takker så mye,og beklager at jeg ikke så linken i farten 
mvh
mvh
Jeg har denne utgaven:desibel32 skrev:Ser at de har både RCA og XLR. Hvilken av dem er det du har brukt?
Det der er ikke en "bug"; det er en "feature". Det skjer dersom du er i meny-modus, men bruker direkte-addressering istedenfor meny-blaing. Litt forvirrende i begynnelsen, men det blir en vane. Det er dessuten lett å unngå ved enten gå fra meny-modus til "Nå spilles"-modus før du blar, eller bruke "opp","ned" og "play" istedenfor "neste" og "forrige" mens du er i meny-modus.Nolfi skrev:Iøvrig er det flere UI-"bugs" på Transporteren (Track x av Y viser ikke altid riktig x i forhold til hva som faktisk spilles)
Kun når jeg har dårlige batterier i fjernkontrollen eller SqueezeCenter tjener-maskinen min er fryktelig opptatt med andre ting.Nolfi skrev:og volumkontrol opp/ned henger inn imellom, så når jeg har holdt opp-knappen inne i noen sekunder står den plutselig på -5db og spiller højt! Andre med lignende erfaringer?
Dette er ikke generelle transporter problemer men problemer med dine tags. Lagger det har du enten problemer med treg server eller dårlig nettverk.Nolfi skrev:Jeg har nå fått lyttet litt til min Transporter / Vitus combo. Dette spiller jo fint
Men det er ikke så dyb bass som jeg var vandt til fra Opus 21 / Vitus combo. Opus 21'en (CD) har 2.5 v output, Transporter 2 v, dette har nok noe å si.
Iøvrig er det flere UI-"bugs" på Transporteren (Track x av Y viser ikke altid riktig x i forhold til hva som faktisk spilles) og volumkontrol opp/ned henger inn imellom, så når jeg har holdt opp-knappen inne i noen sekunder står den plutselig på -5db og spiller højt! Andre med lignende erfaringer?
I DBpoweramp er artist og album artist det samme = "Stevie Ray Vaughan and Double Trouble". I Mp3tag er der intet album artist tag.Valentino skrev:Sjekk IDtags på den plata i DBpoweramp.
Jeg gjetter at Artist= Stevie Ray Vaugham mens "Album Artist=Stevie Ray Vaughan and Double Trouble.
SC leser Artist, ikke Album Artist.
Mp3tag viser alle tags, men for tags som du ikke har lagt til i GUIet må du høyreklikke på fila og trykke på extended tags. Da ser du alle tags som er i fila.Nolfi skrev:I DBpoweramp er artist og album artist det samme = "Stevie Ray Vaughan and Double Trouble". I Mp3tag er der intet album artist tag.Valentino skrev:Sjekk IDtags på den plata i DBpoweramp.
Jeg gjetter at Artist= Stevie Ray Vaugham mens "Album Artist=Stevie Ray Vaughan and Double Trouble.
Jeg ripper på nytt og sjekker.
En ny ripping gjorde susen.marsboer skrev:Mp3tag viser alle tags, men for tags som du ikke har lagt til i GUIet må du høyreklikke på fila og trykke på extended tags. Da ser du alle tags som er i fila.Nolfi skrev:I DBpoweramp er artist og album artist det samme = "Stevie Ray Vaughan and Double Trouble". I Mp3tag er der intet album artist tag.Valentino skrev:Sjekk IDtags på den plata i DBpoweramp.
Dette er noe av det første man må lære seg for å bruke mp3tag effektivt.
Sjekk tag-typen i fila. Hvis det står noe sånt som FLAC (ID3v2.3) så er dette problemet. FLAC-filer skal ikke ha ID3 tags. Det vil si at man kan ha informasjon i ID3 tagen som ikke "syns" men som leses av mange programmer likevel. Korrekt er at mp3tag skal rapportere taggen som kun av typen FLAC, ikke noe mer.Nolfi skrev:En ny ripping gjorde susen.marsboer skrev:Mp3tag viser alle tags, men for tags som du ikke har lagt til i GUIet må du høyreklikke på fila og trykke på extended tags. Da ser du alle tags som er i fila.Nolfi skrev:I DBpoweramp er artist og album artist det samme = "Stevie Ray Vaughan and Double Trouble". I Mp3tag er der intet album artist tag.Valentino skrev:Sjekk IDtags på den plata i DBpoweramp.
Dette er noe av det første man må lære seg for å bruke mp3tag effektivt.
Extended tag fra gammel problem-fil:
Sjekket på SC nå og fant ut jeg kunne definere kun tittel, skal sjekke om det funker. Uansett er jeg ikke så opptatt av tag'er, benytter utelukkende musicfolder og bla i og mappene er jo selvsagt rett navngitt så det funker fint for meg ihvertfall.Veggen skrev:Dumt å ødelegge tagene slik da hifiguru?
Du bestemmer jo selv hva som skal vises på displayet under settings, interface, title format.
Enda mer kontroll over hva som vises kan man få ved å installere MusicInfoSCR plugin.
Greit nok det, men da bruker du Transporteren som om det var en CD-jukebox, og går glipp av all den kjekke funksjonaliteten med enkelt å kunne lage spillelister basert på genre, utgivelsesår osv.hifiguru skrev:Uansett er jeg ikke så opptatt av tag'er, benytter utelukkende musicfolder og bla i og mappene er jo selvsagt rett navngitt så det funker fint for meg ihvertfall.
Enig. Jeg var heller ikke så nøye med tags i begynnelsen, men innså raskt at det var umulig å få orden i kaoset uten. Nå er det tysk presisjon på hele sulamitten.coolbiz skrev:Greit nok det, men da bruker du Transporteren som om det var en CD-jukebox, og går glipp av all den kjekke funksjonaliteten med enkelt å kunne lage spillelister basert på genre, utgivelsesår osv.hifiguru skrev:Uansett er jeg ikke så opptatt av tag'er, benytter utelukkende musicfolder og bla i og mappene er jo selvsagt rett navngitt så det funker fint for meg ihvertfall.
Er det noe jeg har angret på i forbindelse med ripping, så er det at jeg ikke tok meg tid fra begynnelsen av til å sørge for at tagger var korrekte og komplette. (Stort sett er de det, men det er endel håpløse genre-karakteriseringer i freedb. (Pink Floyd som "Classic" f.eks. :) ) Vil anbefale deg å gjøre det skikkelig fra begynnelsen av, så slipper du klattet med å møysommelig gå gjennom for å oppdatere i ettertid.
FLAC er Free Lossless Audio Codec = Samme kvalitet som WAV når man brenner til CDA.Nolfi skrev:Jeg fortsetter tråden her
Jeg har en ven som er litt skeptisk til dette med "lang" signalvei, flere behandlinger av signalet, komprimering til flac osv.
Nå spør jeg her, så jeg har en kilde å referere til
Er det forskjell i lyden når data kommer fra ukomprimeret f.eks. wav("source direct" som han kaller det) i forhold til fra flac?
Hvor mye sparer man i signalvei ved å kjøre et wav-signal direkte til DAC, altså utenom "utpakkerdelen"?
Er det forskell i lyden når data transporteres via wifi vs. kablet signal?
I tilfelle ja: Vil man få endret lyd med nettverkskabler av sølv? ;D
...
Osv..
Mvh.