Lydproblem og skjermbilde

veaas

Fersking
Ble medlem
04.11.2019
Innlegg
1
Antall liker
0
Sted
Oslo
Har 2 problem som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med ???

Problem 1
Jeg hører en lav elektrisk "knastelyd" ved bruk av apple TV, når jeg feks. bytter sang i spotify appen eller blar i netflix fra en tv-serie til neste i menyene (typ når man swiper gjennom listene når man leter etter noe å se på). Har hatt samme problem med ulike recievere og gamle/nye hdmi kabler. Virker som det oppstår i det lyden på en måte "stopper opp" og så kommer det en ny sterk lyd i det man bytter sang/tv-serie.

Problem 2
Når jeg skrur på apple TV, reciever og TV så starter bilde alltid med feil farger. Rødt blir rosa, blått blir lilla osv. Tror feilen ligger med TVen, og problemet blir borte når jeg blar en runde gjennom de ulike "source" (HDMI1, HDMI2, Ext 1, Ext 2) og kommer tilbake til HDMI 1 som recieveren er koblet opp mot. Har fungert bra i mange år, men endret seg for noen måneder siden.

Hvordan anlegget er koblet opp
Jeg har en Denon AVR-1513 reciever, apple TV (nyere utgave med mulighet for app nedlasting) og en eldre Samsung 46" LCD TV. Alt er koblet med HDMI kabler via reciever, og fra reciever til TV.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.166
Antall liker
2.100
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Denon/Marantz er kjent for HDMI-kort med litt "kreativ" funksjonalitet. Prøv å koble Apple TV direkte til TV for å se om det fortsatt er et problem. Alternativt kan du prøve en annen HDMI kabel til Apple TV (Apple TV er litt kresen på utstyr den er koblet til). Om ny kabel ikke hjelper; og alt fungerer tipptopp når du kobler rett til TV så er problemet HDMI-kortet i Denon receiveren.
 
Topp Bunn