Living Presence-favoritter

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har noen fra Mercury Living Presence, men har tilgang til mange flere. Det er mulig at jeg tar hele hurven, men så samleorientert er jeg ikke. Dessuten er dette mastrene fra starten av nittitallet, og jeg kommer nok til å kjøpe noen av dem i SACD-utgave. Starker er jo selvskreven for meg, han er nesten årsaken til at jeg har fått ørene opp for Mercury.

Gode råd om både de gamle redbook-mastrene, og de nyere SACD-mastrene er altså det jeg ønsker. Kanskje det kan bli en bonus i en grei diskusjon om favorittplater fra denne fine labelen. Det er sjelden audiofil-labeler kan skilte med slike artister som det Mercury hadde, men så var de heller ikke en audiofil-label - de bare høres slik ut.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.490
Torget vurderinger
4
Ups! Var hvis Living Stereo (bra plate uansett :))

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.157
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Janos Starkers innspilling av Bachs solocellosuiter er bankers, ja.
Finnes både som SACD og CD. SACDen har en nyere master, men redbooklaget er det samme som den eldre CD-utgivelsen. Begge remasters er gjort med særdeles nennsom hånd under Wilma Cozart Fine herselfs strenge oppsyn.

S

Supertramp

Gjest
Valentino skrev:
Janos Starkers innspilling av Bachs solocellosuiter er bankers.
Finnes både som SACD og CD. SACDen har en nyere master, men redbooklaget er det samme som den eldre CD-utgivelsen. Begge remasters er gjort med særdeles nennsom hånd under Wilma Cozart Fine herselfs strenge oppsyn.
Tror den var grunnlaget for denne tråden - den er mye omtalt i egen tråd :)

Apropos Starker - denne er sikkert spennende:

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.694
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1

7,5 £ for 4, inneholder bla den refererte Mussorgski.....

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Supertramp skrev:
Valentino skrev:
Janos Starkers innspilling av Bachs solocellosuiter er bankers.
Tror den var grunnlaget for denne tråden - den er mye omtalt i egen tråd :)

Apropos Starker - denne er sikkert spennende:

Se den, ja. Den ser spennende ut, for Starker liker jeg. Til opplysning så har jeg selvfølgelig Bachs cellosuiter med Starker (som Supertramp skriver). I tillegg så har jeg denne med Starker, som jeg også synes er fabelaktig.

Kan dere være greie å poste bilder som er større enn en fingernegl hvis dere ikke vil skrive hva platene inneholder. Det er vanskelig å lese de minste thumbnail-ene uten å måtte blåse dem opp. Alt av Living Presence finnes vel i større formater med et enkelt søk i Google.

Takk for tips om en Starker jeg ikke har. Forøvrig trenger jeg ikke trekke noe Visa, slik jeg skriver i første post. Derfor trenger dere ikke bry dere med å finne salgsannonser på Amazon, sett bort fra at andre sikkert er interessert i det. Så for de så er det fint at dere gjør det. Jeg har som nevnt tilgang til en liten samling, og kommer til å sjekke den bunken før jeg begir meg ut på handel. Jeg regner med at det må finnes noen der som dere anbefaler. Tror ikke denne Starker som anbefales her er i bunken.

S

Supertramp

Gjest
baluba skrev:
Kan dere være greie å poste bilder som er større enn en fingernegl hvis dere ikke vil skrive hva platene inneholder. Det er vanskelig å lese de minste thumbnail-ene uten å måtte blåse dem opp. Alt av Living Presence finnes vel i større formater med et enkelt søk i Google.
Notert :)
Men du kunne kanskje skaffe deg en lupe........... haha

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gode tips, så takk for dem. "La Mer" har jeg allerede, og kan godt være med på å anbefale den. :)
De skal sjekkes opp, for det jeg har hørt av Paray har jeg likt.

Topp Bunn