Ønsker anbefaling Må noe byttes ut her?

Fixxman88

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2021
Innlegg
93
Antall liker
22
Sted
Oslo
Hei, jeg har i skrivende stund en yamaha RX-V367B forsterker og et par med Proson Event 6
Dette har jeg hatt i 10, men har stått hos min mor da det ikke var plass i leiligheten.

Men, flytter inn i nytt hus, så da skal dette etterhvert kobles til en platespiller av merke Mofi Ultradeck parret med en Lyra Delos.
For å få god lyd ut av den Lyraen, bør noe skiftes ut av forsterker eller høyttalere?

Skal også nevne at jeg har et par Dali Zensor 1 som for øybelikket brukes til tv'en.
 

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
4.349
Antall liker
5.830
Sted
Møre & Romsdal
Torget vurderinger
8
Når det kommer til lyd er du eneste fasit på hva om er bra for deg.
Du vil nok få en haug med anbefalinger, men greit om du sier noe om følgende.
Budsjett
Rom (størrelse, materiale og møblering)
Hva du ønsker av lyd
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Fixxman88

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2021
Innlegg
93
Antall liker
22
Sted
Oslo
Ah. Beklager :)
Budsjett på 10-15000 tenker jeg.
rommet er 10,3kvm

Mest mulig analog og "varm" lyd
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
10,3 kvm er ikke stort. Mulig proson høytalerne blir litt stor i det rommet. Jeg tenker stativhøytaler, plassert på gode stativer. Aktive kanskje? Ta deg en runde på hifiklubben/soundgarden etc og hør på det de har. Jeg ville ihvertfall byttet høytalerne først. Hvis du har mulighet er det lurt å prøve høytalerne hjemme før evt kjøp.
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Det er mulig skrev jeg, basert på egen erfaring.
 
2

2xJ

Gjest
Det er legitimt !! 😁

Kjører mange ganger den størrelsen der på ca tilsvarende rom, zero prob !!
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.837
Antall liker
38.558
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hei, jeg har i skrivende stund en yamaha RX-V367B forsterker og et par med Proson Event 6
Dette har jeg hatt i 10, men har stått hos min mor da det ikke var plass i leiligheten.

Men, flytter inn i nytt hus, så da skal dette etterhvert kobles til en platespiller av merke Mofi Ultradeck parret med en Lyra Delos.
For å få god lyd ut av den Lyraen, bør noe skiftes ut av forsterker eller høyttalere?

Skal også nevne at jeg har et par Dali Zensor 1 som for øybelikket brukes til tv'en.
Synes dette høres litt merkelig ut :unsure: En lyra og blande det inn med Proson høyttalere og en billig reciver?? Tror nok du må tenke litt nytt angående utstyret du har

mvh
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.139
Antall liker
7.770
Sted
Oslo
Synes dette høres litt merkelig ut :unsure: En lyra og blande det inn med Proson høyttalere og en billig reciver?? Tror nok du må tenke litt nytt angående utstyret du har

mvh
På den andre siden så er det ikke dumt å begynne med signal kilden,og jobbe seg oppover derfra.
Det gamle Linn slagordet: Garbadge in, Garbadge out, gjelder fortsatt
 
Topp Bunn