Lyra Argo vs. Argo i

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Lyra er billig hos Needledoctor, men de har bare vanlig Argo, og ikke i. Hvordan er disse i forhold til hverandre? Litt lyst til å prøve.. ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.686
Torget vurderinger
28
Tipper det bare er Rudi som har gjort en direkte sammenligning i samme system. Jeg har eid en Argo, og hørt "i", men det var i annet system.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hvordan er denne argo.....ligger ikke denne på ca 10k da?Nå har jeg ny pu...Dynavector dv-20x low...spillt noe med denne,men kom ut av timetellingen,slitt litt med miss på riiasiden,men venter nå ny riia+step fra DK om en ukes tid,da blir det mer prøving,for jeg gir meg ikke 8)dv sitter i en jmw 9 arm,den bør forsåvidt passe bra,da vpi selv leveer denne,men i en annen verjon,medium output,hvorfor vet jeg egentlig ikke,...låt meget godt med rørriia mc amp,men på transistor trinn,ble det kaldt,og lite dynamikk,alt er rett innstillt,men mulig det er noe å gjøre med vta da...får se når riiaen kommer,og får stått på noen døgn....klaffer allt,blir jeg noe sjeleglad....dette bør parkere en cd spiller til 10k,er dere ikke enige?Espen

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg har kjøpt en Lyra Argo "i" fra Elusive. De ga meg et tilbud som jeg ikke kunne si nei til. Gi oss din gamle Dorian i innbytte, og vi kutter prisen med 400 dollar. Gå mann, sa jeg. Hvordan gjør vi det? Elusive: Du betaler 800 dollar, og vi sender deg Argo "i". Når du har mottatt den, returnerer du Dorian til oss. Deal! Det må være ett av de beste kjøpene jeg har gjort. Med frakt og moms betalte jeg cirka 5.800,- kroner. Det er mindre enn hva en ny Dorian koster hos Geir T., eller nesten halv pris av en ny Argo "i". OHFC tar også innbytte, men ikke like liberalt som Elusive.

PS Jeg har ikke fått hørt Argo "i" fordi platespilleren er til oppgradering, men det er en annen historie. 8)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Hmm.. Da har jo faktisk Elusive enda bedre tilbud enn Needledoctor, siden det er en "i" de selger for 1200 dollar. Dette skal jaggu vurderes sterkt ja..! Og med dagens lave dollarkurs og greier da..! ;D

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Takk for det Rudi! Det virker vel igrunn som om det ikke er så veldig mye å lure på.. ::) Noe formening om hvor godt denne vil matche i en Wilson Benesch Act 0.5 arm med 9 gram effektiv masse?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.316
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Cundis skrev:
Takk for det Rudi! Det virker vel igrunn som om det ikke er så veldig mye å lure på.. ::) Noe formening om hvor godt denne vil matche i en Wilson Benesch Act 0.5 arm med 9 gram effektiv masse?

Armen din har jeg aldrig prøvd, så det kan jeg ikke svare på.............. MEN, Argo "i" har spillt helt topp i alle de armer jeg har prøvd den i og det er allt fra Rega kloninger til luft tangential armer....... og akurat nå står den i en Linn Akito 2b arm og lager der en lyd som man bare sitter og måper av. Er arm/spilleren din av god kvalitet.... så kvitterer Lyra Argo "i" med meget nær referanse lyd........ det er et av de sikreste kjøpene jeg vet om.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Takker Rudi! Den kommer evnt til å kjempe om plassen med en Ortofon Kontrapunkt C, en veldig likandes pu det og, men jeg trur Argo i er enda mer i min gate.. ::)

Topp Bunn