Lyttekveld på Klepp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Tjah, det er god combo som spiller helt greit. Selve spilleren kan være en riktig ertekopp noen ganger, da den avogtil nekter å spille i korekt hastighet. Litt for sakte eller litt for fort går greit, men helt nøyaktig vil den ikke spille. ::) Men men, er du 30 år må du nesten få velge ditt eget tempo. :)

Ja rommet og plasseringen av de har nok definitivt endel å si på bassen. Som du ser har jeg lyttepossisjonen midt i rommet. Dette er nok ikke helt opptimalt lydmessig, men what the hell en skal da leve i stua også.

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Jan_I skrev:
    Hei Jaerbu
    Har du mere info om disse basshorna?
    Gjerne med flere bilder og tegninger/beskrivelse av oppbygning?
    Forresten flotte lowtherhorn og fine bilder her
    Mvh Jan I
    Hei Jan.
    Bassene er noen helt "vanlige" AV-basser. Designet og bygget av Gunnar Brekke. Mine har de orginale Audax elementene. Kit'et kan fremdelses kjøpes hos Eltek, men nå bruker de noen vifa elementer tror jeg.
    Jeg har også bestillt to Sperrling basshorn, men de lar vente på seg ;)

Geir_O

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    19
    Spennende. Du har et flott opplegg Jærbu. Var desverre på jobb i går kveld, men kanskje neste gang....

Har parkert min KD500. Det ble nok for ujevn gange for motoren etterhvert ja. Jeg er nok striksere med gamlinger enn deg. ;D Men har selvfølgelig ikke kvittet meg med juvelen. Kan jo være jeg får fiksa opp drivverket engang. Kanskje noen lytter som begynner å bli slitne? Vet ikke jeg. Kjekt om du gir tilbakemelding om du finner ut av det.

Mvh
    Geir

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jaerbu skrev:
    Tjah, det er god combo som spiller helt greit. Selve spilleren kan være en riktig ertekopp noen ganger, da den avogtil nekter å spille i korekt hastighet. Litt for sakte eller litt for fort går greit, men helt nøyaktig vil den ikke spille. ::) Men men, er du 30 år må du nesten få velge ditt eget tempo. :)
    Er ingen ungdom min heller men gjør jobben...ennå :)
    Skal høre med en kompis som kjenner til de driverkene,kanskje han har noen tips.

/jan

tah

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    40
    Heisann!

Takk for ein triveleg kveld på Klepp! Dette kan vi godt gjenta!
    Det er liten fare for å gå tom for musikk og samtale-emner.

Tor Anton

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jaerbu:
    Skuer jeg en MAD Ultra pre amp under KD500'n ?

/jan

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Tor Anton: Takk for sist ja! Alltid spennende å treffe nye hifi-innteresserte :)
    Hva heter den pipeorgel-plata du hadde med deg forresten? Den må jeg jammen gå til innkjøp av.

Jan: Ja det er nesten riktig. Det er nærmere bestemt en coustomutgave av en MAD Line 2A SE. Med bl.a Dact volumpot og bedre kondensatorer. Inngangene har 3 ulike gain, henholdsvis 5, 10 og 15 db. Bruker 10db utgangen til cd-spilleren og 15 db til platesnurreren. Synes MAD'en fungerer kjempebra sammen med QS blokkene. :). Støy er ett ikke-tema selv med volumet på fullt.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jaerbu skrev:
    Jan: Ja det er nesten riktig. Det er nærmere bestemt en coustomutgave av en MAD Line 2A SE. Med bl.a Dact volumpot og bedre kondensatorer. Inngangene har 3 ulike gain, henholdsvis 5, 10 og 15 db. Bruker 10db utgangen til cd-spilleren og 15 db til platesnurreren. Synes MAD'en fungerer kjempebra sammen med QS blokkene. :). Støy er ett ikke-tema selv med volumet på fullt.
    Svarte.Kjenner jeg får lyst til å slå meg sjøl for å ha solgt MAD Ultra 4 SE :-X
    Støy var ett "non topic" med Ultra 4 også.Fikk aldri prøvd riia'n i den.

Fikk du Dr.Peppard til å bygge for deg eller kjøpte du inn deler og slengte ihopes selv ?
    Det som er veldig interesant med din (for min del også ;) ) er gain justeringen.
    Nesten pose og sekk det der jo :)

/jan"savnerMAD"olsen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn