LMC kabel igjen på lager hos RS-Components

J

J.J

Gjest
Ludo skrev:
LMC skrev:
lengde:
alle mine er 2-5 meter..hører ingen forskjell
tykkelse:
om du ikke skal fyre opp et kullkraftverk holder det med 20A...også lettere å finne kontakter
kontakter:
søk på ww.elfa.se kontakter strøm
mvh
Leif
Kjære deg, et kullkraftverk er vel ikke drevet av elektrisk energi - det er jo drevet av nettopp kull ;D ;D

Spøk tilside, denne kabelen er ufattelig bra :)

OG hvis det er et KULLKRAFTVERK en skal drive så bruker en jo seff VdH.......... ::)



.......... Som bruker kullfiberkabel ........... :p

Huff.... trenger sysselsetting nå 8)
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
totte skrev:
Nettkabler ligger ofte nærmere signalkabler enn det installasjonskabelen gjør, så ekstra skjerming kan sikkert ha noe for seg. Dessuten så er installasjonskabelen solid-core, og derfor uegnet/ulovlig som nettkabel.
Har prøvd både furutech og oblivion strømkabler. Begge 2 har gitt et kjempeløft i lyden. Oblivion var langt bedre i bassen, så jeg beholdt disse. Oblivionkablene er derimot veldig lite isolert, så jeg tror ikke dette her har mye med isolasjon å gjøre.

Jeg tror dette her skyldes at strømsignalet blir endret gjennom billige multicore kabler.

At det er ulovlig med solidcore uten fast installasjon kan jeg leve med :)
Så lenge man lar de ligge i ro, så bør de strengt talt være langt tryggere enn ordinære kinakabler hvis man bruker et kraftig tverrsnitt.
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
447
Antall liker
114
Sted
Halden
sinep skrev:
totte skrev:
Nettkabler ligger ofte nærmere signalkabler enn det installasjonskabelen gjør, så ekstra skjerming kan sikkert ha noe for seg. Dessuten så er installasjonskabelen solid-core, og derfor uegnet/ulovlig som nettkabel.
Har prøvd både furutech og oblivion strømkabler. Begge 2 har gitt et kjempeløft i lyden. Oblivion var langt bedre i bassen, så jeg beholdt disse. Oblivionkablene er derimot veldig lite isolert, så jeg tror ikke dette her har mye med isolasjon å gjøre.

Jeg tror dette her skyldes at strømsignalet blir endret gjennom billige multicore kabler.

At det er ulovlig med solidcore uten fast installasjon kan jeg leve med :)
Så lenge man lar de ligge i ro, så bør de strengt talt være langt tryggere enn ordinære kinakabler hvis man bruker et kraftig tverrsnitt.
:)

Jeg hadde kåre og Rs kabler rundt baut. Synes det låt bra jeg. Jan R var på besøk og han påpekte at denne lyden var ikke så bra som før. Det var noe med øvre mellomtone som han ikke kunne svelge. Egil var innom og påpekte det samme. Når jeg ble opplyst om dette så hørte jeg det selv.Var vel litt lydblind. :eek: Tok vekk allt sammen og satt tilbake det gamle og det ble bedre.
Skal prøve Lmc og håper at det blir et lite løft lydmessig.

Noen som har prøvd de som høytalerkabel(LMC)

Mvh Roar
 
L

larkus

Gjest
Bånnulka skrev:
Noen som har prøvd de som høytalerkabel(LMC)

Mvh Roar
LMC inneholder styggedommen PVC. De er dermed ubrukelige som ht-kabel :)

mvh
larkus
 
L

larkus

Gjest
sinep skrev:
Hukommelse = Kapasitans?
Niks. Fenomenet kalles "dielectric absorption". Det er nok andre her på HFS som kan mye mer enn meg om dette :)

mvh
larkus
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Er det ikke pvc på solidcorekabelen også, den som brukes rundt omkring i de tusen hjem?
Eller er det noe annet?

Håvard
 
L

larkus

Gjest
Haavard skrev:
Er det ikke pvc på solidcorekabelen også, den som brukes rundt omkring i de tusen hjem?
Eller er det noe annet?

Håvard
Det stemmer. Kåre innholder enorme mengder PVC. Derfor er den ikke i bruk her lenger. PVC i hifi-kabler er som amalgam i tannfyllinger :mad:

mvh
larkus
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
larkus skrev:
Haavard skrev:
Er det ikke pvc på solidcorekabelen også, den som brukes rundt omkring i de tusen hjem?
Eller er det noe annet?

Håvard
Det stemmer. Kåre innholder enorme mengder PVC. Derfor er den ikke i bruk her lenger. PVC i hifi-kabler er som amalgam i tannfyllinger :mad:

mvh
larkus
Det eneste rare jeg har oppdaga med Kåre er at han lesper litt på høye frekvenser (sss-lyder). Lurer på om det kan ha noe med isolasjonen å gjøre.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
sinep skrev:
larkus skrev:
Haavard skrev:
Er det ikke pvc på solidcorekabelen også, den som brukes rundt omkring i de tusen hjem?
Eller er det noe annet?

Håvard
Det stemmer. Kåre innholder enorme mengder PVC. Derfor er den ikke i bruk her lenger. PVC i hifi-kabler er som amalgam i tannfyllinger :mad:

mvh
larkus
Det eneste rare jeg har oppdaga med Kåre er at han lesper litt på høye frekvenser (sss-lyder). Lurer på om det kan ha noe med isolasjonen å gjøre.

Kåre lesper definitivt ikke, skyld på noe annet. Pvc? Folk aner ikke hva de snakker om, som vanlig.


Mvh. RS
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
R.S. skrev:
Kåre lesper definitivt ikke, skyld på noe annet. Pvc? Folk aner ikke hva de snakker om, som vanlig.
Mener du at PVC er uproblematisk, eller at det ikke er PVC i Kåre?
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Leser på audioholics at denne dielektriske absorbasjonseffekten er svært liten på lave frekvenser/avstander. Går ut ifra at denne effekten ikke påvirker i nevneverdig grad ???
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
larkus skrev:
Det stemmer. Kåre innholder enorme mengder PVC. Derfor er den ikke i bruk her lenger. PVC i hifi-kabler er som amalgam i tannfyllinger :mad:
Men likevel spiller millioner av anlegg helt flott med PVC-isolerte kabler likevel. Lykkelig uvitende om at PVC på kablene er ensbetydende med at godlyd er umulig.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
LMC, selv om det er pvc i den, er bang for the bucks spør du meg.

Håvard
 
L

larkus

Gjest
PVC har den merkelige egenskapen at de hørbare ulempene først dukker opp når lytteren blir gjort oppmerksom på tilstedeværelsen av styggedommen ;D Skummelt stoff, dette her ;)

mvh
larkus
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.027
Antall liker
533
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
larkus skrev:
PVC har den merkelige egenskapen at de hørbare ulempene først dukker opp når lytteren blir gjort oppmerksom på tilstedeværelsen av styggedommen ;D Skummelt stoff, dette her ;)

mvh
larkus
Æsj, nå angrer jeg på at jeg leste dette innlegget ;D ;D ;D
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
totte skrev:
R.S. skrev:
Kåre lesper definitivt ikke, skyld på noe annet. Pvc? Folk aner ikke hva de snakker om, som vanlig.
Mener du at PVC er uproblematisk, eller at det ikke er PVC i Kåre?
Ingen av delene, dvs det er definitivt ikke pvc i Kåre, bare rundt.
Min definitive erfaring er at pvc ikke utgjør noe problem så lenge lederne er tykke nok. Hvilke problemer man evt måtte pådra seg ved bruk av tynneledere (strømfortregning?) er for meg lite interressant.


Mvh. RS
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
447
Antall liker
114
Sted
Halden
larkus skrev:
Bånnulka skrev:
Noen som har prøvd de som høytalerkabel(LMC)

Mvh Roar
LMC inneholder styggedommen PVC. De er dermed ubrukelige som ht-kabel :)

mvh
larkus
Ja det er nok noe i det du sier,pvc trekker nok det seg en del av signalet slik at ikke allt kommer fram til høytaleren. ;D ;D

Mvh Roar
 

Oelle

Medlem
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
20
Antall liker
6
skjerm på jørd
Har ja fått med meg at skjerm skal monteres med jord på nettstikksiden.
Gjelder det også når stikkontakten er ikke jordet?
Mister stromkabel sine gode egenskaper når kobberskjerm er ikke montert sammen med jørd på nettstikksiden?
På forhand takk
Oelle Rowohlt
 

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Innlegg
125
Antall liker
0
Skjermen mister sin funksjon, men kabelen vil uansett ha bedre lydegenskaper enn en standard nettkabel, da disse er "tynn flaskehals".
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
baatsman skrev:
Skjermen mister sin funksjon, men kabelen vil uansett ha bedre lydegenskaper enn en standard nettkabel, da disse er "tynn flaskehals".
Hvor mye strøm må det gå gjennom en 0,75 kvadratmillimeters leder ved 230-240V før tverrsnittet begynner å bli utilstrekkelig?
 

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Innlegg
125
Antall liker
0
Dazed skrev:
baatsman skrev:
Skjermen mister sin funksjon, men kabelen vil uansett ha bedre lydegenskaper enn en standard nettkabel, da disse er "tynn flaskehals".
Hvor mye strøm må det gå gjennom en 0,75 kvadratmillimeters leder ved 230-240V før tverrsnittet begynner å bli utilstrekkelig?
Har ingen betydning, lmc kabelen er bedre.. prøv selv-- husk vi snakker hifi,, ikke tekniske egenskaper
 

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.268
Antall liker
126
Hifi er som kjent ikke underlagt fysiske lover, det burde du vite, Dazed :-*
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
baatsman skrev:
Dazed skrev:
baatsman skrev:
Skjermen mister sin funksjon, men kabelen vil uansett ha bedre lydegenskaper enn en standard nettkabel, da disse er "tynn flaskehals".
Hvor mye strøm må det gå gjennom en 0,75 kvadratmillimeters leder ved 230-240V før tverrsnittet begynner å bli utilstrekkelig?
Har ingen betydning, lmc kabelen er bedre.. prøv selv-- husk vi snakker hifi,, ikke tekniske egenskaper
Er du alvorlig nå?
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
IFLI kabel er beregnet for rømningsveier og inneholder ikke PVC.

McLaren
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Har ikke prøvd den hjemme til, men jeg har brukt den mye på jobb. Samme som PR kabel, men med kappe av annen type. Om jeg ikke husker feil mangler denne armeringeringen som pr har.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
LMC skrev:
for de med aversjon for dyre kjøpekabler:

DIY erens våte strøm-kabel-drøm:
på rull koster 20A versjonen snaue 2K inkl.frakt for 50M dvs under 40/M
tilgjengelig her:
http://no.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=5176247

30 A versjonen
http://no.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=5176253&cm_vc=prev_no

de som ikke kan handle hos RS selv kan få bestilt varene hos Per Velde AS i Haugesund
http://pervelde.com/FormVeldeSupply.aspx

eller på Kompotek.no


mvh
LMC

Nå er det en som selger FAT på av-forum til "halv pris", "kun kr.150,- pr. meter".
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.897
Antall liker
13.154
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg vet...har varslet moderator for at selger bør opptre som bransjeaktør(han har firmamail) og at meterprisen ved kjøp av rull og kr.500 i frakt er kr 56.7 og ikke 299,- !
villendende (mildt sagt!) markedsføring!
bortimot svindel!
mvh
Leif
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
jeg vet...har varslet moderator for at selger bør opptre som bransjeaktør(han har firmamail) og at meterprisen ved kjøp av rull og kr.500 i frakt er kr 56.7 og ikke 299,- !
villendende (mildt sagt!) markedsføring!
bortimot svindel!
mvh
Leif
I beste Elkjøp-ånd.....
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.897
Antall liker
13.154
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
ja jeg så at de justerte opp prisene til jul som en bevisst strategi!
skikkelig tillitsvekkende!
mvh
Leif
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
LMC skrev:
jeg vet...har varslet moderator for at selger bør opptre som bransjeaktør(han har firmamail) og at meterprisen ved kjøp av rull og kr.500 i frakt er kr 56.7 og ikke 299,- !
villendende (mildt sagt!) markedsføring!
bortimot svindel!
mvh
Leif
Akto er vel en av de i gutteklubben der borte, så man kommer vel ikke langt med å klage til moderator der :p Been there, done that ;)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Det ligger en annonse på bruktbørsen her på HFS også
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.897
Antall liker
13.154
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
så det
webmaster på AVforum er også orientert om saken!
mvh
Leif
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
LMC skrev:
jeg vet...har varslet moderator for at selger bør opptre som bransjeaktør(han har firmamail) og at meterprisen ved kjøp av rull og kr.500 i frakt er kr 56.7 og ikke 299,- !
villendende (mildt sagt!) markedsføring!
bortimot svindel!
mvh
Leif
Ser annonsen ligger ute fortsatt, har du fått tilbakemelding fra webmaster?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Ingenting kommer til å skje, Akto er en av "gutta" :p
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.077
Antall liker
10.479
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har ikke vært så involvert i denne tråden men når jeg leser gjennom er det ikke helt "fair" det som foregår mht. markedsføring.



Skjermdump fra webside til en aktør og hvor LMC navnet kommer fra vet alle.....
 

Vedlegg

Topp Bunn