Skal til å dempe litt her.. Nå er det slik at musikken ikke kan nytes hvis ungne leker i 1.
Hvordan lyddempe kjellertak, jeg kan senke taket ca 5 cm..
Hvordan lyddempe kjellertak, jeg kan senke taket ca 5 cm..
De fås i en lokal byggevarehandel. De festes i takbjelkene med mellomrom på 1200mm og du sakser 600mm mellom hver bjelke slik at du ser for deg ett kryss i taket når du er ferdig. Deretter skrues lekter på 230mm fast i lydbøylene og gipsen skrus på der igjen. Du kan med stort hell bruke to lag gips i taket og husk da for all del på og veksle skjøtene på platene. Er det noe du lurer på underveis har du nummeret mittHoJ skrev:Hvor får jeg tak i slike lydbøyler?
Det er snakk om ganske mye som skal dempes ca. 80m2
10cm kan jeg ikke senke med.. da blir det fort litt lavt synes jeg..Greven skrev:Standard lydhimling bygger vel ca 10 cm.... Det er ofte mer effektivt lydmessig å dempe gulvet over, om det er lyd derfra som er problemet.
Spørs om du vil rive opp gulvet over deg og legge deg trinnlydsplater. men det er nok en god ideHoJ skrev:Er ikke ute etter ekstrem demping, men fjerne "toget" som suser forbi hver gang sønnen leker med biler over kjellerstuen..
Det låter som ett väldigt bra förslag!Necroth skrev:Spørs om du vil rive opp gulvet over deg og legge deg trinnlydsplater. men det er nok en god ideHoJ skrev:Er ikke ute etter ekstrem demping, men fjerne "toget" som suser forbi hver gang sønnen leker med biler over kjellerstuen..
Nei, gulvet oppe gjøre jeg ingen ting med..EngelholmAudio skrev:Det låter som ett väldigt bra förslag!Necroth skrev:Spørs om du vil rive opp gulvet over deg og legge deg trinnlydsplater. men det er nok en god ideHoJ skrev:Er ikke ute etter ekstrem demping, men fjerne "toget" som suser forbi hver gang sønnen leker med biler over kjellerstuen..![]()