Lurer litt på denne ?...

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Brombrom skrev:
Det er jo hyggelig med produkter som koster mer brukt enn nytt.

Dette er jo ikke akkurat en klassiker, men en grei platespiller som ble produsert fra midten av 80-tallet og frem til midten av 90-tallet. Ble vanligvis lever med en ganske grei Denon DL110 high-output MC-pickup, som den er avbildet med her også. Den vinner ingen design-pris, med mye plastikk og noe kunstig kirsebærtrefinér. Meget bra mekanikk så lenge ingen ødelegger magnetstripen på undersiden av tallerkene som gir signal til quartz-kretsløpet som holder hastigheten. Den største svakheten er en i beste fall middelmådig arm. En grei spiller, men neppe verdt mer enn maks 2.000 kroner.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Ikke er det massivt tre, og heller ikke kirsebær! Men Denon er det. Spiller selv på en Denon DP 57, og er veldig godt fornøyd med den.Den har heller ikke massivt treverk, og finèren ligner veldig.Vet ikke hvordan DP 37 står seg i forhold til denne, men det vet sikkert noen av vinyl guru'ene her på sentralen.
Ser i hvert fall visse likheter i finèren, eller hur? I hvert fall ikke kirsebær! Stereomøbelet under min spiller er kirsebær, avgjør selv!






Lars
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.707
Antall liker
7.954
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
37 er nok ein ganske grei spelar, sjølv til 3000 kr. Eg var ikkje særleg glad i armane derifrå, men det skuldast vel ikkje anna enn litt dårlege og få erfaringar....drivverka likte eg godt, sjølv om eg enda opp med ein Technics SL 1000 då alt kom til alt... Men kva pickup er det på 57en som er avbilda?
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
sclalars skrev:
Ikke er det massivt tre, og heller ikke kirsebær! Men Denon er det. Spiller selv på en Denon DP 57, og er veldig godt fornøyd med den.Den har heller ikke massivt treverk, og finèren ligner veldig.Vet ikke hvordan DP 37 står seg i forhold til denne, men det vet sikkert noen av vinyl guru'ene her på sentralen.
Ser i hvert fall visse likheter i finèren, eller hur? I hvert fall ikke kirsebær! Stereomøbelet under min spiller er kirsebær, avgjør selv!
Finérkvaliteten er enda bedre på DP57 enn på DP37F, men det viktigste er at det aller meste av det som er av metall på din spiller er av plastikk på DP37-en. Treverket er vel en mer ubestemmelig japansk variant av rosewood eller lignende. Din spiller er i hvert fall en klassiker og i en helt annen liga enn DP37F!
 

Brombrom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
177
Antall liker
17
Hmm.... Takker så mye for innspill :). Den så jo bra ut da, så jeg tenkte kansje at det kunne være et kupp :p..., men jeg har det ikke travelt, så det får bli med nysgjerrigheten foreløpig :)


Mvh
Ole
 
Topp Bunn