Lovens lange arm!!!!

Lilleulv

Medlem
Ble medlem
03.05.2004
Innlegg
31
Antall liker
0
Hadde på fredag innbrudd hjemme av ett jævla dophue,guttungen på 13 var hjemme ,dophuet tok seg fram i sølvtøy og div utstyr ,
men tok ikke noe ,guttungen jaget han med en sabel ,heldigvis gikk det bra denne gangen .Vi ringte politiet men trur dere de ville komme ,hadde noe annet og foreta seg :mad:

Men og bry seg på en lørdags kveld med høy musikk ,da kommer de.Lurer litt på det med prioriteringer*grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*
Forstå det den som kan .
 
A

Affa

Gjest
Hadde på fredag innbrudd hjemme av ett jævla dophue,guttungen på 13 var hjemme ,dophuet tok seg fram i sølvtøy og div utstyr ,
men tok ikke noe ,guttungen jaget han med en sabel ,heldigvis gikk det bra denne gangen .Vi ringte politiet men trur dere de ville komme ,hadde noe annet og foreta seg  :mad:

Men og bry seg på en lørdags kveld med høy musikk ,da kommer de.Lurer litt på det med prioriteringer*grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*
Forstå det den som kan .
Uff. Gikk det bra med gutten din? Kjøp balltre. Det har jeg. Neste gang slår du dem i hjel.
 

Lilleulv

Medlem
Ble medlem
03.05.2004
Innlegg
31
Antall liker
0
Jaa ,gikk bra med han ,skjelven og redd selfølgelig men det gikk bra ,tenktemest på sprettert med kulelager kuler ,det synger godt i bakhuet på de tenker jeg ,Faens dritt det der ,
 
A

Affa

Gjest
Jaa ,gikk bra med han ,skjelven og redd selfølgelig men det gikk bra ,tenktemest på sprettert med kulelager kuler ,det synger godt i bakhuet på de tenker jeg ,Faens dritt det der ,
Ubehagelig er det uansett. Fint at det går bra med han. Han får nok heltestatus i gjengen.
 
T

Thomas1

Gjest
Det er ikke lurt å ta loven i egne hender. Refererer til han som blir saksøkt for 1.8 mill for ett slag i ansiktet på biltyven.
Tør ikke tenke på hva jeg selv hadde gjort hadde jeg tatt noen på fersk gjerning i min egen stue.
 
T

Thomas1

Gjest
Nå skal det jo sies at en del dophuer har nervene i en trådsnelle på ryggen. De tømmer jo nesten tarmene hvis du sier bø. Gjelder selvsagt ikke alle, så det er best å være forsiktig. Spesielt i disse dager med mye blandingsmissbruk. Slår du et balltre i hue på en på Rohypnol, er sjansene store for at han reiser seg opp og skyver balltreet opp en viss plass på deg. Godt det endte godt med sønnen din.
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
201
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
Ja,de prioriterer andre ting. de er mer ute etter å ta oss som spiller litt musikk på en fredags kveld.
er det snakk om husbråk eller tyver virker det som de ikke tør komme. hadde besøk i bilen min,de rappet med seg hele anlegget,men de kom vel først etter 2 uker. (politiet)
 
K

kbwh

Gjest
Lurer på hva boten hadde blitt hvis snuten hadde kommet og funnet ut at du oppbevarer en sabel i heimen.
Godt at guttungen klarer seg bra.
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
201
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
regner med de vil gi mer straff til de som tar igjen en de som gjør noe. tyvene slipper unna,og oss normale får straff for selvforsvar.
 

Lilleulv

Medlem
Ble medlem
03.05.2004
Innlegg
31
Antall liker
0
Det er jo faen meg håpløst ,tenke dere ,de har byggd ett *rehablieringsenter*rett ved skolevegen til ungene her ,De finner stadig voksne gubber liggende helt ute av stand til og snakke .snakk om fornuftig planlegging av slike ting .
Nei ,de skulle fått hytte på langøya i oslofjorden ,var de steine der så datt de uti gjørma som *spesialavfall* Eller bamsemoms på Svalbard *
er rimelg oppgitt her .Ubehagelig og vite de er rundt oss hele tiden ,grrrrrrrrrrrr
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Norsk politi har ingenting med kriminalitet å gjøre. Trafikk overvåkere er det de kan og det de i hovedsak gjør.
Tok en kjeltring på fersken hjemme for et par år siden. Politiet kunne ikke komme fordi de ikke hadde folk. Jeg stod for faen å holdt fast tyven. Klinka til ham et par ganger og ringte å anmeldte meg selv. Skjedde ikke noe da heller.
Udugelige idioter.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.166
Antall liker
2.677
regner med de vil gi mer straff til de som tar igjen en de som gjør noe. tyvene slipper unna,og oss normale får straff for selvforsvar.
De kriminelle har gode tider i vente. Regjeringa ikke bare åpner for at de kriminelle skal slippe ut tidligere enn planlagt p.g.a. for lange ventelister, men neida, her skal folk også få sone dommen hjemme i sin egen bolig.
- Og siden kost og losji er inkludert i soninga, er det vel ikke for mye forlangt at en får levert catringmat hjem på døra 3 ganger daglig. Og siden en ikke belaster det offentlige med boutgifter er det vel ikke mer enn rett og rimelig at en får en viss økonomisk kompensasjon av staten når en stiller sin egen bolig disponibel for å sone en fengselsdom. ::)
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.450
Antall liker
2.663
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Den som bryter seg inn i min kåk ligg tynt ann... Er'n dau veit eg at hain ikke gjør det fleir gang, "etter å ha blitt rehabilitert med fri kost & losji"...
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Politiet har masse viktig å gjøre :p.
For litt siden forfulgte de en på MC som ikke gadd å stoppe for kontrol, flere biler gjenom flere distrikter og til og med helikopter. Ikke var sykkelen meldt stjålet heller.
Vel, det gikk ikke så bra med MC-føreren på 19 år. Hardt skadet borti veien her, etter å ha kolidert med en bil.
Prioriteringer :mad: :mad:
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Kommer det innbruddstyver hit mens jeg er hjemme så ligger'n tynt ann. Har diverse godsaker liggende å vente på ham. Spisst og fint hehe.

Håper guttungen til trådstarter klarer seg bra etter opplevelsen. Men fytti katta så idiotisk dette landets politi er i prioriteringer. Har flere teite historier om det til andre tråder.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Noe slikt luskende rundt på eiendommen, og i huset har en tendens til å dempe inntrengingslyst ganske effektivt...





De har en rimelig god forståelse for hva som er "mitt" og hva som er "ditt".. og sier ifra om konsekvenser ved overtredelse med all ønskelig tydelighet  ;D



Mitt monstrum på 50kg av arten hannschæfer har iallefall holdt eiendommen ren for uønskede elementer  ;)

En tanke for de som føler seg utrygge i hjemmet? Cedrick er iallefall langt hurtigere på pletten enn politiet her i byen... og endel mer avskrekkende også, når han er i det lunet..

Mvh Vidar P
 

Zatz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
70
Antall liker
0
Re: Prioritering!!!!?

Har en kamerat som ble fra stjålet en firhjuling. Etter noen uker så fant han ut hvem som hadde stjålet den, noen guttunger på 14år nedi gata!

Han ringte politiet når hadde fersket dem, men dem kunne ikke komme. Det ende med at han fikk dem inn i bilen og kjørte dem ned på stasjonen selv.... etter en halv time var dem ute på gata med kun en sjennepreken!!

Dårlig prioritering og håndtering av politiet, og guttungene lærte nok ingenting..... og var nok igang med nye brekk neste kveld!!
 
S

stikken

Gjest
:mad:Godt at det gikk bra med guttungen.

Nei politiet er så underbemannet at det er skremende frustrerende ,og helt uakseptabelt at det går ut over oss lovlydige.

Dog er jo jeg en "supersvindler", som skal til Fyresdal i sommer på vedhogst!!!
Vh
S

PS: her i Arendal er det trygt, hørte rykter om at det var 5 politier på jobb i helgene. Vi er vel 45 000 inb.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Noe slikt luskende rundt på eiendommen, og i huset har en tendens til å dempe inntrengingslyst ganske effektivt...





De har en rimelig god forståelse for hva som er "mitt" og hva som er "ditt".. og sier ifra om konsekvenser ved overtredelse med all ønskelig tydelighet ;D



Mitt monstrum på 50kg av arten hannschæfer har iallefall holdt eiendommen ren for uønskede elementer ;)

En tanke for de som føler seg utrygge i hjemmet? Cedrick er iallefall langt hurtigere på pletten enn politiet her i byen... og endel mer avskrekkende også, når han er i det lunet..

Mvh Vidar P

Søt pus.

Hadde før en rottis hanne. En bekjent banket på hos meg når jeg og exen ikke var hjemme. Han var sikker på at beistet kom flygende igjennom ruten, for å ta ham. Kuleste bikkja på jord spør du meg.
 
B

BjarteM

Gjest
Søt pus.

Hadde før en rottis hanne. En bekjent banket på hos meg når jeg og exen ikke var hjemme. Han var sikker på at beistet kom flygende igjennom ruten, for å ta ham. Kuleste bikkja på jord spør du meg.
Kult med en rabiat hund som er i stand til å drepe store som små?
Privat hundehold burde være forbudt!
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Privat hundehold burde være forbudt!

Jøss...... ::) :p

Kanskje vi skulle la det offentlige ta seg av det og..? :p :p
 
B

BjarteM

Gjest
Jøss...... ::) :p

Kanskje vi skulle la det offentlige ta seg av det og..? :p :p
Neida, enkelte næringer og funksjoner av allmen interesse kan bruke hund. Det er det private hundeholdet som ikke er i vater.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Det er det private hundeholdet som ikke er i vater.

Du føler vel ikke at du drar alle hundeeiere under samme kam med det utsagnet.....! :p

Er det noen som kan hjelpe BjarteM ? :eek:
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kult med en rabiat hund som er i stand til å drepe store som små?
Privat hundehold burde være forbudt!
Hehe.. jeg tror ikke du kan være riktig vel bevart...?
Med det samme vi er inne på det; sau, geiter, kyr, hester, hjort, elg, andre ville dyr burde kanskje også elimineres? For sikkerhets skyld?

Mvh Vidar P
 
B

BjarteM

Gjest
Du føler vel ikke at du drar alle hundeeiere under samme kam med det utsagnet.....! :p

Er det noen som kan hjelpe BjarteM ? :eek:
Tar gjerne imot hjelp. Blandt annet med å få tatt noe rust på bilen. Passer fint på lørdag for meg.

Når det gjelder hunde-eiere.. Jeg kan strekke meg til å tillate privat hundehold mot obligatorisk opplæring i hundehold, der det må avlegges ny prøve hvert 10. år.
Det skal SELVFØLGELIG være båndtvang overalt hvor andre mennesker ferdes.

Forøvrig minner jeg andre som har begrenset interesse for hunder om hundelovens §14. Ta saken i egne hender!
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det skal SELVFØLGELIG være båndtvang overalt hvor andre mennesker ferdes.
Ja, det er svært viktig at vi mennesker i størst mulig grad distanserer oss fra naturen, som jo allikevel er en pest og en plage.
Hunder er jo en av de største og viktigste fiender mot samfunnet.
Men; skyter du min hund urettmessig iht det du tror er en korrekt tolkning av §14, så kommer jeg og tar deg. En mørk natt.
Det er ment som et (ikke personlig) tenkt eksempel på at man skal være litt varsom med slike talentløse meninger; kanskje er de bare grunnet i din personlige frykt for hunder? Som igjen kan ha rimelige eller urimelige årsaker til grunn.
Vær obs på at du i mange tilfeller snakker om dyr som mennesker oppfatter som familiemedlemmer, og det er sterke følelser inn i bildet i så måte...

Mvh Vidar P
 
B

BjarteM

Gjest
Vær obs på at du i mange tilfeller snakker om dyr som mennesker oppfatter som familiemedlemmer, og det er sterke følelser inn i bildet i så måte...

Mvh Vidar P
Mmm.. Det var en slik som påførte min seks år gamle bror 42 sting i ansiktet.
At folk ser på hunder som familemedlemmer er jo litt søtt, men det blir ikke mindre talentløst av det.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Hadde før en rottis hanne. En bekjent banket på hos meg når jeg og exen ikke var hjemme. Han var sikker på at beistet kom flygende igjennom ruten, for å ta ham. Kuleste bikkja på jord spør du meg.
Mulig eiere av store hunder er misforståtte, men slike white trash-holdninger som dette er ikke akkurat godt ambassadørskap. Og vi har jo sett tragiske demonstrasjoner av at hundeeiere ofte ikke har så god kontroll på villdyrene som de selv tror.
 
S

slowmotion

Gjest
Men å seriøst mene at privat hundehold burde være forbudt.....
vel, da må du regne med å få folk på nakken.

Og hvis du plager hunden min,
da får du meg på nakken.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Mulig eiere av store hunder er misforståtte, men slike white trash-holdninger som dette er ikke akkurat godt ambassadørskap. Og vi har jo sett tragiske demonstrasjoner av at hundeeiere ofte ikke har så god kontroll på villdyrene som de selv tror.

Våger du å kalle meg white trash?? Og hvilke holdninger er det du tillegger meg som jeg ikke har skrevet? Helt ærlig her antar du mye som ikke er skrevet. Og det får du stå inne for selv.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Jeg er iallefall voksen nok til å ikke kalle folk jeg ikke har møtt for noen ting som helst men det sier egentlig mest om andre.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mmm.. Det var en slik som påførte min seks år gamle bror 42 sting i ansiktet.
At folk ser på hunder som familemedlemmer er jo litt søtt, men det blir ikke mindre talentløst av det.
Selvfølgelig leit å høre om den hendelsen. Hunder, som veldig mye annet (skytevåpen, kjøkkenredskap, medisiner, kjøretøy osv) kan naturligvis representere en risiko for skade av mennesker, og må håndteres fornuftig. Men det blir litt for galt å angripe privat hundehold i sin helhet...

Jeg har vært med på å lappe sammen mennesker som har blitt bitt av både hund og katt, og kvestet av hester, kyr og annet. I forhold til hvor mye husdyr mange omgir seg med, og især på landet, er det allikevel påfallende lite skader synes jeg.. det er vel antakelig flere som blir drept av 20-bussen på Majorstua hvert år enn av dyr her i landet..

Mvh Vidar P
 
Topp Bunn