Alt til hus og bolig Luftavfukter

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.825
Antall liker
5.472
Sted
Holmestrand
Har en kjeller som ikke er helt tørr ....
Noen som har erfaring med luftavfuktere?
 

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Innlegg
826
Antall liker
219
Jepp, det fungerer det.
Litt forskjellige teknologier og priser deretter.
De billigste kondensavfuktere er avhengig av litt varme i rommet (fra ca +10-15 grader) mens de dyrere sorpsjonsavfukterere fungerer helt ned til ca -20 grader
Har selv benyttet begge typer
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Meaco DD8 heter vel den som er vanligst blant mine kjente ombord i båt og den har jeg i min garasje. Men sorpsjonsavfuktere bruker en del strøm, verdt å merke seg.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.245
Antall liker
2.676
Sted
Liten by
Meaco DD8 heter vel den som er vanligst blant mine kjente ombord i båt og den har jeg i min garasje. Men sorpsjonsavfuktere bruker en del strøm, verdt å merke seg.
Det gjør de, men det går an å sette tidsbegrensing og justere hvor fuktig det skal være før den slår seg på. Funker som bare det! Da går den ikke hele tiden og det er fremdeles tørt.
 

PederP

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2019
Innlegg
4.577
Antall liker
13.970
Sted
Nordvest på Jæren
Torget vurderinger
2
Eg har ein rimeleg frå Clas Ohlson. Virker som bare det, men må jo tømme den jamt og trutt. Vatnet er forresten bra til platevasking.
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
Jeg har en Woods M10G som er protabel til badet mitt, er storfornøyd med den.
 

Erik.M

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
118
Antall liker
78
Torget vurderinger
4
Meaco DD8 heter vel den som er vanligst blant mine kjente ombord i båt og den har jeg i min garasje. Men sorpsjonsavfuktere bruker en del strøm, verdt å merke seg.
Hei, er selv i markedet for en til båten om høsten. Har du hatt den lenge og er du fornøyd med den?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Selv bruker jeg den i en garasje men jeg ser at jeg må tømme 20 liters tanken jeg samler vannet i hver 3 dag så den virker som den skal til mitt bruk. Har hatt min i 4 år.

Fikk anbefalingen av min tidligere sjef som har båt på vannet hele året (37 fot seilbåt) og jeg har inntrykk av at den er vanlig blant båtfolk. Tolket det som et tegn på kvalitet da jeg kjøpte min.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.862
Torget vurderinger
0
Jula har noe som er brukbart. Vær ops på at det er noe ulike prinsipper som ligger bak virkemåten som får slike dingser til å avfukte luften. Kan være lurt å google litt.
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.294
Antall liker
2.506
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Vi har en husker ikke merket i en kjeller. Den funker helt topp. Den var ikke spesielt dyr. Den hadde innebygd tank, men vi ble fort lei av å tømme den. Så etter litt disikering fant vi stussen som vannet kom ut av. Fant en passende slange & slangeklemme og stappet andre enden av slangen ned i sluket som var i rommet ved siden. Problem solved...
 
Topp Bunn