen bilder... Er fart på hifi fronten her også. Får inn nye HT på søndag regner jeg med. og effekt amp ser ut til å vere bestemt. Blir en klasse A amp på 50w. Ab 200w i 8ohm 400w i 4ohm og med 1200w strømforsyning. 36kg.

    Gleder meg til å komme Johnny. Har spurt meg fri tidlig den dagen for å rekke møtet. Er helt sinnsykt dette NBS opplegget.

    Mvh Peter

    Men neida.... han skulle ikke selge alikevel. Har et par til i kikkerten... Er spennende dette med jakt... Høyttalerene kommer i hus imorgen om alt står bra til med dem.
    Hva... angret han seg ? Hvilket effektrinn var dette da ?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vincent Sp 993, men har ikke gitt opp håpet. Har også lagt inn bud på en Parasound A23, men han skulle vente. Er ikke umulig at det blir hentet et beist fra statene ved navn Emotiva Xpa-2....

    Jeg tar også med min preamp. Har lysst å teste den opp imot desse dyre greiene dere`s ;D ;D

    Neste uke blir spennende.

    Peter
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei.,,...,,,...

    Nå er det natta her i huset, imorgen er det Arendals tur! Fyttigrisen, jeg gleder meg. ;) 8) :-X :-X ::) ???
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Retep skrev:
    Vincent Sp 993, men har ikke gitt opp håpet. Har også lagt inn bud på en Parasound A23, men han skulle vente. Er ikke umulig at det blir hentet et beist fra statene ved navn Emotiva Xpa-2....

    Jeg tar også med min preamp. Har lysst å teste den opp imot desse dyre greiene dere`s ;D ;D

    Neste uke blir spennende.

    Peter
    Jepp gjør det, god tur imorgen.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Devialet blir levert Mandagen før Tirsdagen ;D
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Lykke til med møtet ;D
    Her i SonusFaberland er det lite med kvalitetslyd, men masse sol ;D
    Håper det blir mulighet for en seanse senere?

    VidarJ
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    vidarje skrev:
    Lykke til med møtet ;D
    Her i SonusFaberland er det lite med kvalitetslyd, men masse sol ;D
    Håper det blir mulighet for en seanse senere?

    VidarJ
    Selvfølgelig Vidar men si meg har du ikke sett noen sonuser der nede enda ?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Forøvrig er Blokkene såvidt begynt og bli innspilt nå og må si meg meget fornøyd med forandringene som skjedd hittil, blir spennende å høre hva de prominente medlemmene har og si om lyden.

    For bare håpe kongen kom seg helskinnet ned fra Molde fjellet i helga !?
    Kongen are you there !!!?
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    vidarje skrev:
    Lykke til med møtet ;D
    Her i SonusFaberland er det lite med kvalitetslyd, men masse sol ;D
    Håper det blir mulighet for en seanse senere?

    VidarJ
    Selvfølgelig Vidar men si meg har du ikke sett noen sonuser der nede enda ?
    Ingen Sonuser enda, men jeg oppdaget akkurat nå at jeg er ca 50 minutter unna en ekstrem butikk http://www.hifidiprinzio.it/en/index.php Nå gjelder det bare å finne noe annet interessant i Chieti ;D
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    vidarje skrev:
    johnnygrandis skrev:
    vidarje skrev:
    Lykke til med møtet ;D
    Her i SonusFaberland er det lite med kvalitetslyd, men masse sol ;D
    Håper det blir mulighet for en seanse senere?

    VidarJ
    Selvfølgelig Vidar men si meg har du ikke sett noen sonuser der nede enda ?
    Ingen Sonuser enda, men jeg oppdaget akkurat nå at jeg er ca 50 minutter unna en ekstrem butikk http://www.hifidiprinzio.it/en/index.php Nå gjelder det bare å finne noe annet interessant i Chieti ;D

    Vet ikke hva fruen din liker men er er ivertfall noe....:

    Sights & Excursions
    Cattedrale di S. Giustino, with a fine marble altar, paintings, frescoes, precious wooden furniture and the wonderful belltower
    Chiesa di S. Francesco, with an original XII-century rosewindow and inside paintings by Giovanni Battista Spinelli and Ettore Graziani
    Chiesa di S. Domenico (XVII century)
    Chiesa di S. Chiara
    Chiesa di S. Giovanni Battista, with Venetian paintings of the XVII century
    Chiesa di S. Gaetano, with stucco decorations by Giambattista Gianni
    Pinacoteca C. Barbella
    Museo Archeologico Nazionale
    Parco Nazionale della Maiella

    Hehehe.. hifisjappe når du er i sonus faber land. Klart du må fp til det... ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    vidarje skrev:
    johnnygrandis skrev:
    vidarje skrev:
    Lykke til med møtet ;D
    Her i SonusFaberland er det lite med kvalitetslyd, men masse sol ;D
    Håper det blir mulighet for en seanse senere?

    VidarJ
    Selvfølgelig Vidar men si meg har du ikke sett noen sonuser der nede enda ?
    Ingen Sonuser enda, men jeg oppdaget akkurat nå at jeg er ca 50 minutter unna en ekstrem butikk http://www.hifidiprinzio.it/en/index.php Nå gjelder det bare å finne noe annet interessant i Chieti ;D
    Oiii !
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Om det er noen som ikke har fått tilsendt adressen eller er usikker på hvor det er så gi meg ett lite hint så skal vi ordne det... :D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Takk for besøket igår gutter, alltid trivelig !!

    Ser fram til neste møte, ekstra hyggelig med ett nytt aktivt medlem med jonas.
    Og takk til blindlemon for målinger, det måtte en Mac til for å klare det ;D (Intern spøk)






    Vi teste endel utstyr ec kongen overrrasket med en ny Ayon cd spiller. (ec kongen må bort når du har blitt Ayon kongen).... Jeg blir helt forvirret Morten, hvem er du egentlig ::) :eek: ;D




    ( Dårlig bilde men bedre enn ingen bilde )

    Cd spillern til kongen ;D spilte meget bra over Cary riggen.
     

    Vedlegg

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som at dere koste dere uten oss andre :-\ Det blir kanskje litt drøyt å gi Morten bare tilnavnet "Kongen", men han må bestemme seg, eller hva fuglekongen ;D

    Ser ut til at det blir en tur til Chieti i morgen, håper det blir mulig med en demo i high end rommet :)
    Jeg har brent en TestCD og gleder meg :)

    Vi må få en liten rapport på alt utstyret som ble testet og målingene fra blindlemon.

    Vintageknekten :D
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei Johnny!

    Hjertelig takk for at vi igjen får komme å lytte til oppsettet ditt ( Og Osten`s og Kongens) Marten med Cary oppsettet spillet på en måte jeg ikke har hørt før. Her er det rompplassering, for meg utrolig klang på instrumenter og på stemmer samt en atakk og oppløst lyd med en liten smak av sødme som gjør at jeg nok kunne sittet og kost meg med musikk, plate etter plate.

    Jeg tror ikke jeg ville ha blitt lyttetrett.

    Spilleren til "et eller annet kongen" fikk jeg ikke hørt så mye på, men det inntrykket jeg fikk var at den hadde en litt mørkere signatur enn berklyen din. Npe som passer meg bra. AT den Ayon spilleren er et kupp til prisen, er det ivertfall ingen tvil om.

    Men så var det denne tynne flate sølvfarga greia du hadde fått låne. Devilet eller hva den nå heter. Fy fen... jeg fikk hakeslepp av den Johnny! at den skulle spille slik som den gjorde, hadde jeg ikke i min villeste fantasi kunne tippa.

    Jeg synes den gikk dypere og hadde mere kontroll med bassen, jeg synes også at den hadde en meget fin mellomtone, samt mellombass. Kort og kontante anslag på strengene på de akkustike innslagene du spillte. Det var en latin inspirert sang du spillte der det høres ut som om en streng ryker, fyttigrisen for en dynamikk. Jeg fikk fryninger...

    På Bjørn Berge låten så var det som om jeg var på konsert med han igjen.

    Men np etter å ha tenkt litt så synes jeg stemmer og spesiellt damestemmer kanskje kunne virke på kanten frampå, det var på en måte at ampen ikke kunne bli ferdig med den tonen den holdt på med før den skulle til på den neste. At tonene ble avsluttet fra raskt. ( Kanskje det er presisst det skal vere og at dette er virkelig hi-end), men jeg tror jeg ville ha blitt stressa over tid.

    Så Cary oppsettet mener jeg er bedre på vokal musikk, der mye av sangen/låten er sang.

    Men å si at det ene oppsettet er bedre enn det andre, Det går ikke. At de spiller annerledes og med hver sine styrker, det går.

    Jeg ville nok ha vert lykkelig med begge oppsettene i min stue.


    Igjen takk for oppmøte folkens, og som Grandisen sier, det er hyggelig med nye medlemmer. Håper du dukker opp igjen på neste møte Jonas.

    Mvh Peter
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

    Takk for et bra møte med testing av masse bokser denne gang, må si at cayin oppsettet har løftet seg sykt siden sist lytt, utrolig hvordan ting endrer seg. Du har en sykt fin sammensetning av produkter og jeg må bare si at det spiller sykt bra. Man lever seg inn i et lydbilde, Tenk hvordan det blir med eget rom.
    Har selv fått timer med lytt i kveld, trekker tilbake tvilen med Ayon Spiller DEN ER BRA. Men viktig og ha roen og tiden med seg når man skal lytte til noe nytt.
    Gleder meg til jeg skal invetere gjengen hit for hi-fi kveld, Nå er det bare Ayon Ayon som gjelder huhu, det gløder i rør her.

    Ellers så ble det servert Tressis og bærpay a`la Johnnygrandis, viste ikke at du var konditor haha.

    Hilsen Morten
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    169
    Takk for en hyggelig kveld . Veldig imponert over anlegget ditt , spesielt høytalerene .
    Matchingen med Cayin er helt topp .
    Devialet var også imponerende , kommer til å prøve den på anlegget mitt .
    Helt utrolig driv og dynamikk med den .
    Ayon spilleren er jo et funn til prisen .
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Kjempeflott treff folkens :D
    Både musikken og lyden var fra øverste hylle :p Digger de høyttalerene, DYNAMIKKKK :eek:
    Det var noen kjente fjes fra fortiden, som bekrefter hvor aktiv jeg tider er med hobbyen, og ellers kjempehyggelig å treffe på Jonny og resten av "kjernen" ;)
    Gleder meg allerde til neste treff, så da er jeg vel et "fast" medlem av SA 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn