LMC kabel igjen på lager hos RS-Components

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.957
Antall liker
13.303
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
høvdingen påstår dessuten at han ikke har noe med at selger driver villedende markedsføring og ren svindel
idet det ikke står LMC i annonsen
jeg oppfordres til å kontake annonsøren direkte selv!
det var ikke noe opphavsrettslig som fikk meg til å varsle moderator;
det var at annonsør misleder folk med usanne påstander om pris
men det er åpenbart helt ok å forsøke å svindle folk på dette forumet
nigeria brev, falske prisreferenser eller andre svindelforsøk gjennom annonser
what´s the difference
huttetu!
for en forretningsmoral!
dere er advart!
mvh
Leif
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
En venn varslet meg om denne tråden, og jeg må si at her er det liv. Hva med å ringe meg eller sende en e-post? Som dere sikkert har sett opererer jeg ikke skjult på noe som helst vis, ei har jeg interesse av å lure noen. Denne tråden så jeg på telefonen tidligere i dag etter henvisning, men orket ikke begynne å stresse med dette da. Jeg har solgt mengder med kabel i det siste, stort sett DIY supra og BetterCables da jeg bygger nytt lytterom/kino.

Uansett, denne kabelen er kjøpt i god tro da det for en stund tilbake var opplest og vedtatt at dette var en god kabel og kunne sammenlignes med kabler i titusen-kroners klassen. Jeg skulle ha en god kabel til mine nye høyttalere og kjøpte inn for 5 lengder (tre aktive høyttalere i front + to subwoofere). Imidlertid ble jeg overrasket over at det fulgte med kabel til alle høyttalerne så FAT ble overflødige.

Halv pris er ikke galt for en ubrukt kabel, helt til jeg finner denne tråden og finner ut at jeg og mange andre er lurt, i alle fall hvis dette er samme produkt. Det er det sannsynligvis da opphavsmannen er den som har avslørt at det finnes alternativer. Dere får tro hva dere vil, men det er svært lite annet jeg bruker tiden på her inne enn musikksidene, head-fi-trådene og bruktbørsen. Kablene ble forresten solgt omtrent umiddelbart, men jeg har et rykte å ta vare på så jeg kommer til å overføre pengene til et formål jeg gir til hver jul; Frelsesarmeen. Vil samtidig oppfordre alle andre til å gjøre det samme. Alt hjelper de som ikke har noe.

Jeg oppfordrer samtidig Viking til å moderere sine tråder og ikke sverte meg. Jeg aner ikke hva galt jeg har gjort deg, men hvis du har "been there, done that" i forhold til meg så foreslår jeg at du skriver utførlig om det i denne tråden. Jeg kan ikke huske at vi har noe uoppgjort eller at jeg noensinne har sagt noe galt om deg eller ditt? Noe må det være siden dine innlegg om meg her i denne tråden er det eneste du har postet siden i sommer ...

Jeg er usikker på hva admin på Avforum eller høvdingen her inne skal gjøre i dette tilfellet. Jeg har et produkt kjøpt i god tro som jeg selger for halv pris, og ingen av dem har tatt kontakt enda. Enhver kan se det på Fatsound sine sider, så hva skal man da gjøre? Og kalle meg en bransjeaktør blir jo helt latterlig basert på at jeg eier et dot-no-domene. Jeg eier flere domener og så vidt jeg vet kvalifiserer ikke det til å være bransjeaktør. Jeg har vært skribent men sluttet for nesten to år siden. Jeg har vært fotograf men det kvalifiserer neppe inn i Leifs teori. Flere her har en imponerende forestillingsevne, men det får da være måte på …
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.957
Antall liker
13.303
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
fair enough!
god jul
mvh
Leif
 

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
912
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Heisann

Ser at tråden går litt OT her, men håper allikevel at jeg kanksje kan få svar på noen spørsmål...

Har pr. i dag blandt annet en kabel mellom sub og en koblingsboks. Sliter med at kontaktene løsner rett som det er begge steder (jada, blir flyttet på, har da kjerring, 3 unger og av og til noen vaskehjelper som kommer innom...).

Er derfor interessert i anbefaling til både apparat plugger og veggplugger av litt kvalitet som låser skikkelig.

Er det noen som har noen kontakter og plugger og anbefale, gjerne med linker til rs eller elfa.
Anlegget mitt står også på stua, så at kontaktene ser litt OK ut gjør ikke noe. Hvilken størrelse/type strømper er det dere bruker?

PS: Forsøkte å søke på "kontakter strøm" på elfa.se, men det gav bare "ingen resultat". Sliter generelt med å finne fram både på elfa.se og rs-online (kan bestille begge steder).



-TEK
 

tartom

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
24
Antall liker
0
Hei

Er det noen av dere gutta her på denne tråden som har noen meter igjen av denne mye omtalte kabelen :)
 
J

J.J

Gjest
Aner ikke .. men har en meter med Supra kabel ... det holder vel til deg ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.238
Torget vurderinger
1
Hvorfor ikke ÖLFLEX?
 

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Innlegg
1.699
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Noen som har en ca 10m (i ett strekk) liggende som støver ned og ønskes omsatt i valuta? 20A holder, 30A blir trusevæter
vel har jeg 3 etasjes hus men en rull på 50m blir litt overkill
Ev kjøpe sammen??
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
pellesmil skrev:
Noen som har en ca 10m (i ett strekk) liggende som støver ned og ønskes omsatt i valuta? 20A holder, 30A blir trusevæter
vel har jeg 3 etasjes hus men en rull på 50m blir litt overkill
Ev kjøpe sammen??
Er med på gruppekjøp, jeg. Kan sikkert ta 5-10 meter. 2,5 kvadrat holder for meg, i så fall.

Nå trenger vi tre til. Burde vel ikke være umulig?
 

ballgjerd

Medlem
Ble medlem
10.07.2009
Innlegg
16
Antall liker
3
Torget vurderinger
2
Jeg er med på 10 meter 2,5 kvadrat.

Dazed skrev:
pellesmil skrev:
Noen som har en ca 10m (i ett strekk) liggende som støver ned og ønskes omsatt i valuta? 20A holder, 30A blir trusevæter
vel har jeg 3 etasjes hus men en rull på 50m blir litt overkill
Ev kjøpe sammen??
Er med på gruppekjøp, jeg. Kan sikkert ta 5-10 meter. 2,5 kvadrat holder for meg, i så fall.

Nå trenger vi tre til. Burde vel ikke være umulig?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Med forbehold om pris tar jeg gjerne 10-15m. Det blir bare noen hundrelapper, ikke sant?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Husker ikke nøyaktig, men jeg MENER å huske at jeg fikk vite at 50 meter med 3x2,5-kvadrat kostet 15-1600. Uvisst om det var med eller uten frakt og/eller mva.

Selv er jeg veldig i "tidsklemma" om dagen, men hvis en av dere andre gruppekjøperne har mulighet til å organisere dette, og kontakte Per Velde i Haugesund (52 70 25 00) for å finne det ut, hadde det jo vært flott.

Så får vi bli enige om en betalingsmodell.

Forhåndsbetaling til organisatorens kontonummer er vel greit, så får vi finne ut hva frakt og emballasje vil koste, og regne ut en meterpris på kabelen.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
OK. jeg orker ikke vente, så jeg tar tak i det.

Undersøker prisen nå, og sjekker fraktkostnad hos posten på det jeg skal sende ut.

Vil ha PM med bindende "påmelding" fra med-handlerne, så tar vi adresser, kontonummer og slikt den veien etter hvert.

Da har vi altså:

Pellesmil: 10m
Dazed: 10m
Ballgjerd: 10m
Trondmeg: 15
Gismo: 5m
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
20m på meg da så er vi i boks :)

Jeg har tendens til å handle i bulk uansett.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Trondmeg skrev:
20m på meg da så er vi i boks :)

Jeg har tendens til å handle i bulk uansett.
Flott.

Da kommer jeg tilbake når jeg har fått prisen fra Per Velde, og håper ingen trekker seg.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.670
Antall liker
32.680
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Trondmeg skrev:
20m på meg da så er vi i boks :)

Jeg har tendens til å handle i bulk uansett.

Skal vel ikke blande meg kanskje, men om du ikke skulle ha alle 20m Trondmeg, kan jeg ta 5m av de 20m ? ;)

Så du skrev tidligere ;) :
Med forbehold om pris tar jeg gjerne 10-15m. Det blir bare noen hundrelapper, ikke sant?

gismo
(Dag)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
5 på deg, 15 på meg. Helt ok
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Trondmeg skrev:
5 på deg, 15 på meg. Helt ok
Oversikten over fordeling av rullen over er oppdatert.

Fikk kjapt svar ang. pris. 50 meters rull koster "1358,- eks. mva:" og frakt+oppkravsgebyr blir "ca. 300". (spenstig med cirka-priser, men for all del.).

Det betyr at netto meterpris for kabelen blir: ((1358*1,25)+300)/50 = Kr 39,95 pr. meter.

Da får vi, eks. frakt fra meg til den enkelte:

Pellesmil: Kr 399,50 pluss porto
Dazed: 399,50
Ballgjerd: 399,50 pluss porto
Trondmeg: 599,25 pluss porto
Gismo: 199,75 pluss porto

Aner ikke hva dette veier, men en medium Smartpost-eske til Kr 160,- på 35x30x10cm burde vel svelge disse rullene, så portoen for den enkelte burde i alle fall ikke bli mer enn dette. Alternativt kan kabelen selvsagt også hentes hos meg i Sarpsborg for de som måtte befinne seg i nærheten.

Jeg gjør selvsagt ingenting før alle pengene er på kontoen min. :)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Ikke finn på å runde av meterprisen til kr 40 da :)

Send betalingsinfo på pm så overfører jeg kr 760 så snart som mulig. Og sender HA på døra di hvis ikke forventede ting skjer etterpå :). HA er IKKE Hamar Arbeiderblad i dette tilfellet.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Hva slags kontakter skal man benytte da? Forslag? Tips?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Trondmeg skrev:
Ikke finn på å runde av meterprisen til kr 40 da :)

Send betalingsinfo på pm så overfører jeg kr 760 så snart som mulig. Og sender HA på døra di hvis ikke forventede ting skjer etterpå :). HA er IKKE Hamar Arbeiderblad i dette tilfellet.
Hornalliansen?

;)

Jeg venter på at de andre skal reagere og bekrefte, så jeg ikke får penger av deg som må vente i 14 dager på kontoen før de andre kommer etter.

Du kan jo sende meg en PM med navn og adresse så lenge i stedet, så bruker jeg PM-ene til å holde oversikt over hvem som har bekreftet.

Jeg har fått vite at pakken med 50 meter kabel, veier 15 Kg, så hvis vi ser bort fra emballasjen, vil kabelen veie 300 gram pr. meter. Jeg foreslår at vi bare bruker medium smarpost-esker likevel, så blir det mindre plunder og heft for meg. Håper ingen har noen voldsomme innvendinger mot det. (?) Skulle Trondmegs 15 meters rull bli for stor, finner jeg en større eske i boden min, og sender som egenemballert norgespakke, som koster det samme. OK?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Trondmeg skrev:
Hva slags kontakter skal man benytte da? Forslag? Tips?
Jeg har sett på Denne fra Elfa, men er litt usikker på hvordan jordlederen skal festes og om den og en "pigtail" fra skjermen får plass. 16A/250V betyr vanligvis 2,5mm2. Jeg har blitt fortalt at det gjerne ikke er noe problem med jordlederen og plass, for den festes på en annen måte enn lederne til de to fasene, men jeg har ikke fått noe definitivt svar ang. akkurat denne kontakten.

Og kanskje denne i den andre enden. Gjenstår å se om 2,5 og 4 mm2-lederne får plass i den også, for 10A utstyr er gjerne 1,5mm2 kabel.

Får nesten bare bestille et par og se.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.670
Antall liker
32.680
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Dazed skrev:
Trondmeg skrev:
5 på deg, 15 på meg. Helt ok
Oversikten over fordeling av rullen over er oppdatert.

Fikk kjapt svar ang. pris. 50 meters rull koster "1358,- eks. mva:" og frakt+oppkravsgebyr blir "ca. 300". (spenstig med cirka-priser, men for all del.).

Det betyr at netto meterpris for kabelen blir: ((1358*1,25)+300)/50 = Kr 39,95 pr. meter.

Da får vi, eks. frakt fra meg til den enkelte:

Pellesmil: Kr 399,50 pluss porto
Dazed: 399,50
Ballgjerd: 399,50 pluss porto
Trondmeg: 599,25 pluss porto
Gismo: 199,75 pluss porto

Aner ikke hva dette veier, men en medium Smartpost-eske til Kr 160,- på 35x30x10cm burde vel svelge disse rullene, så portoen for den enkelte burde i alle fall ikke bli mer enn dette. Alternativt kan kabelen selvsagt også hentes hos meg i Sarpsborg for de som måtte befinne seg i nærheten.

Jeg gjør selvsagt ingenting før alle pengene er på kontoen min. :)
Bekreftelse sendt Dazed :)

gismo
 

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Innlegg
1.699
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Dazed skrev:
Trondmeg skrev:
5 på deg, 15 på meg. Helt ok
Oversikten over fordeling av rullen over er oppdatert.

Fikk kjapt svar ang. pris. 50 meters rull koster "1358,- eks. mva:" og frakt+oppkravsgebyr blir "ca. 300". (spenstig med cirka-priser, men for all del.).

Det betyr at netto meterpris for kabelen blir: ((1358*1,25)+300)/50 = Kr 39,95 pr. meter.

Da får vi, eks. frakt fra meg til den enkelte:

Pellesmil: Kr 399,50 pluss porto
Dazed: 399,50
Ballgjerd: 399,50 pluss porto
Trondmeg: 599,25 pluss porto
Gismo: 199,75 pluss porto

Aner ikke hva dette veier, men en medium Smartpost-eske til Kr 160,- på 35x30x10cm burde vel svelge disse rullene, så portoen for den enkelte burde i alle fall ikke bli mer enn dette. Alternativt kan kabelen selvsagt også hentes hos meg i Sarpsborg for de som måtte befinne seg i nærheten.

Jeg gjør selvsagt ingenting før alle pengene er på kontoen min. :)

GULL ;D

bekreftelse sent pr pm

P.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Whoa! Jaggu godt vi bestilte 20A-og ikke 30A-versjonen, for dette er feite greier!

Kontaktene jeg ville bruka har bare aaaakkurat plass til 4mm2 jordlederen og en tynn lisse fra skjermen. Håper det holder likevel. Det skal jo ikke så mye strøm gjennom skjermen.

IECC13-kontaktene jeg hadde liggende kan jeg bare glemme å bruke. Har bestilt noen Oyaide-kopigreier fra en ebay-selger i Hong Kong.
 

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Innlegg
1.699
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Dazed skrev:
Whoa! Jaggu godt vi bestilte 20A-og ikke 30A-versjonen, for dette er feite greier!

Kontaktene jeg ville bruka har bare aaaakkurat plass til 4mm2 jordlederen og en tynn lisse fra skjermen. Håper det holder likevel. Det skal jo ikke så mye strøm gjennom skjermen.

IECC13-kontaktene jeg hadde liggende kan jeg bare glemme å bruke. Har bestilt noen Oyaide-kopigreier fra en ebay-selger i Hong Kong.
Wow , jeg skal ha min lengde i veggen skal bli spanande å se om det blir mulig å få tredd dette dyret igjennom 3 etasjer,
blir det noe til overs blir det apparatkabler også,
ang kontakter, så man kan faktisk lovlig montere CEE kontakter ,http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=158755592 ikke akkurat helt i tråd med de siste WAF reglene men om en seriøst audiofil/strømofil burde dette være påkrevd.
Tviler ikke på at noen har dette i stua si.

P.
 

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Pakke mottatt. Stor takk til Dazed som organiserte innkjøpet. Nå trenger jeg kontakter som passer ser jeg :).
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.485
Antall liker
3.313
Torget vurderinger
1
pellesmil skrev:
Tviler ikke på at noen har dette i stua si.
Bruker en slik mellom mitt 45A vegguttak og nettfilter/fordelingsboksen. Bruker forøvrig LMC til alle apparater. Har en enda feitere dobbelisolert installasjonskabel fra sikringsskapet.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
gismo skrev:
Sånn kan den bli med litt sortstrømpe, litt krymp og Oyaide støpsel ;)

gismo
Er den din? pent! Må si det var usedvanlig raskt levért, i så fall.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.897
Antall liker
13.959
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
gismo skrev:
Sånn kan den bli med litt sortstrømpe, litt krymp og Oyaide støpsel ;)

gismo
Lekkert!
Er dette FAT (4/4/6mm2) eller standard (2,5/2,5/4mm2)?

Er ikke disse Oyaidene temmelig kostbare? 700,- pr stk eller no?
Tenker på Furutech fra PM Audio selv.

Mvh
Rolf
 
Topp Bunn