Luciano Pavarotti er død

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.068
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Sørgelig, da blir det 70-talls operainnspillinger i kveld. Rigoletto med Sutherland under Bonynge, f eks, eller Mehtas Turandot.

Bernt K

K

kbwh

Gjest
Fred over hans minne.

Jeg har ikke hans Nessun Dorma noe sted. Kanskje jeg må kjøpe Mehta jeg og.

T

Thomas1

Gjest
Dette er trist. Leste igår at han var blitt dårligere.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.314
RIP

La oss huske ham for hans udødelige innspillinger fra tidlig 70-tall og ikke alt tullet han holdt på med på slutten av karrieren.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
RIP Luciano :'(

Som Bernt gjør jeg ære på en stor tenor med en seanse i kveld.

Nå har jeg veldig lite med Pavarotti, men Giuseppe Verdi`s Rigoletto "E' il sol dell' anima" fra plata "Joan Sutherland - The Voice of the Century" (Decca)-der Pavarotti synger sammen med Sutherland er verdt en ny lytt.

Av alt i verden tenker jeg på faktisk nå på en av Pavarottis favoritter, Leoncavallo - I Pagliacci og klovnearien derfra.
Såvidt jeg husker, så er vel en av verselinjene derfra (fritt oversatt) "the show must go on"
Selv om han var en primadonna av prima klasse, er jeg sikker på at "the show must go on" var hans ønske for musikken han elsket.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.068
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ja, her begynte det med Verdis Requiem/ Solti, så Rigoletto/ Bonynge, og nå er det Mehtas Turandot som går i bakgrunnen, så det er Luciano "all væg" i kveld.

Bernt K

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
berxter skrev:
og nå er det Mehtas Turandot som går i bakgrunnen, så det er Luciano "all væg" i kveld.

Bernt K
Det gjør den her også.

Var innom Rock n Roll og kjøpte Passione på Decca (vinyl) i anledningen. Har ikke hørt den enda. Venter til Calaf har sunget ferdig.

fred over hans minne...
mvh

Topp Bunn