Lodde eller bare klemme kabelsko internt i høytaler?

Piemonte

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2013
Innlegg
187
Antall liker
48
Hei
Har montert delefilteret i bakveggen bak bassen, er det en grei plasering eller uheldig?
Lurer også på om ledninger, kabelsko etc bør loddes eller om det er greit å klemme dem?

IMG_0231.jpg
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Jeg ville loddet ht kablene direkte til element terminalene. Ser ikke noe grunn til å ikke plassere delefilteret der!

Mvh
Morten Jansen
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.176
Antall liker
4.370
Torget vurderinger
1
Krymping med ei god tang kan være bedre enn lodding. Ei ok krympetang til hobbybruk koster ca 0,2 frognertiere på CO.

mvh
KJ
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.132
Antall liker
1.426
Torget vurderinger
4
Jeg ville ha loddet.......
Lodder du skikkelig blir det aldri vakkel.
Noe annet en kabelsko, populært kalt vakkelsko.
I løpet av årene så løsner "grepet" i en kabelsko.
 

Mr.Blues

Medlem
Ble medlem
04.12.2012
Innlegg
7
Antall liker
3
Sted
Flekkefjord
Hiver meg på her med ei loddeanbefaling. Som mangeårig musiker og lydteknikker er min erfaring at det eneste som holder i lengda er ei skikkelig utført lodding.
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
+1.
Kabelsko som kobling mot høyttalerterminaler er en uting.
Kablene bør loddes direkte til terminalene. Dermed elimineres en over tid, mulig vakkelkontakt.

Delefiltermontering i bakvegg er vel helt greit! Forutsatt at det sitter godt fast......
 

Piemonte

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2013
Innlegg
187
Antall liker
48
Da går det mot lodding :) tenkte det var greit med kabelsko om det skulle ut igjen.
 

Mr.Blues

Medlem
Ble medlem
04.12.2012
Innlegg
7
Antall liker
3
Sted
Flekkefjord
Det er jo ingenting galt med midlertidige løsninger. Hvis du skal teste om det svarer til forventningene, og mulig bytte ut elementer, bruk kabelsko først, og lodd når du er fornøyd med oppsettet. Ut fra bildet ser det ut som du har terminert med sko, så da er det vel greit å sette alt sammen og teste det ut først hvis ikke du er sikker på om alt blir værende i kabinettet :)
 
Topp Bunn