Lovemusikk's hule.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Salg går tregt for tiden.. Dvs fra 2015 har det jo gjort det. Og ikke så rart kanskje, da oljenæringen kollapset.

    Jaja.. Spendorene er satt ned til 16k som blir endelig pris.
    Så vi får bare vente til noen som vet hva de er god for, tar kontakt.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fikk meg litt lyttetid i går kveld etter baby var lagt og fruen sendt på vift..

    Det låter jo svinbra.
    Så salg av A9 er langt inne, men fornuftige delen av hjernen sier, kjøp igjen hvis du angrer. Du får ikke testet større høyttalere uten.

    Det er sant..har grådig lyst å teste Uscher MD2 her.

    Men vertfall... det er helt nydelig å høre på nå.
    Gjorde et helt korrekt valg med elektronikken.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Skal bli en fin høst og vinter dette.
    Enten med A9 eller Mini 2

    Gårsdagen lytteøkt var på lavt lavt volum.
    Men alikevel nøt jeg det stort.

    Begynner pitte litt å skjønne hvor bra Musical Innovation er. :)

    Kanskje jeg burde latt annlegget bare stått påslått noen dager så det blir innspilt?
    Men noe av sjarmen er jo og å få være med disse timene det tar. Så jeg slår bare på når jeg lytter.
    Ikke mange timer med strøm enda, så litt å hente er det vel enda, selv om jeg synes det låter helt topp nå.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ut forsvant i dag supre høyttalere.
    Første gang jeg syns det er vemodig.
    Huff..
    Jaja sånn er det når en og vil prøve noe annet som frister.
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Nå skal MI virkelig få vise hva de er god til når nye høyttalere kommer i hus.
    De har riktignok vist det med A9 og jeg er imponert. Både av MI og A9
    Mi har og kun fått få timer på innspilling.

    Blir spennende..muligens hente nye talere i morgen kveld.
    Må ha med meg bærehjelp.

    Blir spennende det ja.:)

    PS. Dei talerne ligg ikke ute for salg.
    Så vi får se her, hva som dukker opp av bilder
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Ut forsvant i dag supre høyttalere.
    Første gang jeg syns det er vemodig.
    Huff..
    Jaja sånn er det når en og vil prøve noe annet som frister.
    Beklager å påføre deg dette vemodet, lovemusikk. Om det kan være noen trøst veit du hvor i verden de befinner seg, og de ser (høres) ut til å ha det bra :)

    spendor+harbeth.jpg


    Slapp av, jeg skal ikke ha det stående sånn :) Jeg var bare nødt til å koble de til og lytte litt i går kveld/natt, og orka ikke å flytte flere høyttalere etter å ha båret disse beistene i hus ;)

    Jeg kjenner godt den følelsen du skreiv om i går, så for å unngå at jeg havner i samme vemod er planen (iallfall foreløpig) å beholde Harbeth C7ES-3 siden det sitter rimelig langt inne å gi slipp på disse.

    mitt_anlegg.JPG


    Førsteinntrykket etter littegrann lytting er at Spendor A9 ikke bærer noe preg i det hele tatt av det litt tilbakelente ("sløve") uttrykket som Spendor har hatt tidligere. De er "friskere" i klangen, spesielt i diskanten, enn både Harbeth C7ES-3 og Spendor A3 som jeg har hatt før. Samtidig er det ikke noe som helst unaturlig hardt eller skarpt over det. Det låter bare naturlig og nøytralt.

    Sammenligna med Harbeth C7ES-3 synes jeg kanskje at Spendor A9 skaper et litt større stereoperspektiv der man lettere får illusjonen om at lyden kommer fra et sted midt mellom høyttalerne. Dette merka jeg jo ekstra godt på det demosporet du spilte i går, og jeg tror nok at du har et par hakk flottere elektronikk enn meg der dette enda mer kommer til sin fulle rett. Og det oppleves som om Spendor A9 er hakket mer detaljerte enn Harbeth C7ES-3.

    Den kanskje største forskjellen er likevel i bassen. Jeg syntes egentlig at Harbeth C7ES-3 var stram og fin i bassen, men de blir rett og slett litt lurvete sammenligna med bassen i Spendor A9. Bassen her er jo like stram som den defensive spillestrukturen til Drillo ;) Og jeg merker godt at det er en større høyttaler, for bassen har en helt annen tyngde og kraft når den først får slippe til.

    Skal lytte mer og plassere de skikkelig etter hvert. Og så håper jeg at du blir minst like fornøyd med de nye talerne som er på vei :) :) Blir spennende å følge med.
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ut forsvant i dag supre høyttalere.
    Første gang jeg syns det er vemodig.
    Huff..
    Jaja sånn er det når en og vil prøve noe annet som frister.
    Beklager å påføre deg dette vemodet, lovemusikk. Om det kan være noen trøst veit du hvor i verden de befinner seg, og de ser ut til å ha det bra :)

    Vis vedlegget 506672

    Slapp av, jeg skal ikke ha det stående sånn :) Jeg var bare nødt til å koble de til og lytte litt i går kveld/natt, og orka ikke å flytte flere høyttalere etter å ha båret disse beistene i hus ;)

    Jeg kjenner godt den følelsen du skreiv om i går, så for å unngå at jeg havner i samme vemod er planen (iallfall foreløpig) å beholde Harbeth C7ES-3 siden det sitter rimelig langt inne å gi slipp på disse.

    Vis vedlegget 506673

    Førsteinntrykket etter littegrann lytting er at Spendor A9 ikke bærer noe preg i det hele tatt av det litt tilbakelente ("sløve") uttrykket som Spendor har hatt tidligere. De er "friskere" i klangen, spesielt i diskanten, enn både Harbeth C7ES-3 og Spendor A3 som jeg har hatt før. Samtidig er det ikke noe som helst unaturlig hardt eller skarpt over det. Det låter bare naturlig og nøytralt.

    Sammenligna med Harbeth C7ES-3 synes jeg kanskje at Spendor A9 skaper et litt større stereoperspektiv der man lettere får illusjonen om at lyden kommer fra et sted midt mellom høyttalerne. Dette merka jeg jo ekstra godt på det demosporet du spilte i går, og jeg tror nok at du har et par hakk flottere elektronikk enn meg der dette enda mer kommer til sin fulle rett. Og det oppleves som om Spendor A9 er hakket mer detaljerte enn Harbeth C7ES-3.

    Den kanskje største forskjellen er likevel i bassen. Jeg syntes egentlig at Harbeth C7ES-3 var stram og fin i bassen, men de blir rett og slett litt lurvete sammenligna med bassen i Spendor A9. Bassen her er jo like stram som den defensive spillestrukturen til Drillo ;) Og jeg merker godt at det er en større høyttaler, for bassen har en helt annen tyngde og kraft når den først får slippe til.

    Skal lytte mer og plassere de skikkelig etter hvert. Og så håper jeg at du blir minst like fornøyd med de nye talerne som er på vei :) :) Blir spennende å følge med.
    ������
    Så kjekt å se at de har fått et godt hjem av noen som setter pris på god og naturlig lyd.
    Ja, enig med deg. De er mer "moderne" i spillestilen, men ikke sånn mange andre merker er. Så her blir du nok ikke lei. Bare mer og mer glad i de. Hadde vert artig og hørt de på ditt utstyr en gang. Skulle vert på besøk til en kompis der nede en gang. Kanskje ta kontakt hvis det blir aktuelt.
    Flott oppsett du har og koselig ser det ut til.
    Synenergien er jo nydelig også. Skal være et knallmerke den elektronikken du har. Lest mange godtester, men aldri lyttet til det merket.
    Hadde jeg ikke skiftet elektronikk hadde jeg ikke turt å selge A9ene. Så det var litt gamling med at MI var gromt nok til å drive dyrere høyttalere, som kom nett i hus nå.
    Men gikk over all forventning her. Annen spillestil med nytt merke, men har hørt disse før. Så viste egentlig hva jeg gikk til. Var mest bekymret for MI, som da er helt nytt for meg. Men ser jo hva folk skriver i MI tråden, men ikke turt helt å tro på det før nå.
    Fått noen toner på de nye og det ble et stort steg opp.
    Gale å skrive det, da A9 var så fordømt gode.
    Men det ble faktisk det. Litt annen lyd så ikke sikkert du ville hatt de, for å sei det sånn. Nå er det mer typisk HI-END lyd her. Mer som du hører hos Roar sin butikk i byn.
    God begge er fornøyd da. :)

    At jeg vil savne de, ja det vil jeg nok, men angrer ikke.
    En kan ikke ha 1000 annlegg dessverre. :)

    Skal slenge ut noen bilder, nå med en gang.
    Men de er ikke tørket støv av og ikke vasket bort fingermerker osv etter å ha blitt flyttet fra en hyggelig mann i byn og til meg. Fikk bærehjelp av broderen så gikk over all forventing den flyttingen. :)

    Så håper jeg å få tid og mulighet til mer skikkelig lytting i nærmeste fremtid. Uansett har vi høst og vinter å kose oss på.
    Bilder ja..kommer et par nå.

    Skrevet med mobil, så sorry skrivefeil som måtte være her.
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hva skjedde med bildene her?

    Prøver igjen..
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Får ta noen flere bilder en annen dag. Riktig vei.

    Får ikke til å snu de med mobil vertfall
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med Usher :) Håper de svarer til forventningene. Man blir litt som et barn på juleaften, ikke sant ? ;)
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Sånn, bedre nå? :)

    20180828_191141.jpg
    20180828_191321.jpg


    Grattis med flotte høyttalere! Godt at de lever opp til forventningene. Det frister nesten med en ny tur til Nordhordland for å høre hvordan det NÅ låter :D
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    As expexted. Usher....
    Gode høyttalere det. Som har en friskhet som kan minne mye om savnet du har til Triangle. Er ikke helt der, men Usherene har et bedre skyv og noe bedre trøkk. Så slett ikke umulig dette var riktig vei Love.. Gratulerer med svært gode høyttalere. Er smart trekk det der.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    As expexted. Usher....
    Gode høyttalere det. Som har en friskhet som kan minne mye om savnet du har til Triangle. Er ikke helt der, men Usherene har et bedre skyv og noe bedre trøkk. Så slett ikke umulig dette var riktig vei Love.. Gratulerer med svært gode høyttalere. Er smart trekk det der.
    Takker så meget.
    Skjønner nå hva du mener om at det minner, selv om det ikke låter Triangle.
    Ja tror det her blir "knall i padden" som bergenserne sier :)
    Lover meget godt det lille jeg hørte nå.
    Vanskelig baby i kveld som ikke vil sove og sur kjerring nå pga at han ikke kom seg i seng til vanlig tid.
    Jeg måtte jo høre litt også etter jeg fikk de i hus.
    Hehe..
    Men nå skal dei få fred :p
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fått hørt litt nå på lavt volum.
    God heavy rock låter overraskende bra. Skal ikke sånn musikk låte dårlig på seriøst utstyr pga innspillingene på den tiden, 70-80 tallet?

    Trommesett sitt støpt i midten og litt bak, og resten rundt om som det er i virkeligheten.
    Det låter skitbra!

    Seriøs musikk..f.eks flygelet..tonene låter ekte og klinger helt ut..det er lang tid en slik tone varer, hører jeg nå.
    Kanon
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Så nå at noen fikk seg en forsterker de antagelig ikke aner hvor god den er, til gratis pris.

    Doxa 72 til 2400 er jo latterlig billig.
    La oss håpe den får en pre av ypperste klasse.

    https://www.finn.no/128705208
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Huff...disse labeldiskusjonene..nå til og med inn i vennetråden for å gjøre narr av folk.

    Nei, så mye mer kos å høre musikk på et skikkelig annlegg.
    Står til oppvarming nå, til fruen peise på jobb i halv 3 tiden :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Huff...disse labeldiskusjonene..nå til og med inn i vennetråden for å gjøre narr av folk.

    Nei, så mye mer kos å høre musikk på et skikkelig annlegg.
    Står til oppvarming nå, til fruen peise på jobb i halv 3 tiden :)
    Kos deg med musikken. Jeg gidder ikke kommentere innlegg i kabelavdelingen lenger. Det er ingen mulighet til å bli enige om noe. Og begge parter står på sitt. At en aktør blir tatt med buksa til de grader nede er faktisk ikke rart. Og når man ser på bildene den jobben som er gjort, så er det med tanke på brannsikkerhet svært bra.

    Har selv testa kabler de siste 14 dagene. Og det er ikke noe jeg kommer til å bruke kroner på. Så får heller andre støtte opp om slikt. Så lenge de går til det ned åpne øyne så er det helt greit for min del. Selv om jeg nok hadde prioritert annerledes.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Huff...disse labeldiskusjonene..nå til og med inn i vennetråden for å gjøre narr av folk.

    Nei, så mye mer kos å høre musikk på et skikkelig annlegg.
    Står til oppvarming nå, til fruen peise på jobb i halv 3 tiden :)
    Kos deg med musikken. Jeg gidder ikke kommentere innlegg i kabelavdelingen lenger. Det er ingen mulighet til å bli enige om noe. Og begge parter står på sitt. At en aktør blir tatt med buksa til de grader nede er faktisk ikke rart. Og når man ser på bildene den jobben som er gjort, så er det med tanke på brannsikkerhet svært bra.

    Har selv testa kabler de siste 14 dagene. Og det er ikke noe jeg kommer til å bruke kroner på. Så får heller andre støtte opp om slikt. Så lenge de går til det ned åpne øyne så er det helt greit for min del. Selv om jeg nok hadde prioritert annerledes.
    Helt enig med deg.
    Tror jo...jeg kjøpte Doxa høyttaler ledning for en tid tilbake. Bare synd den ikke ble kjøpt lengre.
    Ellers har jeg ikke kjøpt noe dyrt. For meg er 2000 dyrt. Hehe..
    Det jeg har liggende, har jeg fått med høyttalere jeg har kjøpt.
    Har et ganske avslappet forhold til kabler.
    Har en rca Cardas liggende med dårlig kontakt...skal jo være svinbra, men jeg må skifte plugger på de og har kjøpt nye plugger og der ligg de.. ikke giddet enda..
    så, så viktig er det for meg. Skal ta bilder når jeg skifter hehe..
    Har selv noe billige rca fra Wireworld som ser fine ut.
    Nei, disse trådene... Slengt ut noen kommentarer der, men når de nå er begynt i vennetråder å gjøre narr av folk er vel en grense oversteget.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Via han som jeg kjøpte Uscher av, har vi et album som er fint. Hifi musikk da..

    Ikke sjekket så nøye de andre melodiene, men sang nr 2 og 1 er fin.
    På sang nr 2 hører en virkelig at det klinger helt ut.
    På pianotonene klinger det helt ut..og en tone varer lenge..faktisk ikke helt ferdig før ny tone kommer.



    Screenshot_20180909-112041_TIDAL.jpg
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Retep:

    Som du ser her.. her er all godmusikken som vi hørte på før og fortsatt den dag i dag.
    Her i denne spillelisten ligg jammen mye god musikk. Heavy metal
    Av og til på forspill så blir det hørt hos en kompis på Klipsch RF82 og Abrahamsen.. godt trøkk og høyt :p

    Screenshot_20180909-113605_Spotify.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Retep:

    Som du ser her.. her er all godmusikken som vi hørte på før og fortsatt den dag i dag.
    Her i denne spillelisten ligg jammen mye god musikk. Heavy metal
    Av og til på forspill så blir det hørt hos en kompis på Klipsch RF82 og Abrahamsen.. godt trøkk og høyt :p

    Vis vedlegget 508033
    Får ta en lytt på den lista. Den er delt ja?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Finner den ikke. Kan du legge ut lenke?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn