LUXMAN JPR 10 000 Rca Signalkabel.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Noen som bruker denne kabelen og kan si noe om lydsignaturen i den . Er den noe å satse på eller. Nypris kr.5.000 hos Stereofil AS . Erling.
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.548
Antall liker
3.060
Torget vurderinger
2
Om 5k er en akseptabel pris for en rca kabel så ville eg bare kjøpt og prøvd selv.
Om du kontakter Stereofil å ber om et tilbud så pleier de å gi ett.
Mvh
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Jeg har jo selvsagt gjort det da . Men vet du noe om selve lydsignaturen i kabelen som jeg spurte om.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.567
Antall liker
35.495
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Noen som bruker denne kabelen og kan si noe om lydsignaturen i den . Er den noe å satse på eller. Nypris kr.5.000 hos Stereofil AS . Erling.
Husk at eventuell lydsignatur i en signalkabel kommer helt an på apparatene i hver ende, spesielt utgangs- og inngangsimpedanser. Med tilstrekkelig høy utgangsimpedans i kilden kan en kapasitiv RCA-kabel være rene lavpassfilteret, mens den vil gi normalt flat frekvensgang sammen med apparater med mer normale egenskaper.

Med behørig respekt: Det er ikke mulig å gi et meningsfylt svar på spørsmålet om lydsignatur i en kabel uten å si noe om apparatene i hver ende. Eneste mulige råd er som de andre skriver: prøv selv.

Generelt mener jeg at kabling ikke skal ha noen som helst signatur, foretrekker balansert signaloverføring for å slippe det, mener at det burde vært et EU-direktiv mot bruk av RCA-kabler for audio, og mener at 5000,- for noe så enkelt som en RCA-kabel er en vanvittig pris, men det er nå meg.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
OK. Hvilken type signalkabel -sølv-kobber - sølvbelagt kobber etc. anbefaler du imellom Marantz PM 6004 intr.forsterker og Marantz CD 60 cd spiller . Marantz har en forholdsvis varm lydsign som du sikkert kjenner til .
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.567
Antall liker
35.495
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Marantz oppgir ikke utgangsimpedansen, men Hifi News målte den til 91-94 ohm. Da bør nærmest hva som helst fungere omtrent like godt som noe annet. Å bruke en RCA-kabel til 5000,- på en CD-spiller til 9990,- er helt feil pengebruk.


Om man absolutt må bruke ubalansert signaloverføring via RCA-kabel ville jeg prioritert en kabel med solid skjerm/retur. Gjerne dobbel flettet skjerm pluss folie i tillegg. Ikke fordi skjermingen i seg selv betyr noe, men fordi eventuell jordstøy mellom apparatene går rett i signalveien, og tverrsnittet på skjerm/retur bestemmer nivået på støyen. Deretter ville jeg valgt noe med ikke altfor høy kapasitans, dvs styrt unna produsenter som prater om «impedansematchede» signalkabler. Dette er ikke et impedansematchet grensesnitt.

Eksempler, og legg gjerne merke til at «ultimativ» Gotham koster 2-3 € pr meter.

Eller prøv her:

Mer her:
 
Topp Bunn