Lovens lange arm!!!!

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Selvfølgelig leit å høre om den hendelsen. Hunder, som veldig mye annet (skytevåpen, kjøretøy osv) kan representere en risiko for skade, og må håndteres fornuftig. Men det blir litt for galt å angripe privat hundehold i sin helhet...

Mvh Vidar P
Enig. Alt er skadelig i feil hender egentlig. Å generelt angripe hundehold, våpenhold, bilhold etc. er feil måte å håndtere en sak på. Men nå har tråden sklidd veldig ut her så jeg trekker meg fra videre diskusjon

syns bare synd på trådstarters unge som måtte møte innbruddstyv hjemme. For tråden handler jo egentlig om ett visst innbrudd.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.207
Antall liker
10.763
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bikkja mi har jaget innbruddstyver den. Gikk finfint det. Ringte politiet senere, men de brydde seg ikke.
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
I Kina spiser de hund
Kinesere er den mest folketallige rasen på jord, så man kan kanskje si at folk flest spiser hund ;)

At noen har gjort dem til familiemedlemmer betyr jo ikke at de er mer enn et vilketsomhelst annet dyr.
Noen har rotter som kjeledyr, noen har hamster.. flotte familiemedlemmer?
 
W

wurst

Gjest
For en stund siden var det en som tilfeldigvis ble stanset av politiet i en kontroll og fikk en betydelig bot fordi han hadde en kjøttøks i bilen!! Saken var slått opp i VG.
 
B

BjarteM

Gjest
Det finnes i hovedsak to typer hundeeiere. Den ene gruppen har hund i forbindelse med yrket sitt (Forsvaret, politiet, redningstjenesten osv) eller har annen form for brukshund (trekkhund, jakthund, gjetehund, agility osv). Disse hundeeierne vet som regel hva de holder på med, og har en hund som passer til funksjonen. Det sier seg selv at disse personene MÅ gjennomføre opplæring i behandling av hund.

Den andre typen eiere har fått det for seg at livet ikke blir komplett før de får en hårpose i hus. De kobler ut hjernen, og velger hund etter utseende eller andre vikarierende argumenter ("fy faen asså, den hunden er så tøff at den kan spise seg gjennom en dør"). Resultatet blir da at man får en hund som overhodet ikke passer inn. Digre angrepshunder som "kosedyr" i en småbarnsfamile. Hunder som trenger svært mye mosjon i en famile som knapt orker tusle rundt i huset. Hunder som krever svært mye lydighetstrening i familier der "sjefen" er kjemisk fri for lederegenskaper og disiplin. Denne gruppen burde vært avkrevd opplæring/sertifisering før de får eie hund.
 
K

knutinh

Gjest
Hunder skal være kontrollerte og harmoniske under normale forhold. Hunder som viser aggressivitet uten grunn ville jeg selv som eier ha avlivet på flekken, og i alle fall ikke skrytt av til andre.

En stor hund har såpass mye ressurser at den virker avskrekkende uten å foreta seg noe spesielt, og om det skulle gå så langt som at noen fysisk angriper et familiemedlem er jeg overbesvist om at selv familiens labrador hadde vist hva tanngarden er i stand til.

Trist å høre om gutt-unger som må jage ute innbruddstyver og politi som er maktesløse. Men se det fra den andre siden : de har sikkert taua inn 1 million narkomane innbruddstyver som er ute igjen etter litt papirarbeid. Hva tror dere det gjør med motivasjonen for å ta dem?

Altså er det noe galt med samfunnet og systemet som lar folk bli slik. Jeg vet ikke om kuren er å bure dem inne (eller som enkelte har gjort med naskere : ta dem med i kjelleren og gi dem en omgang juling). Personlig tror jeg at det med juling hadde vært veldig fristende om jeg hadde vært i trådstarters situasjon, selv om det medførte en saftig bot skulle jeg nok betale den med god samvittighet...

-k
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
....og alt som står i VG er sant. Politiet har ikke myndighet til å gi folk bot, de kan kun gi forenklede forelegg basert på et helt klart regelverk. Vedtar man ikke forelegget på stedet går det til domstolene. Dersom det ikke finnes en paragraf som kan gi forenklet forelegg for å være i besittelse av kjøttøks, er historien et falsum. Nå er det vel blitt slik at politiet har rett til å gi folk forelegg for å bære kniv o.l. og det er sikkert denne paragraf som ble benyttet. Men vedkommende som ble ilagt forelegg kan selvsagt nekte å vedta dersom han hadde en plausibel årsak til å ha med seg en kjøttøks i hanskerommet.
Muligens skulle han på innbruddsraid og hadde den med seg i selvforsvar mot rabiate hunder. Vi mennesker er underlige. Vi vil gjerne forby ulv, et dyr som holder seg unna folk så godt det lar seg gjøre, mens mer eller mindre forkvaklede hunderaser som bullmastiff og diverse avarter med minimerte eller manglende bitehemninger ønsker vi å ha "for familiens skyld".
Og politiet er late og ute etter å ødelegge livet til skikkelige folk. Ingen ønsker å oppleve det den omtalte 13-åringen dessverre fikk oppleve hos trådstarter. Men vi er tross alt bare nødt til å stole på at politiet prioriterer etter beste evne, og at de faktisk bruker de ressurser de har på en rimelig måte, med unntak av de tilfeller som må tilskrives det at vi er mennnesker med våre mer eller mindre skrøpelige vurderinger til tider. De er folk som oss andre, og vi vet at hadde vi sittet i den stilling der vi skulle prioritere mellom alt for mange samfunnspålagte og viktige oppgaver, så hadde vi neppe kunnne gjort det veldig annerledes enn det politiet pr dags dato gjør. Ergo er det et ressursspørsmål, og noe som ligger i hendene på politikerne, og ikke politimesteren.
Politiet fortjener cred for å løse en stadig vanskeligere oppgave med enkle midler og faktisk mye kloskskap. Det må de, for (heldigvis?) flyr de ikke rundt som cowboyer med colten på hofta.

Honkey
 
K

knutinh

Gjest
(heldigvis?) flyr de ikke rundt som cowboyer med colten på hofta.
Istemmes. I et stadig hardere kriminelt miljø tviholder politiet på restriktiv bruk av våpen, noe som holder igjen ytterligere opprustning i kriminelle miljøer.

Jeg foretrekker at kriminelle ser på balltre som tilstrekkelig våpen, enn at de ser seg nødt til å kjøpe automatvåpen.

Utfordingen i saken nevnt i topp er vel ikke nødvendigvis politiets ressurser og prioriteringer, men hva som skjer med dopere/vanekriminelle etter at de eventuelt er tatt. Hvis vi hverken kan la dem føle konsekvenser eller gi dem et behandlingsopplegg, så er jo konsekvensen bare en biltur og 1 times fravær fra "jobben" (dvs skaffe penger til dop).

.k
-k
 
K

knutinh

Gjest
Hunder som er avlet fram for hundekamp burde forbys. Hundeeiere som har vist seg uegnet for å ha hunder burde møte streng og umiddelbar reaksjon. En hund som angriper andre skyldes i de fleste tilfeller eieren. Hunder som har fått en normal oppvekst uten bank og opplæring i å angripe, vil normalt bare angripe mennesker dersom de føler seg truet og uten utvei.

Mønsteret med "tøff hund" (pitbull, rottweiler etc), "tøff, ung/uerfaren eier", "slitne miljøer" og "tragisk angrep på uskyldig person" er alt for vanlig. Det er helt greit at familiefedre på 40 med erfaring i hundehold kjøper rottweiler. Når gutter på 20 har så liten tiltro til egen manndom at de må kjøpe en tøff hund for å hevde seg i gjengen så burde de egentlig hatt deng, evt sponset personlighetsutviklingskors med Vibeke Sæther.

-k
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
:) Vel, kanksje skulle vi forby alle dyr i hushodningen... Jeg har selv blitt angrepet av en papegøye! Den lagde piercing i underleppa så lett som ingenting. Jævla banditter disse fuglene! :)

Honkey
 
A

Affa

Gjest
Hva skal folk med disse tullete hundene hvis man ikke driver egen Kz leir eller er evneveik og prater med dyr? Jeg har ikke tall på alle de hundene jeg har rappet til med stokk i Oslo. De fordømte eierne tror alle er like begeistret for de stinkende pelsdottene som dem selv. Innfør hundeskatt og dokumentasjonsplikt. Kan ikke eier dokumentere at hunden har en viss avstamning skal hunden avlives. Det samme skal skje hvis hunden risper eller biter anen person.

På St Hanshaugen ved bassenget kom det en dame med 10 løse schæferhunder en varm juni søndag. Bikkjene stormet bassenget så unger løp hylende opp. Folk satt skrekkslagne og så på dette uvirkelige drama på høylys dag. Bikkjene hopet og fløy gneldrende rundt, ristet seg på folk som satt og spiste, bjeffet i trynet på små barn og var til enorm sjenanse. Jeg gikk bort til damen og ba henne respektere båndtvangen. Det sa hun at det aktet hun ikke å gjøre. Båndtvang betyr bare at man skal ha kontroll på dyrene. Jeg mente at det hadde hun ikke, men hun var ikke enig med meg. Jeg sa da at jeg ville fremprovosere et bitt og drepe den hunden som gjorde det. Jeg har drept schæfere før. River bare forbeina fra hverandre og sett kneet i halsen på den. Damen dret i dette. Så da tok jeg en hund som løp på meg og kastet den 6 meter inn i berberissen. Etterpå tok jeg damen og hev henne etter. Da kom en sivil politi dame løpende. Også den kjerringa med løs kjøter, og ba meg roe meg. Jeg overhøvlet henne og anmeldte henne for tjenesteforsømmelse. Tenk å stå der og se på uten å gripe inn i 15 minutter, for så å gripe inn mot meg. Vel damen med de 10 hundene ble bortvist og etter denne episoden så vi aldri henne mer. Politidamen som aldri før brukte bånd begynte også med det fra denne dag.

Det hører med til historien at alle de 75 menneskene som satt der applauderte gamle Affa etter seansen.
 
K

kbwh

Gjest
Så livaktig fortalt at en filmet dramatisering ville være nedtur, Affa.

Generelt liker jeg ikke hensynsløse tullinger, det være seg hunde-, Audi-, Cervin Vega-, sykkel-, hus-, eller hytteiere.
Jeg er allergisk mot hunder. Det er ikke mitt valg.
 
K

knutinh

Gjest
Purken gjør en jobb ingen er helt fornøyd med, og ALT dyrehold må kanskje forbys.....? det kan jo være farlig.
Nok et eks.:  http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116517
Tja. Okser er i alle fall ikke dressert for å drepe, og hvis man går bort og klapper en så er faren opplagt.

Som bonde må man ta hensyn til at man jobber med dyr på 500kg og temprament.

Som lita jente i en park i Oslo kan det ikke forventes at man kjenner til at Ola på 20 år har dressert pitbull-terjen sin til å gå etter strupen på folk...

-k
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Først og fremst synes jeg det var leit det som skjedde med trådstarter og guttungen!


Jeg henger meg på hundediskusjonen.

Jeg er på langt nær enig med Bjarte, men en ting er ekstra viktig når en har hund.

Å vise hensyn. Både mot hunden og mot sine medmennesker. Eieren og hans behov kommer i andre rekke når en ønsker å ha hund. Jeg har selv en hund, men jeg stoler ikke på han. Han er et rovdyr, noe jeg har sett ved et par anledninger. Om jeg ikke hadde hatt full kontroll på han ved de tilfellene, hadde det kunnet gå galt. Men jeg tenker alltid på konsekvensene av hvordan jeg omgås hunden og andre mennesker, for jeg husker alltid på at man ikke kan stole på en hund, som fungerer etter helt andre normer og instinkter enn det vi mennesker gjør. Det er rett og slett farlig å tildele hunden mennesklige egenskaper

Når det er sagt, jeg gjør alt for hunden min, for jeg er glad i han for den han er. Det skal sies at han aldri har bitt noen, men han deler ut advarsler når noe ikke er i henhold. Han er ikke så stor som Vidar P sin (som må være satans stor). Min veier kun 40 kg, men alle bemerker at han er stor.




 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.185
Antall liker
6.907
Torget vurderinger
4
...det er vel antakelig flere som blir drept av 20-bussen på Majorstua hvert år enn av dyr her i landet..
Jepp, - forby den jævla 20-bussen !!
 
S

slowmotion

Gjest
Det er klart at hundehold medfører ansvar.
Men våre hunder har alltid vært fullverdige medlemmer av familien,
helt siden jeg var en liten gutt. Når noen mener at privat hundehold burde vært forbudt, da ser jeg rødt. Sånn er det bare.

For ordens skyld, bikkja i midten...

 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Flotte bilder. En virkelig god schæferhund er sterk, arbeidsvillig, lojal, pålitelig, modig og oppofrende, varsom og forsiktig, rettskaffen og beskyttende.
En god schæfer er frommere enn et lam sammen med barn, og vil aldri finne på å bite fremmede ut av løse lufta... det er IKKE disse vi er tjent med å fjerne.

Imidlertid fins det, som blant mennesker, individer som av forskjellige årsaker ikke fungerer som de skulle ha gjort. Disse er vi tjent med å sette søkelys på, ikke minst er vi hundeeiere ikke glad for at det er slik hos enkelte..

Mvh Vidar P
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Hehe, kult bilde slowmotion. Fattern og vi hadde med bikkja på kanotur, hunden var et smellfeit eksemplar av rasen Labrador. Smart som fattern var, bandt han bikkja i kanoen med et bånd på ca 50 cm. Kunne jo ikke risikere at bikkja begynte å flytte på seg i en liten og overfylt kano. Men da bikkja så en svane hoppet han over ripa, noe som medførte at hele stasen veltet. Glemmer det aldri :D
 
B

BjarteM

Gjest
Det er klart at hundehold medfører ansvar.
Men våre hunder har alltid vært fullverdige medlemmer av familien,
helt siden jeg var en liten gutt. Når noen mener at privat hundehold burde vært forbudt, da ser jeg rødt. Sånn er det bare.

For ordens skyld, bikkja i midten...
Nå vet jo ikke jeg helt sikkert hva du mener med "fullverdig medlem av familien". Betyr det at du sidestiller dyr og menneske 100% Tror du at dyret ditt har menneskelige tanker og følelser? I så fall har vi ingenting å diskutere. Oppsøk hjelp.

Hvis du derimot mener at hunden har en plass i hjemmet ditt, kan det være så. Det du må forstå er at det er mange som ikke liker dyret ditt. Det er ved sin blotte eksistens til sjenanse for andre. Derfor må du sørge for at dyret TIL ENHVER TID er under 100% kontroll. Siden det viser seg at alt for mange hundeeiere ikke vet hva det betyr, må det opplæring til. Utsagn som "hunden er et fullverdig medlem av familien" burde i utgangspunktet diskvalifisere til å få eie hund.

For the record, jeg har hatt to hunder.
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Jeg mener at man ikke kan stole på en hund, da den ikke føler noe moralsk ansvar, og KUN følger instinkter når det virkelig gjelder. Og da hjelper det lite om man tror man har en skikkelig dressert hund. Instinkter lar seg undertrykke til en vis grad, men selv om man gjerne vil tro det, kan de aldri undertrykkes helt. Og det er den siste lille promillen som gjør at det kan, og sannsynligvis vil, gå galt om man ikke tar noen forholdsregler for å unngå dette. Til enhver tid!
 
S

slowmotion

Gjest
Nå vet jo ikke jeg helt sikkert hva du mener med "fullverdig medlem av familien". Betyr det at du sidestiller dyr og menneske 100% Tror du at dyret ditt har menneskelige tanker og følelser?
Nei , selvfølgelig ikke. Det er en hund.



 Utsagn som "hunden er et fullverdig medlem av familien" burde i utgangspunktet diskvalifisere til å få eie hund.
Din kommentar gjør at jeg må bare få gjenta min første post i denne tråden:

Hjernen din burde vært forbudt. Det er tydelig at du hater hunder.

Med det er mitt siste ord sagt.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Hjernen din burde vært forbudt. Det er tydelig at du hater hunder.

Med det er mitt siste ord sagt.
Å jøje meg! Dette bli en dramatisk tråd! Her er det en mann som velger å gå i døden for sine meninger, og avleverer sine siste ord på et ubetydelig forum i et lite land! Eller kanskje han bare velger å være taus for resten av sitt liv etter å ha djervt forsøkt å stoppe munnen/pennen/pc'n til andre så de ikke skal ytre meninger som divergerer voldsomt med hans egen?
Uansett en handling som er av meget bermerkelsesverdig karakter.
Og med dette er IKKE mitt siste ord sagt. Håper jeg.

Honkey
 
B

BjarteM

Gjest
Din kommentar gjør at jeg må bare få gjenta min første post i denne tråden:

Hjernen din burde vært forbudt. Det er tydelig at du hater hunder.
Jeg fårstår ikke helt hva du mener? Forby hjernen min? Skal den fjernes? Skal den ikke få mene noe om hundehold?
Jeg må på det sterkeste avvise at jeg hater hunder. Jeg har stor respekt for redningshunder. Jeg så dem senest i aksjon i påsken. Tidligere har jeg sett hvilken fantastisk jobb K-9 gruppen i MP gjør. Problemet er det private hundehold, og det er vel der jeg traff nerven din.
Synd at du ikke vil være med å diskutere det EGENTLIGE problemet.
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.378
Sted
Saksvik - Trøndelag
Hva skal folk med disse tullete hundene hvis man ikke driver egen Kz leir eller er evneveik og prater med dyr? Jeg har ikke tall på alle de hundene jeg har rappet til med stokk i Oslo. De fordømte eierne tror alle er like begeistret for de stinkende pelsdottene som dem selv. Innfør hundeskatt og dokumentasjonsplikt. Kan ikke eier dokumentere at hunden har en viss avstamning skal hunden avlives. Det samme skal skje hvis hunden risper eller biter anen person.

På St Hanshaugen ved bassenget kom det en dame med 10 løse schæferhunder en varm juni søndag. Bikkjene stormet bassenget så unger løp hylende opp. Folk satt skrekkslagne og så på dette uvirkelige drama på høylys dag. Bikkjene hopet og fløy gneldrende rundt, ristet seg på folk som satt og spiste, bjeffet i trynet på små barn og var til enorm sjenanse. Jeg gikk bort til damen og ba henne respektere båndtvangen. Det sa hun at det aktet hun ikke å gjøre. Båndtvang betyr bare at man skal ha kontroll på dyrene. Jeg mente at det hadde hun ikke, men hun var ikke enig med meg. Jeg sa da at jeg ville fremprovosere et bitt og drepe den hunden som gjorde det. Jeg har drept schæfere før. River bare forbeina fra hverandre og sett kneet i halsen på den. Damen dret i dette. Så da tok jeg en hund som løp på meg og kastet den 6 meter inn i berberissen. Etterpå tok jeg damen og hev henne etter. Da kom en sivil politi dame løpende. Også den kjerringa med løs kjøter, og ba meg roe meg. Jeg overhøvlet henne og anmeldte henne for tjenesteforsømmelse. Tenk å stå der og se på uten å gripe inn i 15 minutter, for så å gripe inn mot meg. Vel damen med de 10 hundene ble bortvist og etter denne episoden så vi aldri henne mer. Politidamen som aldri før brukte bånd begynte også med det fra denne dag.

Det hører med til historien at alle de 75 menneskene som satt der applauderte gamle Affa etter seansen.
Fornøyelig! ;D Godt det finnes handlekraftige mennesker der ute når skapet trenger å settes på plass!
 
W

wurst

Gjest
....og alt som står i VG er sant. Politiet har ikke myndighet til å gi folk bot, de kan kun gi forenklede forelegg basert på et helt klart regelverk. Vedtar man ikke forelegget på stedet går det til domstolene. Dersom det ikke finnes en paragraf som kan gi forenklet forelegg for å være i besittelse av kjøttøks, er historien et falsum. Nå er det vel blitt slik at politiet har rett til å gi folk forelegg for å bære kniv o.l. og det er sikkert denne paragraf som ble benyttet. Men vedkommende som ble ilagt forelegg kan selvsagt nekte å vedta dersom han hadde en plausibel årsak til å ha med seg en kjøttøks i hanskerommet.
Muligens skulle han på innbruddsraid og hadde den med seg i selvforsvar mot rabiate hunder. Vi mennesker er underlige. Vi vil gjerne forby ulv, et dyr som holder seg unna folk så godt det lar seg gjøre, mens mer eller mindre forkvaklede hunderaser som bullmastiff og diverse avarter med minimerte eller manglende bitehemninger ønsker vi å ha "for familiens skyld".
Og politiet er late og ute etter å ødelegge livet til skikkelige folk. Ingen ønsker å oppleve det den omtalte 13-åringen dessverre fikk oppleve hos trådstarter. Men vi er tross alt bare nødt til å stole på at politiet prioriterer etter beste evne, og at de faktisk bruker de ressurser de har på en rimelig måte, med unntak av de tilfeller som må tilskrives det at vi er mennnesker med våre mer eller mindre skrøpelige vurderinger til tider. De er folk som oss andre, og vi vet at hadde vi sittet i den stilling der vi skulle prioritere mellom alt for mange samfunnspålagte og viktige oppgaver, så hadde vi neppe kunnne gjort det veldig annerledes enn det politiet pr dags dato gjør. Ergo er det et ressursspørsmål, og noe som ligger i hendene på politikerne, og ikke politimesteren.
Politiet fortjener cred for å løse en stadig vanskeligere oppgave med enkle midler og faktisk mye kloskskap. Det må de, for (heldigvis?) flyr de ikke rundt som cowboyer med colten på hofta.
Honkey
Beklager, fant ikke linken i farten. Her er den:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179652

Jeg kom bare til å tenke på: hva med slaktere, tømmerhoggere, gartnere osv. på vei til eller fra jobb? En molbo-historie?
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Vel, altså han ble dømt for det i en norsk rettssal. Ting kan tyde på at historien hans var litt tynn, for å si det sånn.... Det første du finner for å kakke på starterreleet er ikke en kjøttøks! Og når du vet hvor trangt det er der starterreleet sitter, så skjønner en hver idiot at en kjøttøks er det siste du ville finne på å slå med, det er trangt nok med skaftet på en skrutrekker. Makan!

Honkey
 
W

wurst

Gjest
Spørs hvilken bil det var. Dessuten er forklaringen hans såpass utrolig at den sannsynligvis er sann. En med urent mel i posen hadde antagelig funnet på noe mer plausibelt!
 

roolf

Fersking
Ble medlem
16.05.2006
Innlegg
3
Antall liker
1
Nja, jeg jobbet i rettsvesenet inntil for noen år siden, og er ganske sikker på at det ikke var uten grunn at politiet gikk videre i saken med han med kjøttøksa. Uten å kjenne til den konkrete saken er jeg rimelig sikker på at fyren var av typen "gammel kjenning og notorisk kriminell". Dersom noen skulle være i tvil så er det lit etrolig at politiet skulle foreta seg noe dersom en vanlige folk har slikt i bilene sine.

For øvrig så er nok hovedproblemet til politiet at de har for lite resurser. Mitt inntrykk er at folkene som jobber der gjør så godt de kan med de resurser de har.
 

Lilleulv

Medlem
Ble medlem
03.05.2004
Innlegg
31
Antall liker
0
Guttungen min er i god behold ,takk og pris for det ,Ser at diskusjonen har tatt av litt her *smiler* Kan desverre ikke ha hund ,er alergisk ,men jeg hadde nok hatt det om ikke det ,Jeg må nok holde meg til *balltre,sprettert og kulelager kuler *Skulle ikke forundre meg om ikke det synger i huet på *dophuer og uvedkommende *

Trådstarter
 
Topp Bunn