Luther Vandross

C

Cyber

Gjest
Her en dag så kom jeg i hende en skive av en mann ved navn Luther Vandross. Hadde ikke hørt om ham før, men skjønner at han er meget kjent. Uansett jeg vil bare anbefale en CD nemlig "Dance with my father" av ham. Nydelig musikk, spesielt tittelsporet som bare er helt fantastisk. Det var egentlig det jeg ville si! :)

burmester

Fersking
Ble medlem
26.10.2006
Antall liker
0
Jeg oppdaget Luther Vandross for 14 dager siden. Har nok hørt stemmen hans før, men har ikke hatt noe navn å sette på han... Må si han synger som en Gud!

Det som er tragisk, er at jeg, etter å ha søkt på nettet etter info, fant ut at han døde 1 juli i fjor. :(
Ble faktisk lei meg, Han er for suveren til å dø så ung!

Skal i allefall gå til anskaffelse av cd/DVD'er av han..

burmester

Fersking
Ble medlem
26.10.2006
Antall liker
0
Bare 54 år... Kom seg aldri etter et volsomt slag i 2003... Slet også med diabetes, vektproblemer og høyt blodtrykk...

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
1.036
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Enig i at dette er en fremragenede utgivelse,både musikalsk og lydmessig. Har den selv på DVD-A.

MVH

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Velkommen til HFS!

Har ikke så mye å si om Luther Vandross. Blir litt for smooth for min smak. Jeg setter mer pris på de gamle soulgutta med litt mer punch. F. eks. Otis Redding (død i en alder av 26), Sam Cooke (død i en alder av 33) eller Marvin Gaye (som døde en dag før han fylte 45).

Soul er tragedie.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.250
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Jepp, han kunne synge, og det har han kunnet siden jeg hørte ham første gang for lenge siden, må ha vært midt på 80-tallet.......
mener dessuten å erindre at han samarbeidet en del med en suveren, og ikke helt ukjent bassist, ved navn MM ;-) svikter hukommelsen meg?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Jepp, han kunne synge, og det har han kunnet siden jeg hørte ham første gang for lenge siden, må ha vært midt på 80-tallet.......
mener dessuten å erindre at han samarbeidet en del med en suveren, og ikke helt ukjent bassist, ved navn MM ;-) svikter hukommelsen meg?
Du tenker på Marcus Miller. Han har jo spilt med en haug av kjente artister:)

Topp Bunn