Lytteklubb for audiofile i Oslo

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Innlegg
611
Antall liker
2.000
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hei alle lyd/hifi-interesserte i Oslo og omegn!
Jeg har en stund lekt med tanken om å dra i gang en uformell lytteklubb for hifi-interesserte i Oslo-området. Jeg har kort fartstid som audiofil og savner innimellom noen å dele gleden, lytte og diskutere med. Svar gjerne på tråden eller send meg en PM, så inviterer jeg gjerne til en hyggelig aften hjemme hos meg. Jeg ser altså for meg at dette skal være helt uformelt - det trengs hverken formann eller kasserer for å lytte til god musikk med noe godt drikke attåt. Hører gjerne fra dere!

Beste hilsener fra Woodrand


2 x Bryston 28B SST2, Cary slp-03, T+A DAC 8, Avid Diva II m/ SME309 og Lyra Delos, Avid Pellar RIAA, Isotek EVO 3 Titan, Isotek EVO 3 Sigmas, Audio Physic Caldera, 2 x Audio Physic Rhea II. Kabler fra Nordost og Wire World.
 

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Innlegg
611
Antall liker
2.000
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Takk, Sluket. Jeg har fått med meg OAS, men jeg har ikke sjekket om de tar inn nye medlemmer. Og som fersking føler jeg meg kanskje litt for beskjeden til å ta kontakt... Uansett håper jeg at det kan være interesse for noen helt uformelle lyttekvelder for de som ønsker!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.203
Antall liker
101.683
Torget vurderinger
23
Hehe... beskjedenhet er en dyd.... jeg ikke er i besittelse av! Sammenkomst med stammefrender er noe av det mest positive i denne hobbyen, garantert - så lenge en ikke hiver kabelhystopater fra alle leire oppi gryta da :cool: Tøft sammensatt anlegg du har, btw.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Hei,
Dette var et hyggelig tiltak:D. Jeg var med i en liten uformell lyttekrets dengang jeg bodde på en annen kant av landet. Nå som Oslo-boer blir jeg gjerne med, ikke minst for å bli kjent med både folk og annen musikk enn den som går i rundans her hjemme.

Sett meg på lista:)

mvh Balle C
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.965
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Skriv meg på lista og.

Vet at OAS finnes, men har trodd at det er forbeholdt folk med lydanlegg i millionklassen.
Kanskje jeg tar feil.

Mvh. Bergfinn.
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.242
Antall liker
2.473
Torget vurderinger
1
Det er stort spenn innen OAS så ryktet om snobberi og bare millionanlegg er sterkt overdrevet….:)

Jeg har det vanligvis travelt men når tiden strekker til legger jeg gjerne inn hifitreff
 

Kvålsvoll

Bransjeaktør
Ble medlem
22.07.2010
Innlegg
1.601
Antall liker
1.696
Sted
Ålesund, Norge
Det er stort spenn innen OAS så ryktet om snobberi og bare millionanlegg er sterkt overdrevet….:)
...
Jeg har hatt besøk her oppe i det kalde nord fra en i OAS, og fikk ikke inntrykk av noe utpreget snobberi, snarere tvert i mot, hyggelig var det også.
 

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Innlegg
611
Antall liker
2.000
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Likte ordet kabelhystopat, Sluket! Jeg tipper du er skriftlærd i tillegg til å være audiofil. Og takk for at du liker sammensetningen min :)
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.648
Antall liker
4.066
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Det er stort spenn innen OAS så ryktet om snobberi og bare millionanlegg er sterkt overdrevet….:)
...
Jeg har hatt besøk her oppe i det kalde nord fra en i OAS, og fikk ikke inntrykk av noe utpreget snobberi, snarere tvert i mot, hyggelig var det også.
Kalde nord Kvålsvoll? Ålesund? Ta deg en bolle;)....

Jeg! er fra det kalde nord ( Narvik ) Men ble Tigergutt i 96/97

Syntes også tiltaket om en uformell lytte/lydgjeng virker interessant, så jeg hiver meg med jeg å i et svakt øyeblikk.

Jeg er småbarnsforelder, og jobber i tillegg offshore så der er begrenset med tid.
Spesielt kvelder er sårbare her om dagen når jeg er hjemme. Men dagtid passer det nesten alltid, mulig helger og.
Tror også jeg må slite godt for å rydde tid her hjemme for å ta imot ukjent besøk:cool:
 

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Innlegg
611
Antall liker
2.000
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Skriv meg på lista og.

Vet at OAS finnes, men har trodd at det er forbeholdt folk med lydanlegg i millionklassen.
Kanskje jeg tar feil.

Mvh. Bergfinn.
Da er du herved på lista, Bergfinn. Veldig hyggelig at du er med!
 

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Innlegg
611
Antall liker
2.000
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hei,
Dette var et hyggelig tiltak:D. Jeg var med i en liten uformell lyttekrets dengang jeg bodde på en annen kant av landet. Nå som Oslo-boer blir jeg gjerne med, ikke minst for å bli kjent med både folk og annen musikk enn den som går i rundans her hjemme.

Sett meg på lista:)

mvh Balle C
Takk, Balle C! Velkommen skal du være. Kommer tilbake med mer informasjon!
 

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Innlegg
611
Antall liker
2.000
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Det er stort spenn innen OAS så ryktet om snobberi og bare millionanlegg er sterkt overdrevet….:)
...
Jeg har hatt besøk her oppe i det kalde nord fra en i OAS, og fikk ikke inntrykk av noe utpreget snobberi, snarere tvert i mot, hyggelig var det også.
Kalde nord Kvålsvoll? Ålesund? Ta deg en bolle;)....

Jeg! er fra det kalde nord ( Narvik ) Men ble Tigergutt i 96/97

Syntes også tiltaket om en uformell lytte/lydgjeng virker interessant, så jeg hiver meg med jeg å i et svakt øyeblikk.

Jeg er småbarnsforelder, og jobber i tillegg offshore så der er begrenset med tid.
Spesielt kvelder er sårbare her om dagen når jeg er hjemme. Men dagtid passer det nesten alltid, mulig helger og.
Tror også jeg må slite godt for å rydde tid her hjemme for å ta imot ukjent besøk:cool:
Jeg sender deg uansett tidspunkt, Alphamale. Håper du får det til å passe!
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.965
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Med denne hifi pakken du sitter på woodrand synes jeg du burde opprette en egen hjemmetråd.
Her er mye "eye candy" Kjør på. :D

Mvh. B
 

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Innlegg
611
Antall liker
2.000
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Med denne hifi pakken du sitter på woodrand synes jeg du burde opprette en egen hjemmetråd.
Her er mye "eye candy" Kjør på. :D

Mvh. B
Takk skal du ha, Bergfinn! :) Jeg skal lade opp kameraet og se om jeg klarer å komponere noe "eye candy"
 

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Innlegg
611
Antall liker
2.000
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hei igjen!
Det har vært god interesse rundt en lytteklubb for audiofile i Oslo. Hvis du ønsker å møte likesinnede til et hyggelig treff, er det fortsatt plass til noen til. Vi møtes hjemme hos meg i Oslo førstkommende torsdag 20. august kl. 20. Send meg en PM hvis du har lyst til å komme. Velkommen! Hilsen Woodrand.
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.965
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Takk for en hyggelig kveld i går woodrand. Bra tiltak, spesielt for meg som ikke har bil. Fint å møte likesinnede lydfreaker i nærmiljøet.
Hyggelig å møte de andre gjestene også. Mye hifi og musikk skravlings med likesinnede er alltid gøy.
Du har jaggu meg bygd deg opp en anstendig rigg på rimelig kort tid.
Vil være litt forsiktig med kritikk her i denne settingen som var i går. Alt for høyt støygulv, les:bla bla bla fra alle kanter med så mange gjester og begrenset tid i sweetspot. Ingen tvil om at du har en "pakke" med potensiale her. En ting jeg føler meg rimelig sikker på er at du har fortsatt mye å hente på lytte og ht plassering.
Subwoofer plassering/integrering er også en utfordring i seg selv. Her finnes det flere alternativ til gode løsninger i 2015 som ingen trodde var mulig for 10 år siden. Ja, jeg tenker DSP løsninger.
Anbefaler deg å dra rundt på lyttebesøk. Det er store muligheter for å danne seg preferanser når man bor i Oslo. Bruk den muligheten, den er gull verd.
Igjen, takk for en hyggelig aften og godt øl. På gjensyn. :D

Mvh. Bergfinn
 

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
315
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Må også takke woodrand for et flott initiativ og en hyggelig kveld! Timene fløy avgårde... Det er spennende å utveksle erfaringer, og jeg oppdaget også noe ny musikk, noe slike sammenkomster er en veldig fin anledning til. Du har jo gått gradene temmelig fort, og har som Bergfinn sier et stort potensiale i anlegget. Blir spennende å se hva nye møbler og eksperimentering med plassering kan utrette. Men det er jo ikke sikkert du har anledning til å bygge hele stua rundt anlegget. Det er jo mange som har større utfordringer med WAF enn deg, men du slipper vel ikke helt unna... ;)

Takk for denne gang, og håper vi får til et nytt treff om ikke så lenge!
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Tusen takk for et hyggelig møte, og muligheten for å få lytte til et slikt gromt anlegg!!
Jeg likte spesielt godt det lydbildet som ble skapt de første sangene som Allison Krauss. Det er slikt som jeg ellers bare hører hos Morten i Norsk Audioteknikk!
Snappet også opp ny musikk som jeg spiller på nå:).Hva heter forresten den sangen/bassangeren med den dype røsten?

Tusen takk for gjestfriheten
Jeg ser frem til neste treff enten det blir her eller der....

mvh
Balle
 

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Innlegg
611
Antall liker
2.000
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Takk for en hyggelig kveld i går woodrand. Bra tiltak, spesielt for meg som ikke har bil. Fint å møte likesinnede lydfreaker i nærmiljøet.
Hyggelig å møte de andre gjestene også. Mye hifi og musikk skravlings med likesinnede er alltid gøy.
Du har jaggu meg bygd deg opp en anstendig rigg på rimelig kort tid.
Vil være litt forsiktig med kritikk her i denne settingen som var i går. Alt for høyt støygulv, les:bla bla bla fra alle kanter med så mange gjester og begrenset tid i sweetspot. Ingen tvil om at du har en "pakke" med potensiale her. En ting jeg føler meg rimelig sikker på er at du har fortsatt mye å hente på lytte og ht plassering.
Subwoofer plassering/integrering er også en utfordring i seg selv. Her finnes det flere alternativ til gode løsninger i 2015 som ingen trodde var mulig for 10 år siden. Ja, jeg tenker DSP løsninger.
Anbefaler deg å dra rundt på lyttebesøk. Det er store muligheter for å danne seg preferanser når man bor i Oslo. Bruk den muligheten, den er gull verd.
Igjen, takk for en hyggelig aften og godt øl. På gjensyn. :D

Mvh. Bergfinn
Takk for at du kom Bergfinn :) Og takk for gode råd og innspill - jeg lover å benytte meg av muligheten, og det er jo her på sentralen man treffer de hyggelige folka og får mulighet til lyttebesøk. Vi ses!
 

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Innlegg
611
Antall liker
2.000
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
s
Må også takke woodrand for et flott initiativ og en hyggelig kveld! Timene fløy avgårde... Det er spennende å utveksle erfaringer, og jeg oppdaget også noe ny musikk, noe slike sammenkomster er en veldig fin anledning til. Du har jo gått gradene temmelig fort, og har som Bergfinn sier et stort potensiale i anlegget. Blir spennende å se hva nye møbler og eksperimentering med plassering kan utrette. Men det er jo ikke sikkert du har anledning til å bygge hele stua rundt anlegget. Det er jo mange som har større utfordringer med WAF enn deg, men du slipper vel ikke helt unna... ;)

Takk for denne gang, og håper vi får til et nytt treff om ikke så lenge!
Takk for en veldig hyggelig kveld, Particle! Og takk for at du tok med utstyr til utprøving. Det er utrolig hyggelig å dele denne gleden med likesinnede. Du er jo inne på noe med å bygge stua rundt anlegget... De fleste av oss har jo noen hensyn å ta. Selv om jeg må si at mine nærmeste er ytterst tolerante. Vi ses!
 

woodrand

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.06.2015
Innlegg
611
Antall liker
2.000
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Tusen takk for et hyggelig møte, og muligheten for å få lytte til et slikt gromt anlegg!!
Jeg likte spesielt godt det lydbildet som ble skapt de første sangene som Allison Krauss. Det er slikt som jeg ellers bare hører hos Morten i Norsk Audioteknikk!
Snappet også opp ny musikk som jeg spiller på nå:).Hva heter forresten den sangen/bassangeren med den dype røsten?

Tusen takk for gjestfriheten
Jeg ser frem til neste treff enten det blir her eller der....

mvh
Balle
Takk for gode ord, Balle! Veldig hyggelig at du kom - dere hører fra meg igjen vedrørende nytt treff. Mannen med den dype røsten er avdøde J.D. Sumner - som koret for Elvis i en årrekke. Låta du hørte her heter "Youve got to walk that lonesome road". Han synger dyyyypt :)
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.242
Antall liker
2.473
Torget vurderinger
1
Jeg takker også for et godt tiltak…..som Bergfinn var innom ble det vel så mye en sosial sammenkomst og finlyttingen kom litt i bakgrunnen slik at grunnlaget for pirk blir litt feil.

Du er jo også etter eget utsagn tidlig i prosessen så det er nok vel så viktig at du finner ut hva du ønsker fremfor at alle predikerer sin versjon av golyd.

Nå til førstkommende helg skulle jeg egentlig befunnet meg i Danmark men ymse grunner førte meg tilbake i byen før tiden og siden min bedre halvdel er bortreist hele helgen og jeg er uten andre planer er det mulighet for et på sparket treff hos meg om noen ønsker det.
 
Topp Bunn