Luxman PD 441 problem

ttmivar

Medlem
Ble medlem
21.06.2009
Antall liker
22
Torget vurderinger
1
Full stopp på min flotte spiller. Har noen et godt tips, evt noen som kan få den igang igjen? Auditur i Danmark v/ Søren Iersen tipset en kar i England om samme problemet. Jeg fulgte hans råd om å løsne platen under med strømbryteren, der skulle det være en sikring. Der var det ingen sikring----

toral1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2005
Antall liker
88
Torget vurderinger
14
sjekket nettbryter under spilleren.

opplevde det en gang at den ikke ville starte. trodde at nå var lykken over, helt til jeg kom på å sjekke bryteren, og vipps, så var lykken tilbake

ttmivar

Medlem
Ble medlem
21.06.2009
Antall liker
22
Torget vurderinger
1
Nå har jeg skrudd mer, og fant en brent komponent rett ved strøminntaket. Nå er spørsmålet: Hvor kan jeg få tak i en slik?
441.jpg

ttmivar

Medlem
Ble medlem
21.06.2009
Antall liker
22
Torget vurderinger
1
Prøvde med en ny, men den røk med en gang, så den er plukket ut.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
27.490
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Dette er en "X-2 kondensator", og den er garantert kortsluttet. Derfor sikringen brenner.
Søk på minimum 275 volt og samme kapasitet/verdi.
Finner du ikke noen, da er det bare å fjerne det. Vil kanskje gi´ et bittelite "pop"
når du betjener bryteren, men har i prinsippet ingen betydning.
Sitter bare som "gnist-slukk" over bryteren, og kan fint unnværes ;)

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
4.457
Nå har jeg skrudd mer, og fant en brent komponent rett ved strøminntaket. Nå er spørsmålet: Hvor kan jeg få tak i en slik? Vis vedlegget 1121692
Disse kondensatortypene eldes på denne måten selv om dem ikke er i bruk. Jeg hadde for kort tid siden 2 helt nye ubrukte strømforsyninger som hadde lagt på lager i snart 30 år hvor både X og Y filter kondensatorene hadde bulet ut og sprekt epoxyhusene slik som bildet ditt viser.

Jeg handler dem hos Mouser.

ttmivar

Medlem
Ble medlem
21.06.2009
Antall liker
22
Torget vurderinger
1
Se der, nå er jeg i gang igjen takket være dere gode hjelpere! Tenk å få profesjonell hjelp på selveste 17. mai da, den så jeg ikke komme altså! Nok en gang, TUUSEN TAKK!!

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
405
Torget vurderinger
11
Disse. Rifa kondisene er beryktede og det oppstår ofte feil på de. Bytte til annen modell og eller produsent.

Topp Bunn