Digitale avspillere Lyden i Xindak DAC-8

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Antall liker
56
Torget vurderinger
5
Har en Xindak DAC-8 med rør som jeg i utgangspunktet er veldig fornøyd med. Særlig rørutgangene føler
jeg gir veldig rund og behagelig lyd (varm?) spesielt ift diskant. Etter det jeg forstår så begynner jo teknologien
i denne å dra på åra (ble vel lansert en gang i 2008, og siden dette er min første DAC noensinne begynner jeg jo
å spørre meg selv om hvordan denne låter ift andre DAC'er. Det jeg forsåvidt lurer på er om noen har vært borti denne
og kan si noe om hvordan lyden på den kan sammenlignes med andre DAC'er.

Hvis jeg skulle byttet den ut hva skulle jeg så valgt? Jeg må ha muligheten for rør. DAC-8 har også pre,
men dette er ikke nødvendig i en evt ny DAC.

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Antall liker
56
Torget vurderinger
5
Siden kanskje mange ikke ikke har vært borti Xindak, kanskje det er gode forslag til en bra rørbasert dac? :)

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Har hatt en slik. Det er en god dac. Så lenge du liker lyden er det lite vits å bytte i noe nytt.
Selv brukte jeg et mullard rør som jeg fant mest behaglig for egen del.

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Antall liker
56
Torget vurderinger
5
Hvorfor byttet du den ut? Hvordan synes du den var ift andre dac'er? Jeg innbilder meg at det har skjedd en del på dac-fronten de siste åra og av det kanskje kan være noe å hente på oppløsning og holografi.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.146
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Slik jeg har lært Xindakprodukter å kjenne, tror jeg ikke du skal være bekymret....
De lager gode produkter til vetuge priser, og en oppgradering vil nok koste.
Da kanskje det er verdt å se på om evt kronasjer heller kan brukes andre steder....f x på forsterkeri eller høytalere -imho!

mvh
Proffen

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Antall liker
56
Torget vurderinger
5
Slik jeg har lært Xindakprodukter å kjenne, tror jeg ikke du skal være bekymret....
Da kanskje det er verdt å se på om evt kronasjer heller kan brukes andre steder....f x på forsterkeri eller høytalere -imho!

mvh
Proffen
Nye høyttalere sier du... :)
Jeg får tydeligvis nøye meg med Xindak'en en stund til.

Nei, da får jeg nok jobbe med akustikktiltak (der har jeg gjort fint lite).

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Hvorfor byttet du den ut? Hvordan synes du den var ift andre dac'er? Jeg innbilder meg at det har skjedd en del på dac-fronten de siste åra og av det kanskje kan være noe å hente på oppløsning og holografi.
den var ikke sort rett og slett. Klart det finnes bedre dacer en denne, men xindacen har godt driv og spiller musikk. Det er for mange versjoner av anlegg siden jeg hadde denne så det er vanskelig å si hvordan den står mot annet. Leser ut av linjene dine at kløa har kommet, så da havner det vel en dac8 på brukten før vi vet ordet av det.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.358
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2

mvh
Proffen
Nye høyttalere sier du... :)
Jeg får tydeligvis nøye meg med Xindak'en en stund til.

Nei, da får jeg nok jobbe med akustikktiltak (der har jeg gjort fint lite).
Det er en ting du ikke kommer til å angre på.
Fikk haka ned på magan når jeg gjorde det samme.

Steinar.

Topp Bunn