Lyddempende bilder

runben

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2003
Innlegg
160
Antall liker
177
Torget vurderinger
1
Hei,

Tips til de som trenger litt akustikktiltak på veggene uten at det skal se ut som et lydstudio:

SUMOpix kan levere lerretsbilder med innebygd lyddemping i mange størrelser. De har en ganske stor bildebank med motiver, og i tillegg kan man få egne foto printet på lerret.

www.sumopix.com
 

FredrikC

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.08.2009
Innlegg
905
Antall liker
371
Torget vurderinger
5
Ikke dumt det.

Jeg fant nettop et bilde på bommulslerret jeg likte, på tilbud og moddet heller det selv. 180*80cm ble fylt med nesten 2 akustikkplater 50 mm tykke på baksiden.
Gir god effekt på etterklang. Klart de aller høyeste frekvensene blir kanskje reflektert, men mellom 400-4000hz hvor mye slitslom romklang holder til har det bra effekt. Og dama var kjempehappy, det er verdt mye.

Sumopix benytter vel 3cm tror jeg?
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Godt at det er flere som får øynene opp for slike kombinasjoner!
Som attpåtil kan aksepteres av (de fleste) "ellediller"?
 

runben

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2003
Innlegg
160
Antall liker
177
Torget vurderinger
1
SUMOpix bruker 2 cm tykke akustikkplater. De anbefaler å velge en rammetykkelse på min 4cm da man får et luftlagt mellom vegg og bilde som gjør at de blir mer effektiv ved lavere frekvenser. De benytter bomullslerret som har liten refleksjon ved høye frekvenser.
De har forøvrig vist på hjemmesiden et diagram som viser hvor mye etterklangstiden reduseres ved forskjellige frekvenser
 

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Innlegg
726
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Kjempeflott. Dette skal jeg se nærmere på. Men tror det er greit å komme med egne bilder her. Arkivet minnet meg om 80-tallets papirplakater. Men bilde som var vist over var kjempetøft!
I et lytterom hadde det jo vært tømt med platecover. Men ikke lett å finne bilder som kan blåses nok opp.
Forslag?
 

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
176
Antall liker
166
Torget vurderinger
5
Dette burde jo virke lyddempende;

:)
Hilsen Martin
 

Vedlegg

Topp Bunn