Lupe/Mikroskop

K

kbwh

Gjest
Da tør jeg foreslå Armani. Armani går vel an på Haugen.

For å komme litt innom topic: Det er fantastisk hvor mye lys som skal til etter fylte 40. theStigs Bright Light (Philipsdings som markedsføres mot vinterdepresjoner) kom til god anvendelse her om dagen.

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
Vel kjent her i heimen. Men jeg vil øke mine nevroser....

Problemet med mange av de gode greie sakene, er at en ikke greier å se nålestiftens orientering - ikke jeg i det minste, men det kan være alderen. Og så vil jeg altså ha muligheten til å ta en close look på tilstanden...

Hvit frakk er notert! Når vi nå også trekker i hvite hansker, så gjenstår problemet med passende benklær. Noen forslag?
nu var spændetrøjen vidars tanke og ide..kanske du skal spørge om han vil dele sine erfaringer med disse??

om alderen har gjort dig fjernsynet - virker spejle mere barmhjertige,men evner du at holde en lup uden at ryste,kan det være et nyttigt værktøj i processen!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
nu var spændetrøjen vidars tanke og ide..kanske du skal spørge om han vil dele sine erfaringer med disse??
Jaha... var det det...? Jeg vet ikke engang hva en spændetrøye er...

P

Parelius

Gjest
om alderen har gjort dig fjernsynet - virker spejle mere barmhjertige,men evner du at holde en lup uden at ryste,kan det være et nyttigt værktøj i processen!
Mine hender er stø som fjell!

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
Jaha... var det det...? Jeg vet ikke engang hva en spændetrøye er...
sorry jeg forvekslede hvide kitler/jakker med hvide trøjer med mange spænder/remme der.
du har jo selv mange rare associationer har jeg bemærket - så jeg kalkulerer med din forståelse!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
du har jo selv mange rare associationer har jeg bemærket - så jeg kalkulerer med din forståelse!
Jaha.. har jeg det. Vel vel. Forslaget mitt gikk iallefall denne gang på å bruke korte ermer, fordi lange ermer ved pu-justering har en lei tendens til å fange diamanten og ødelegge pu'en.

Mvh Vidar P

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.754
Torget vurderinger
1
... Når vi nå også trekker i hvite hansker, så gjenstår problemet med passende benklær. Noen forslag?
? Dersom ikke frakkeleverandøren burde skifte beite, så er han da kapabel til å levere matchende benklær i hvit tett-vevd ull som ikke støver. Undertvil og forutsettning av at varen sendes anonymt, kan det muligens til nøden aksepteres lab-klær i kunsstoff. Forutsatt at hygienen nederst på bena holder samme standard som platesamlingen og vinylriggen, så er siste skrik her Crocks. Lette og ledige med god passform, de er vaskbare, støver selvfølgelig ikke. De leveres i både akseptable farger og «knæsje» sådane.

mvh
KJ

EDIT: man skifter selvfølgelig fra arbeidsklær til fritidsklær etter atarbeidet er fullført.

K

kbwh

Gjest
En PC? Så forøvrig riktig fin ut. (Kan jeg få en ASR Mini Basis?)

K

kbwh

Gjest
Tja, kvaliteten på en slik dings bør vel være på høyde med høyttalerne eller helst bedre.
(Du må ikke spørre Parelius om dette her. Fyren har jo en XV-1s allerede.)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.104
Torget vurderinger
29
"Verdt pengene" er vel det minst definerte begrepet innen hifi. Hvis du har anlegg til å dra kvaliteten ut av den, trolig, hvis du ikke har råd til cognac til kaffen, nei.

P

Parelius

Gjest
En PU kan aldri bli dyr nok... Vel, jeg har ikke hørt den, men noen hvisket meg i øret om at den var GOD! Noen andre som har hørt noe?

(Da har jeg nettopp dytta på kompisen en VPI HR-X. Elsker å kødde med kontoen til folk.)

Tillegg: Nest etter kabler, så er vel PU av og til noe av det mest overprisete. Men må du så må du. Når det gjelder kabler, så må en jo slettes ikke.

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Der var den ja, er den bra for formålet?
Har ingen anelse, det står ingenting på sidene deres om hva slags geometri som er brukt. Men ideen er utvilsomt god, det er bra mye lettere å se innstillingene på en slik.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.104
Torget vurderinger
29
Med superplatter Parelius? Eller standard? Dette ser jo vakkert ut. Jan Allerts pickup også!!?
Hmmmm, at du ikke tilbyr deg å foreta innspilling.

P

Parelius

Gjest
Med superplatter Parelius? Eller standard? Dette ser jo vakkert ut. Jan Allerts pickup også!!?
Hmmmm, at du ikke tilbyr deg å foreta innspilling.
Det er med Super Platter og 12.7 armen, men hva det blir til med PU, det har vi ikke bestemt. Tror han sikler på en Koetsu!

Skulle gjerne hatt den til innspilling, men han bor i Riga, så det blir litt vanskelig. Kanskje skulle vi få ham til Haugen?

K

kbwh

Gjest
Det er jeg som står for det meste av kokkeleringen. Der vi bor nå blir den nok i veien, men når hus&Montana er i orden kan du ta med droget til vår kjøkkenbar og nyte en Lag. mens jeg forbereder det kulinariske og fetter den til litt.

B

break_out

Gjest
Designmessig så var den en perle, liker formen og fargen.. Ja den skal jeg ha.. når jeg vinner i Lotto.. Virker som den kommer fra de rette person(er) så den lyder sikkert nydelig i det rette oppsettet.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.754
Sted
Holmestrand
Ingen nettordbøker jeg finner som klarer å oversette "crosstalk" til norsk. Kan "overhøring" brukes mon?

Kanalseparasjon er det det heter ja. Man bruker vel balansekontrollen for å sette kanalbalansen (dersom man har en slik).
Overhøring er helt korrekt, og var helt vanlig brukt helt til alle fant ut at nongelsk er den beste måten å uttrykke seg på.

Topp Bunn