Lydinnstillinger for stereolyd med PS3 ultra slim (nyeste versjon)

karpe

Medlem
Ble medlem
13.09.2013
Innlegg
25
Antall liker
11
Sted
Møre og Romsdal
Torget vurderinger
1
Heisann!

Søkte litt rundt på forumet, men fant ingen tråd om emnet.

Hvilke innstillinger burde jeg velge for å få best lyd i stereo med ps3 slim (ny versjonen)?

Det hender jeg ser noen konserter på blu-ray, og da blir PS3'en brukt.

Kjører optisk ut fra ps3 til hegel hd20. Men hvilke innstillinger skal jeg bruke i menyen på ps3?
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Hei. Mener det er PCM Stereo du skal bruke


Heisann!

Søkte litt rundt på forumet, men fant ingen tråd om emnet.

Hvilke innstillinger burde jeg velge for å få best lyd i stereo med ps3 slim (ny versjonen)?

Det hender jeg ser noen konserter på blu-ray, og da blir PS3'en brukt.

Kjører optisk ut fra ps3 til hegel hd20. Men hvilke innstillinger skal jeg bruke i menyen på ps3?
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Om du vil at reciveren skal dekode lyden så skal det stå lyd ut fra hdmi. husker ikke i farten, Kan sjekke på min om du trenger det. Da får du DTS OG HD Master lyd. ( HD lydformatene )

Om du bruker stereo pcm/pcm så er det PS3 maskinen som dekoder lyden. På den måten vil du ikke få utnyttet lyden som HD formatet gir deg.

Om du har 2 høyttalere og kjører setreo, så er det PCM du skal bruke.
 
M

mfufu

Gjest
Hvis jeg kan ta denne litt videre, hvilken oppløsning får man fra pcm utgangen via spdif/optisk? 16/24/32 bit?
Har søkt etter detaljert spec på google, men får ikke opp halvparten av linkene her fra jobben :)
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Når jeg bruker PS3 som Bluerayspiller, viser dacen min 48 bit inngangsignal. Jeg bruker optisk/ toslink
 
M

mfufu

Gjest
Når jeg bruker PS3 som Bluerayspiller, viser dacen min 48 bit inngangsignal. Jeg bruker optisk/ toslink
Ja tenkte på ift Bluray filmer, 48 bit kan vel ikke være galt det eller? Så lenge man har en dac som ikke forringer signalet?
 
Topp Bunn