Lyden av kabler - Lyttetest #3

NLS

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2013
Innlegg
633
Antall liker
330
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Bump.

Kun fire (4) tilbakemeldinger til nå.... ble dette for komplisert eller?
Måske lidt overvældende med de mange filer? Selv tog jeg en führerbeslutning og skar det ned til brudstykker af C filen.

Håber i hvert fald ikke at de manglende tilbakemeldinger skyldes at folk flest har gravet sig ned i skyttegravene. Uanset er dette en øvelse i at lytte til lyd - og for min del noget helt annet end jeg har gjort gennem alle år, nemlig lytte til musik (ok da, en sjælden gang forsøg på lidt kritisk lyttning). Morsomt!

Håber Syncrolux graver dybt en sidste gang, og kommer med den hellige gral: Højtalerkabellyttetestenfan!
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
250
Torget vurderinger
16
Beklager. Har ikke hatt tid. Var dårlig og orket lite etter jobben de første dagene denne uken + helgen var hektisk. Jeg har ikke noe tid før tideligst søndag kveld eller neste uke.
 
W

WayAhead

Gjest
For det første: Alt for mange filer å slite seg igjennom

Har bare Zoomet litt men Operadamen må vekk, alt for dominant sang og veldig snevert frevensområde i hele opptaket

En eller to av de andre med "krasjlyder" der er instrumenene alt for dominante.

Anbefaler at du forsøker å finne opptak med mer jevn musisering, lavere peaknivåer og med detaljer i bakgrunnen.

En faktor som er viktig å være klar over er at feks multibit DA konvertere mister enormt mye informasjon i de sarte partiene - av forskjellige grunner.

Finn mer konsistente musikk/sangverk med mer kompleks oppsett og sarte instrumenter sang og unngå for all del opera sang.

Gjorde en liten analyse av verket i den første testen du hadde og frekvensområdene dette befinner seg i er svært begrenset og er ingen utfordring ift jamføringene du setter opp til.

My 5¢

Visualisering av frekvensorådet av musikkstykket i den første testen, det mest aktive frekvensområdet er 2-3 kHz, Klippet er stumt men det er den aktuelle lydfilen i Test en.
 
S

Syncrolux

Gjest
Ingen tilbakemeldinger i løpet av helga.... jeg tror folk har blitt lei.

Så her er fasiten:
1 A
2 A
3 B
4 B
5 A
6 A
7 B
8 A
9 B
10 B
 

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Innlegg
944
Antall liker
315
Sted
Trondheim
Ikke mere lei enn at jeg lurer på hva de andre tre svarte. Noen som hørte forskjell denne gang?
 

NLS

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2013
Innlegg
633
Antall liker
330
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Ingen tilbakemeldinger i løpet av helga.... jeg tror folk har blitt lei.

Så her er fasiten:
1 A
2 A
3 B
4 B
5 A
6 A
7 B
8 A
9 B
10 B
Muligt det er mig der er ramt af en rødvinsinduceret demens her men.. der er vel ikke noget i opgaven der hedder kabel A og B? (Edith: Jeg ser kabel X og Y)
 

NLS

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2013
Innlegg
633
Antall liker
330
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Ikke mere lei enn at jeg lurer på hva de andre tre svarte. Noen som hørte forskjell denne gang?
Hvis X=A og Y=B (hehe) har jeg 4 rigtige ud af de 10. Forrige test havde jeg 6/10. Ligner et gennemsnit omkring terningekast.. Og tro mig, prøver virkelig..
 

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.050
Antall liker
1.418
Sted
Trondheim
Jeg klarte åtte av ti:

FilA01 skarpt men rent (X) --korrekt
FilA02 klarere renere (X) litt usikker --korrekt
FilA03 grumset, kompresjon (Y) --korrekt
FilA04 kompresjon (Y) --korrekt
FilA05 klarere (X) --korrekt
FilA06 klarere (X) --korrekt
FilA07 kompresjon (Y) --korrekt
FilA08 kompresjon (Y) --feil
FilA09 kompresjon (Y) --korrekt
FilA10 klarere (X) --feil

Videre tror jeg kabel X er dyrere enn kabel Y.


Mvh Ola
Jeg behøvde ikke lytte til B og C -filene.
 
Topp Bunn