Lurt på Finn.no

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Innlegg
653
Antall liker
310
Torget vurderinger
11
Da har jeg klart å bli lurt på finn...
Hoppet på en Apple TV litt for fort.
Vippset over penger og trodde alt var iorden.
Men i dag fikk jeg melding fra finn.no om at brukeren var utestengt fra finn pga mistanke om svindel.
Fikk i dag tidlig melding fra selger om jeg ville få sporingsnummer i løpet av dagen. Det har jeg ikke fått..
Brukeren var verifisert av finn og jeg har telefonnummer og adresse til personen.
Ser ut som det er en jente på ca.18-20år.

Så hva gjør man?? Glemmer saken så fort som mulig eller tar opp kampen? Gidder politiet å hjelpe?
Er jo egentlig småpenger men sykt irriterende.
Selger bor i Ålesund og jeg bor på Sørlandet.
ålesund.JPG
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
har du fult navn, så prøv å spore opp familie, skole eller arbeidsplass og gi beskjed.
jeg gikk i samme fella en gang for mange år siden.
fant kontaktinfo på foreldre og arbeidsplass.
advarte fyren om at jeg vil varsle dersom han ikke tok til vettet.
fikk penga tilbake kjapt.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.935
Antall liker
11.342
Sted
Ytterst i havgapet...
En brukt Apple TV? 4-500kr? Glem det. skriv det på tabbekontoen, - har du flaks ordener det seg likevel...
 

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Innlegg
653
Antall liker
310
Torget vurderinger
11
En brukt Apple TV? 4-500kr? Glem det. skriv det på tabbekontoen, - har du flaks ordener det seg likevel...
700-800kr. Men samma det egentlig. Men hvis man ikke gjør noe så fortsetter de kanskje...
Har funnet nummer til søstra foreløpig. Tror ikke jeg gidder styret med politiet. Men tror nok jeg tar noen telefoner.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.913
Antall liker
1.919
Sted
Sortland
Sporingsnummer i løpet av dagen?
18-19 år gammel jente.....
Hun har vel andre ting som er viktigere enn å fly på posten - kan vel ikke haste så veldig....

Hiss deg opp når du vet at du er lurt :)
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.935
Antall liker
11.342
Sted
Ytterst i havgapet...
Beskjed skal selvsagt gies, når det er mulig, men om ikke det nytter.... trur ikke det hjelper mye med onkel Pol'ti...
 

Toern

Medlem
Ble medlem
17.11.2015
Innlegg
47
Antall liker
19
Torget vurderinger
1
Har du meldt inn til Finn som svindel? Vi kjøpte en lampe for noen år siden som viste seg å være annerledes enn avertert (fremdeles i innpakningen). Kjøper ville ikke ta retur. Finn truet da med å stenge personen ute, og vips var det plutselig mulig å få returnert varen.

Lærte samtidig at det å selge Voga-ting (kopimøbler fra England) brukt på nett faktisk er ulovlig.
 
Topp Bunn