Lumin P1 med 99/100 Referenzklasse i Tyske Lite-Magazin + Best of 2021 + Reference Award + + +

Vi har vært importører av Lumin siden 2016 og dette er et merke vi brenner for. Stadig flere oppdager at dette er streamere i den absolutte toppklassen - uansett pris, og innenfor sitt prissegment. Brukervennlighet og kvalitet er i særklasse, og alt Lumin gjør får supertester og fantastiske omtaler!
Det siste tilskuddet i form av P1 med DAC og forforsterker er intet unntak.


Litemagazin have published their fantastic LUMIN P1 review.
Awarding it their 'Referenzklasse' status with a score of 99/100
During the review Philipp Schneckenburger states:
-------------
Setting up the P1 is wonderfully simple.
...the streaming DAC offers exceptionally good transparency.
There is no cold analysis here, but a wonderful overall picture...
The combination of a good power supply, the high-quality double DACs and the complex volume algorithm enables the P1 to create an absolutely dark background.
Stylish, versatile and exceptionally musical, the Lumin P1 is an excellent example of modern, high-quality audio reproduction.
It doesn't really matter what you want to do with the Lumin P1, because you always feel well entertained here.
-------------
Note that since the review was published, the ability to hold the Remote Control volume button down for large changes has now been added via firmware update.
The German review can be read in full here:
https://www.lite-magazin.de/.../lumin-p1-am-pulsschlag.../
Very well google translated into English here:
https://tinyurl.com/lite-lumin-p1
lumin p1 referenzeklasse.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reference Award for LUMIN P1!
Haute Fidélité have published their glowing review of LUMIN P1
During the review Bruno Castelluzzo states:
--------------
"The P1 benefits from Lumïn's immense experience in the field, whether in terms of hardware or software."
"Listening to the Lumïn P1 makes us feel clearly that streaming is entering a more mature era, where the faults that could have been attributed to digital playback have practically disappeared, as if by magic."
"Lumïn P1, through the flawless design of its power supply, its racing dual-mono DAC, its precise clock and its output stages, is capable of remarkably fine dynamics. It's not a bully that over-forces dynamic momentum, as it sometimes does on high-end digital players; on the contrary, it delivers a flow of subtle sonic intensity, following the gradations of intensity easily, but deploying all the energy when necessary."
"We are truly under the spell listening to the best files, where the P1 develops all its musical sense, its tonal richness, its qualities of spatial ventilation and its dynamic ease."
"Perfection comes at a price, but you won't be disappointed."
--------------
Issue 255 of Haute-Fidélité Magazine is out now online and on newstands.
www.hautefidelite-hifi.com/
273011582_2174020726068951_5801215775769731053_n.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Audiotechnique 音響技術 have featured LUMIN P1 on the cover of issue #485
Inside is a full 8-page P1 review!
During the review they state:
-------------
Re: Analogue inputs: "Although the vinyl record has undergone two conversions, the sound still has a high degree of fidelity, ... are organized and clear, the soundstage opens wide and dynamic, it can be seen that the conversion process does not cause obvious distortion. On the contrary, when the vinyl phono preamp is output through P1, the gain is slightly increased, and at the same time the music maintains its background darkness. It sounds like converting from analog to digital is not necessarily a bad thing."
"After ten years of honing a sword, LUMIN P1, which integrates the essence of the flagship and then evolves, is really wonderful!"
"P1 can be said to live up to expectations!"
"Finally, I can only advise interested readers not to hesitate any longer."
-------------
Issue #485 is in shops now!
The full 8-page Chinese LUMIN P1 review can be downloaded as a PDF from our website here:
www.luminmusic.com/downloads/LUMIN-P1-audiotechnique-485.pdf
273880318_2184649481672742_8146408190894556025_n.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


LUMIN P1 - Best of 2021!
Mono & Stereo have listed LUMIN P1 in their 'Best of 2021' list. Look out for their forthcoming full P1 review coming soon.
https://www.monoandstereo.com/p/best-of-2021.html
271974287_2160199277451096_5329882131301008912_n.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


highfidelity.pl have now published their Red Fingerprint Award-giving LUMIN P1 review in English:
http://highfidelity.pl/@main-1145&lang=en

268986797_2134955966642094_3880375490438675288_n.jpg 270731401_2146951572109200_1032825727946696202_n.jpg



Need we say more? - Prøv selv...

mvh
Tom Egil
 

Kommentarer

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
Som den stolte eier av en P1 kan jeg bare underskrive på dette. Synes de kunne spandert det siste poenget også. P1 får i hvert fall 100 av 100 her hos meg. Maken til gjennomsiktig lyd, uten artefakter av noe slag. Kjører den rett i poweramp og lyden er stor, med et 3d soundstage som går langt utenfor, høyttalerne, både foran, bak og på sidene.
LEEDH volumkontrollen fungerer prikkfritt og fjernkontrollen burde vært solgt på Kondomeriet. Ørten innganger og (etter min mening) verdens beste app.

Det som imponerer mest, er en musikalitet som man sjelden hører i noen komponenter. I dag har jeg sittet foran anlegget i snart 8 timer (hjemmekontor er topp!) og kost meg med alt fra Cleveland-kvartettens uforlignelige Beethoven, via Mjq/Sonny Rollins, til Muddy Waters og Zappa. Alt låter helt suverent (eller så suverent som produsenten hadde vett til). P1 er som en Cocker Spaniel - den liker alle!

For å oppsummere: jeg angrer ikke på at jeg byttet inn min X1. Skal være forsiktig med å gjøre sammenligninger (kjørte X1 gjennom en rørpre), men nøyer meg med å si at jeg savner ingenting. Gratulerer med et skikkelig State of the art produkt!
 

Informasjon om bruker

Endpoint Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.309
Link til alle artikler
252
Endpoint Audio sine annonser
Bransjenyheter
Canor Audio hos Endpoint Audio

Canor Audio hos Endpoint Audio

  • 1
Jeg er veldig fornøyd med å kunne re-introdusere Canor for det norske markedet, og gir i den forbindelse 15% avslag på alle produktene en kort periode nå i begynnelsen av april. Canor Audio har...
Fortsett
Bransjenyheter
Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

  • 3
Jeg er meget fornøyd med å introdusere Lockwood for det norske markedet. Etablert i 1930, Lockwood har vært en av de mest foretrukne monitorer med over 1200 plateinnspillinger på ryggen. Så...
Fortsett
Bransjenyheter
Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

  • 0
Ønsker du å oppgradere til en av markedets beste streamere? Lumin U2 har oppgradert prosessor, dedikert Low Noise USB til DAC utgang, all-in-one chassis, fiber nettverk, OG lineær...
Fortsett
Bransjenyheter
God Jul til alle!

God Jul til alle!

  • 9
Jeg ønsker alle en riktig God Jul, hvor kanskje både harde og myke pakker er det minst viktige. Det skjer såpass mye galskap i verden i dag, at den beste gaven vi kan gi er medmennesklighet...
Fortsett
Bransjenyheter
EMT 912HI - Test.

EMT 912HI - Test.

  • 0
EMT lanserte i 2022 nye utgaver av de legendariske tonearmene EMT 929 & 997. Disse er vesentlig oppgradert i forhold til forgjengerene og det legger man merke til med en gang man tar de ut av...
Fortsett
Bransjenyheter
10/10 For Lumin T3

10/10 For Lumin T3

  • 1
High End streaming blir stadig bedre, og Lumin leder an med superb lydkvalitet og brukervennlighet. Alltid blant de første til å implementere nyheter - og de første som fikk på plass Tidal MAX...
Fortsett
Topp Bunn