Living Voice - Den flotte stemmen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Hei Living Voice-venner og andre interesserte. Her er en liten video fra YouTube om blant annet Kevin Scott(Living Voice) sin nye modell R80 og et oppsett for messe. R80 er en litt "feitere" utgave av Auditorium-serien.


    Mvh
    Kjell
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Noen Living Voice eiere som kan anbefale en forsterker til mine IBX-R4?
    Bruker nå en ICEpower sak som kanskje ikke er beste valg, selv om det lyder bra :)

    IMG_0900.jpeg
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Noen Living Voice eiere som kan anbefale en forsterker til mine IBX-R4?
    Bruker nå en ICEpower sak som kanskje ikke er beste valg, selv om det lyder bra :)

    Vis vedlegget 971761
    Hei. Gratulerer med fantastiske høyttalere. Det varmer mitt hjerte å se at det er flere som eier Living Voice. Har du nettopp kjøpt dem? Når det gjelder forsterker til disse, ville jeg definitivt kjøpt noe med rør, selv om det finnes også transistorforsterkere som kan passe. Hvilken type musikk hører du mest på? Hvilket budsjett har du? Ønsker du å kjøpe integrert? For og effekt? Mange valg:)

    Mvh Kjell
     
    Sist redigert:
    M

    musicus

    Gjest
    ^^
    Grattis med fine og gode talere!
    Som kjellben sier få deg en god rør amp på disse, i tidligere tider var BP (Border Patrol) regnet som en match made in heaven, men usikker på om det er aktuelt idag, men det finnes mye bra der ute, selv har jeg hatt lyst på en Conrad Johnson CAV 45 S2 int med de...
    Brukte selv Accuphase kl A int på mine tidligere IBX- R2

    LVXI.jpeg


    Det var bra med Kl A! men Icepower? 🤐 magien som de kan trylle fram er nok ett stykke unna unna!
    lykke til med knall bra talere...

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Gary stiller med BP sammen med nyeste LV og han forteller meg at det er en match made in heaven, selv om han vet jeg ikke lenger står på kundelisten, for hverken LV eller BP
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Hei. Gratulerer med fantastiske høyttalere. Det varmer mitt hjerte å se at det er flere som eier Living Voice. Har du nettopp kjøpt dem? Når det gjelder forsterker til disse, ville jeg definitivt kjøpt noe med rør, selv om det finnes også transistorforsterkere som kan passe. Hvilken type musikk hører du mest på? Hvilket budsjett har du? Ønsker du å kjøpe integrert? For og effekt? Mange valg:)

    Mvh Kjell
    Jeg har hatt dem en drøy måned og hører mest jazz og klassisk.
    Har sett litt på EAR 8 L6 (834) og Air Tight ATM 1S, og budsjettet er dessverre på vei oppover fra de 30 det startet med 😉

    og til Musicus, icepower hadde jeg fra før 🙂
     
    Sist redigert:
    M

    musicus

    Gjest
    Jeg har hatt dem en drøy måned og hører mest jazz og klassisk.
    Har sett litt på EAR 8 L6 (834) og Air Tight ATM 1S, og budsjettet er dessverre på vei oppover fra de 30 det startet med 😉

    og til Musicus, icepower hadde jeg fra før 🙂
    Joda det kan sikkert ha sin plass det, men på LV så våger jeg meg på att noe rør greier vil kunne skape mer/bedre magi!
    Mye snadder der ute å meske seg med, ser det landet en interessant EL 34 Italiener på torget nu f.eks ( Har absolutt ingenting med selger å gjøre) utover de av deg nevnte merker EAR 869 er en liten men stor favoritt f.eks 😊

    mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Det er lenge siden jeg hadde Living Voice. Hjemme fikk jeg de vel aldri helt til i hovedanlegget. Men vet fra andre steder at de kan. Jeg hadde i utgangspunktet stor tro på mono-koblede Graaf GM20 men kom ikke helt i mål. Om det var rommet eller forsterkerne vites ikke. De trenger nok ikke så mange watt, men det bør være noe som kan levere litt strøm. Skulle gjerne testet de sammen med noen av forsterkerne jeg har i dag.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Jeg har hatt dem en drøy måned og hører mest jazz og klassisk.
    Har sett litt på EAR 8 L6 (834) og Air Tight ATM 1S, og budsjettet er dessverre på vei oppover fra de 30 det startet med 😉

    og til Musicus, icepower hadde jeg fra før 🙂
    Det gleder også meg svært mye at du hører mye på klassisk og jazz, noe LV passer best til, men kan vel også spille rock og annet. Selv spiller jeg for det aller meste klassisk, så de passer som "hånd i hanske".

    Når det gjelder forsterker, så ville jeg personlig valgt en Single Ended rørforsterker. Er veldig svak for Audio Note, England. Et veldig godt tips fra meg, ville være en OTO SE Signature. Den er integrert, har EL84 som utgangsrør og har 10 watt pr. kanal (dette er nok i bøtter og spann siden LV er lettdrevne). Ligger en brukt på Finn.no. Audio Note har selvfølgelig mange andre modeller også. Det er mange gode forsterkere å velge mellom, så kanskje det er flere som har noen gode forslag. PS! For meg så handler det ikke så mye om at komponentene skal prestere så mye. For meg handler det om det musikalske utrykket og helheten musikken gir. Jeg har nok nevnt det før, men ordet "High End" liker jeg over hodet ikke.

    Mvh
    Kjell
     
    Sist redigert:

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Ble bra kombinasjon dette ☺

    Vis vedlegget 974287
    Hei. Gratulerer så mye med ny forsterker. Har aldri hørt AirTight, men vet de lager svært svært gode forsterkere der musikken står "i høysetet". Denne "upper class" forsterkeren sammen med resten av anlegget kommer du til å få veldig mye glede av. Skriv gjerne noen ord om lyden når den har "fått satt seg" litt. Å ha en AirTight på hylla er alltid en innertier. Respekt. Kos deg masse med anlegget.

    Mvh Kjell
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Hei. Gratulerer så mye med ny forsterker. Har aldri hørt AirTight, men vet de lager svært svært gode forsterkere der musikken står "i høysetet". Denne "upper class" forsterkeren sammen med resten av anlegget kommer du til å få veldig mye glede av. Skriv gjerne noen ord om lyden når den har "fått satt seg" litt. Å ha en AirTight på hylla er alltid en innertier. Respekt. Kos deg masse med anlegget.

    Mvh Kjell
    Hva skal man si om lyden? Jeg er ikke så god på sånt.
    Men, inntrykket så langt er at alt blir litt mer ekte. Al di Meola og kompisenes gitarer i SFO var litt mer ekte. Klangen i stemmer litt mer naturlig, og samtidig har jeg fremdeles detaljene jeg liker. Jeg føler heller ikke noe behov for å koble til subben.
    Kort oppsummert så sitter jeg og nyter musikk, og er godt fornøyd med kjøpet.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Hei "Storab". Lyden blir mye bedre etter hvert som høyttalerne spilles inn. Du må nok ha som oss andre noen hundre timer på dette.

    Mvh
    Kjell
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Hva skal man si om lyden? Jeg er ikke så god på sånt.
    Men, inntrykket så langt er at alt blir litt mer ekte. Al di Meola og kompisenes gitarer i SFO var litt mer ekte. Klangen i stemmer litt mer naturlig, og samtidig har jeg fremdeles detaljene jeg liker. Jeg føler heller ikke noe behov for å koble til subben.
    Kort oppsummert så sitter jeg og nyter musikk, og er godt fornøyd med kjøpet.
    Hei igjen storab.

    Har du gjort deg noen flere lytteinntrykk med LV'ene og forsterkeren siden du fikk disse?
    Har du handlet noe mere?

    Mvh
    Kjell
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Hei igjen storab.

    Har du gjort deg noen flere lytteinntrykk med LV'ene og forsterkeren siden du fikk disse?
    Har du handlet noe mere?

    Mvh
    Kjell
    Har klart å holde meg i skinnet på utstyrsfronten og er fremdeles fornøyd med lyden.
    Jeg har ikke så god «lydhukommelse» at jeg kan si om det har blitt bedre etter flere timers spilling.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn