LP Platematte .

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Bruker idag en Cleraudio LP Vinylharmoniser som platematte direkte mot platetallerkenen . Denne gir en god del bedre lyd enn den opprinnelige gummi -lærmatta som var med denne CEC ST630 spilleren da jeg kjøpte den ifjor. Platetallerkenen er i blank stål-aluminium på denne spilleren. Finnes det andre typer platematter som kan gi enda bedre lyd for eks korkmatte -lærmatte etc .Noen som vet. Erling.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
Jeg bruker Achromat fra britiske Funk Firm. Men etter at Mala sluttet å selge dem tror jeg ikke de er å få kjøpt over disk lenger her til lands.
 

nils valla

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2012
Innlegg
1.172
Antall liker
294
@hvalross .

Hvilken måtte som er bedst afhænger af dit set-up.

Min egen Technics sp10mk2 finder jeg bedst med den originale gummiindholdige måtte. Lyden er mest nuanceret med den. Tillige er perspektivet mest rummeligt.
Men spiller af og til med kork-måtte. Korkmåtten giver en umiddelbar mere markeret tromme/percussion lyd. Mere tør mere dynamisk. Også bassen lyder umiddelbart mere tør og mere dynamisk. Men efter tid bliver man opmærksom på det som mangler i fh til gummimåtten, dybde perspektiv og tonal nuancering. Så original-måtten bliver altid den som ender med at foretrækkes.

Fødderne under plinthen giver meget af samme forskelle, basert på materialevalg som måtten, og også oplagt at eksperimentere med.
 
Topp Bunn