Lydteknikk og Musikkproduksjon på Høyskolen Kristiania velger Sigberg Audio!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 1743584675298.png

Da høyskolen Kristiania trengte nye monitorer falt valget på et system med Sigberg Audio SBS.1 og to Inkognito subwoofere! Det som er ekstra interessant er at de leste ikke bare brosjyrene fra produsentene - de lånte fire systemer (Sigberg Audio + tre andre kjente og respekterte merker) og kjørte en grundig lyttetest med et lyttepanel for å finne ut hva som var best!

Jeg satt meg ned med Claus Sohn Andersen som er leder for bachelor for lydteknikk og musikkproduksjon for å høre mer om hvordan de gikk frem og hvorfor de endte på Sigberg Audio - du kan lese intervjuet via lenken under! :D

1743584753126.png

Sist redigert:

Kommentarer

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    508
    På første eller andreplass i alle kriteriene hos alle deltakerne i utvelgelsespanelet, enstemmig avgjørelse og attpåtil mente han at alle aktuelle høyttalere de sjekka var gode greier. Det låter som en utklassingsseier til det samme anlegget jeg har hjemme hos meg. Jeg tar det til inntekt for noe bra ved mine evner!

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    8.896
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Noen flere bilder av hvordan oppsettet ble til slutt. Inkognito subbene står gjemt bak desken. De fikk også mye bedre innsyn til studioet, da SBS ble plassert bredere (lenger fra hverandre), i tillegg til at de forrige monitorene både var større og liggende, så de sperret mye mer av utsikten gjennom vinduene man ser her.

IMG_4341.jpg

IMG_4355.jpg

IMG_4350.jpg

IMG_4352.jpg

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    508
    Interessant å se at de er litt innovervendt. ("Toe in.) Har byggmesteren en kommentar til det? @SigbergAudio

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    8.896
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Interessant å se at de er litt innovervendt. ("Toe in.) Har byggmesteren en kommentar til det? @SigbergAudio
    De hadde faktisk valgt enda mer toe-in selv, før jeg tok de i øra litt. :)

Hvis man ikke har toe-in overhodet så blir sweet spot veldig smal, siden med en gang du går litt til siden så får du sterk overvekt fra en side. Mens med litt vinkling inn så blir denne effekten mindre, dvs man kan bevege seg i et større område uten å miste følelsen av å sitte noenlunde i senter.

Dette er fordelaktig i en studiosituasjon hvor man surrer litt frem og tilbake for å skru på miksepulten, samt at det ofte er flere i rommet for å lytte.

Fra manualen på temaet (trykk for større bilde):
    1745953096864.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…

Informasjon om bruker

SigbergAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
8.896
Link til alle artikler
85
SigbergAudio sine annonser
Bransjenyheter
Sigberg Audio Saranna Early bird: Torsdag er siste sjanse!

Sigberg Audio Saranna Early bird: Torsdag er siste sjanse!

• 0
I løpet av kvelden 1.mai avsluttes forhåndssalget på Sigberg Audio Saranna - og de neste dagene er dermed siste sjanse til å kjøpe til introduksjonsprisen på 224995. Deretter vil Saranna være...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio Saranna forhåndsbestilling: Kun 10 dager igjen

Sigberg Audio Saranna forhåndsbestilling: Kun 10 dager igjen

• 0
Det er nå kun 10 dager igjen av forhåndsbestillingsperioden for Sigberg Audio Saranna. Ikke gå glipp av muligheten til 10% rabatt! Etter 1.mai vil Saranna ikke være tilgjengelig for bestilling før...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio Saranna presentasjon og diskusjon på Audioholics (Video)

Sigberg Audio Saranna presentasjon og diskusjon på Audioholics (Video)

• 4
I går kveld var jeg gjest hos Audioholics på deres YouTube livestream, og diskuterte Saranna sammen med Gene og James fra Audioholics! Vi diskuterte en god del detaljer om høyttalerne...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio 2020-2025 Limited Anniversary Edition

Sigberg Audio 2020-2025 Limited Anniversary Edition

• 0
🥳I år feirer faktisk Sigberg Audio fem år! 🥳 Det feirer vi på nøkternt vis (vi er jo norske tross alt) på følgende vis: Fra og med nå og ut 2025 vil det tilbys en "Limited Anniversary Edition" av...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio Saranna Lanseringsvideo!

Sigberg Audio Saranna Lanseringsvideo!

• 5
Lanseringsvideoen til Sigberg Audio Saranna er endelig klar - og som bakteppe har vi med oss fantastiske Seigmen!
Fortsett
Bransjenyheter
Kardioide: Hvordan fungerer det og hva er effekten?

Kardioide: Hvordan fungerer det og hva er effekten?

• 0
Lyst til å lære hvordan kardioide virker på under 90 sekunder? :)
Fortsett
Topp Bunn