Kan jeg skyte inn at akkurat det er det minst en som er direkte uenig i.McLaren skrev:......LP12............
om Dark Star ser en million ganger bedre ut.
McLaren
Strips? Er det tonearmskabelen som er stripset på noe vis?McLaren skrev:Den har blitt litt flyttet på i det siste grunnet flytting og det ene og andre, samt ved bytte av bunnplate måtte en av stripsene som holdt tonearmskablene klippes for og få denne på. da mistet spilleren bouncen sin og da må jeg reise inn til til oslo, levere den til justering.
Slik er det ikke med en ufjæret spiller.
Spilleren står på egen vegghylle og har ingen som heslt vibrasjoner og tenke på, bortsett fra sine egne.
McLaren
Jeg får en pris på denne med en SME m2 arm etter påske.
Jeg forstår ikke helt, hva var stripsene brukt til? Var det for å vinkle armkabel, eller annet formål? Jeg fikk også Kontrapunkt til å montere inn en origin live arm som måtte stripses da kabel var stiv og ikke hadde den rette vinkelen for opphenget. Fikk klar beskjed om at det ikke ble optimalt, men jeg hadde nå da denne armen. Linn leverte tidligere uborret armbord, men det er det altså slutt på? Hvordan gikk du da frem for å få en løsning for din arm?McLaren skrev:det var 2 strips under min LP12, og de var vennnlig hilsen kontrapunkt.
jeg måtte til og med skjære til kabinettet under for og sette inn trampolin bunnplaten (nyeste i stål, mener denne heter trampolin)
Jeg hadde betalt full pakke men jeg fikk ikke armbord til min mørch arm da lin ikke lager armbord uten hull i.
de skulle lage ett armbord til meg og skjære dette til og ordne hele biffen, men på 1.5 år har jeg ikke hørt noe som helst.
derfor er jeg ikke helt fornøyd med LP12 og alt den drar med seg.
McLaren
Jeg har en funksjon i mitt daglige virke der jeg er med å bygge slike installasjoner i full størrelse, jeg bor forøvrig i Stavanger.Steinar O skrev:Det høres ut som du bør forlate lp12 prosjektet ditt.
Jeg er enig i at den krever litt oppmerksomhet, og riktig, ved flytting endrer ting seg og man må justere pånytt, ihvertfall ved gjentatte flyttinger.
Vinyl krever oppmerksomhet og tid er mitt inntrykk og da bør man ha en spiller som passer ens egen prioritering.
Like den eller ikke, designmessig er lp12 noe av det vakreste jeg ser av slikt og ditt alternativ er ikke i nærheten IMO...men ditt valg
Smaken er forskjellig og med all respekt.
Lykke til
![]()
Samme som meg antakelig, bortsett fra at jeg ikke bygger dem, jeg vedlikeholder dem. Vi burde vel like utseendet, men den er ikke for meg.break_in skrev:Jeg har en funksjon i mitt daglige virke der jeg er med å bygge slike installasjoner i full størrelse, jeg bor forøvrig i Stavanger.Steinar O skrev:Det høres ut som du bør forlate lp12 prosjektet ditt.
Jeg er enig i at den krever litt oppmerksomhet, og riktig, ved flytting endrer ting seg og man må justere pånytt, ihvertfall ved gjentatte flyttinger.
Vinyl krever oppmerksomhet og tid er mitt inntrykk og da bør man ha en spiller som passer ens egen prioritering.
Like den eller ikke, designmessig er lp12 noe av det vakreste jeg ser av slikt og ditt alternativ er ikke i nærheten IMO...men ditt valg
Smaken er forskjellig og med all respekt.
Lykke til
Noen som gjetter hvilken bransje jeg tilhører?
Hvis du er lei flytende oppheng og synes Transrotor er mye penere, ville jeg gått for den. Tror ikke du behøver frykte drivverksmessige problemer. Hva skulle det i så fall være?McLaren skrev:Jeg har LP 12 men jeg er lei av justering og flytende oppheng. men om LP12 er en bedre sak drivverks messig bytter jeg ikke.
Selv om Dark Star selv en million ganger bedre ut.
McLaren
Er det lov å spørre hvorfor du har valgt Transrotor?Grumpy skrev:Å vurdere et ikon som LP12 opp mot en JR Tran Rotor må være like vanskelig som det er enkelt.
Når jeg leser din tilnærming, hvordan du selv argumenterer, så fremstår det for meg som at LP12 ikke gir deg tilstrekkelig glede og den good-feeling som denne spilleren tross alt fortjener. Det finnes også de som bytter bil fra Mercedes til BMW og sitter igjen med en følelse av forsterket kjøreglede uten at kvaliteten er forringet.
- Spørsmålet er om du tør våge å ta steget?
Mvh
Jan P. med fryktingydende respekt for alle som har lagt sin elsk på LP12!
Nettopp, fjæringen i LP12 har en viktig funksjon der også. I tillegg til å ta opp vibrasjoner fra omverdenen skal den også avkoble vibrasjoner fra motoren til subchassiet.McLaren skrev:Spilleren står på egen vegghylle og har ingen som heslt vibrasjoner og tenke på, bortsett fra sine egne.
Kvalitet, pris og design i tillegg til opplevd følelse å bli ivaretatt som kunde slik jeg forventet.K.H. skrev:Er det lov å spørre hvorfor du har valgt Transrotor?
Jeg har bestilt deler fra Kontrapunkt utallige ganger til de 4 LP12'ene jeg har satt sammen og solgt. Har aldri møtt noen ovenpå holdning som du skriver, men til tider litt treghet om jeg kun brukte mailen. Men om jeg ringer og purrer på deler så er de alltid hjelpsomme og får ting gjort.McLaren skrev:Unto virker som en skikkelig solid fyr.
Kontrapunkt virker litt ovenpå i forhold. Hjelpsomme til en viss grad.
Jeg skal dra og kikke litt på disse transrotor. Jeg har kikket og hørt på ZET3 noen ganger, men det er ikke helt min finish selv om den var flott.
McLaren