Lokk til platespiller?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Hei

Jeg var innom hificenteret i Oslo forleden. Tenkte jeg skulle høre om dem hadde et Project "cover it" støvdeksel på lager. Det hadde dem ikke, og det var like greit, for det viste seg at det kostet 2500,-
Merkelige greier, jeg var sikker på at jeg hadde hørt at dette kostet rundt en tusenlapp.
Nuvel, er det noen her som kjenner til en alternativ løsning til støvlokk? En universalløsning? Platespilleren er en Project rpm 5 som koster 5000,-
Da synes jeg det er litt for dumt å legge 2500,- i et støvlokk.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Mener at Hi-Fi Center kjeden kan skaffe Clearaudios støvdeksel til ca 1000 NOK. Vet derimot ikke om dette passer din Project (litt avhengig av modell du har).

K

kbwh

Gjest
Det finnes firmaer som lager hva som helst i pleksiglass til interiørmarkedet, og slike ting er jo svært populære nu for tiden. Kunne være verd å lete etter et slikt firma kanskje?

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Hei

Jeg var innom hificenteret i Oslo forleden. Tenkte jeg skulle høre om dem hadde et Project "cover it" støvdeksel på lager. Det hadde dem ikke, og det var like greit, for det viste seg at det kostet 2500,-
Merkelige greier, jeg var sikker på at jeg hadde hørt at dette kostet rundt en tusenlapp.
Nuvel, er det noen her som kjenner til en alternativ løsning til støvlokk? En universalløsning? Platespilleren er en Project rpm 5 som koster 5000,-
Da synes jeg det er litt for dumt å legge 2500,- i et støvlokk.
Ublu pris!
Har selv forespurt Funk Firm om støvdeksel til min PT Anniversary, de skulle ha £95. Det blir faktisk bortimot 1600 kr med frakt, moms etc..........
Ideen med å få spesiallagd deksel er god, har selv en kamerat som fikk lagd ett til sin VPI hos en glassmester.

Mvh

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.916
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Vurderer unicover jeg også, men er ikke helt sikker.
Kunne godt tenke meg en "monter" ;-)

K

kbwh

Gjest
Jeg har snakket med Plastkomponenter AS i Fredrikstad. De lager akryllokk etter mål med skruehull etc. One-offs gjøres med lim, mens serier gjøres i form. De stipulerte 1500 kroner for 50x40x10cm, men moms kommer sikkert på toppen. Uansett rimeligere enn endel annet. Ikke sikkert at en monter er særlig dyrere, FallenA. Det er arbeidet som koster.

K

kbwh

Gjest
De kunne ikke, Pilsern, men kunne henvise til Kreativ Plast på Nøtterøy, som lager noe slikt for mindre enn tusenlappen inklusiv moms, sier de.
Jeg antar at jeg vil motta min lønn i himmelen.

K

kbwh

Gjest
La meg få reklamere litt for Kreativ Plasts arbeide. På grunnlag av en målsatt tegning i Powerpoint laget de dette lokket for meg. Det kostet 937,50 inklusiv moms.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.612
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
norsk kunststoffindustri på gjelleråsen/skedsmo
laget mitt lokk til Basis
mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jøss, Valentino! Det der så jo usedvanlig lekkert ut! Jeg må visst ringe de gutta.....

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
La meg få reklamere litt for Kreativ Plasts arbeide. På grunnlag av en målsatt tegning i Powerpoint laget de dette lokket for meg. Det kostet 937,50 inklusiv moms.

Kan du legge ut tegningen også så vi ser hvordan sånt kan gjøres?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Blir tydeligvis bare nødt til å ordne meg et sånt lokk, dette ble jo veldig bra, Valentino! Det fine er at det er 15 min kjøring fra meg til kreativ plast, så da slipper jeg og late som at jeg kan tegne for å forklare målene  :D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Hei
Vurderer å få laget et lokk til min nyeste kreasjon.
MEN,er det noen som vet om mørk (sort gjennomsiktig) akryl koster mer enn den blanke gjennomsiktige?

Har du laget hengslene selv Valentino? (har du bilde i så fall? )
Flott lokk forøvrig :)
Mvh Jan I

K

kbwh

Gjest
Hengslene er det SOTA som har laget (eller fått laget for seg).
Tipper at minst 80% av prisen jeg betalte for lokket mitt var arbeidskostnader.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Lokk til Clear Audio Champion Level II, den nette sum av 5000,-
Det er billig det ;D
Tipper jeg skal få noen til å lage til meg.
Ser jo unektelig bra ut det du har fått laget, Valentino.

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Men.... det er vel bare talerken som bør beskytes mot støv? Må det være noe over arm/pickup?

Vist ikke så kan vel en "talerken" med plexiglass være mer en godt nok?

MVH

K

kbwh

Gjest
Må og må...

Heldekkende er fryktelig praktisk, og beskytter mot både støv, bikkjer, barn og festdeltakere.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.517
Torget vurderinger
28
Jeg bruker enkleste og billigste løsning: Avdanket og kjedelig lp har gått over fra å være "plate" til å bli støvcover. Dekker selvsagt kun tallerken, men det er da også det viktigste (IMHO), men skjønner godt at andre ønsker noe som dekker mer. UniCoveret virker være en grei løsning og det skulle være enkelt å lage tilsvarende om man har varmetang. Hvordan funker denne varmetangen?

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Fosse skrev:
Jeg bruker enkleste og billigste løsning: Avdanket og kjedelig lp har gått over fra å være "plate" til å bli støvcover. Dekker selvsagt kun tallerken, men det er da også det viktigste (IMHO), men skjønner godt at andre ønsker noe som dekker mer. UniCoveret virker være en grei løsning og det skulle være enkelt å lage tilsvarende om man har varmetang. Hvordan funker denne varmetangen?
Varmetang er det varmestang?

Jeg er av tavlemontør av yrke. Der bruker vi plexiglass til avdekninger for å hindre at du kommer borti 3 faset 400VAC. For å lage dette dekselet leger du plexiglaset der du skal ha en bøy på en stang som blir varm. Hvor varm vet jeg ikke, men nok til at du brenner fingrene av deg ved direkte berøring. Varmer opp til plexiglaset blir let bøyelig. Bøyer det i ønsket vinkel og venter til det stivner (ca 20 sek)

Jeg legger ut et bildet om dette blir noe jeg kommer til å lage...

MVH

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.517
Torget vurderinger
28
Spennende MonkeyCounty Audio. Skriveleif det der, eller, jeg visste ikke bedre for å være helt ærlig. Venter spent på bilder om du kommer til å lage.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.642
Torget vurderinger
0
Selvfølgelig vil ikke bildet av Valentinos lokk komme opp. Bare en hvit firkant med et rødt kryss ! :mad:

Gidder du sjekk om den feilen ligger hos deg Valentino ?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei er det noen som har noe kontakt info til KREATIV PLAST,,,,,,trenger monter til en vpi scout.Mvh Espen ;)

Topp Bunn