Live DVD?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
508
Noen her som har tips til konsertopptak med 16:9 bilde? Musikkstil = pop eller metal.

Gjerne store arrangementer. Madonnas siste turne var feks veldig artig å se.
Pink Floyd "Pulse" var derimot skuffende pga 4:3 formatet.

A

Aubi

Gjest
Når det gjelder store arrangementer er Robbie Williams "Live at Knebworth" et must. Er du interessert i bilde så er dette en referanse i den sammenhengen.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
508
Takk for tipset. Joda, er interessert i bildekvaliteten, men det er selve showet som er det primære. Sitter akkurat nå å bestiller musikk-DVD fra cdon.com. Har lagt inn bestilling på konsertopptak med Sting, Peter Gabriel og Rammstein. Har fått skikkelig sansen for at musikk kan nytes også i hjemmekinosammenheng. Jeg hadde aldri giddet å kjøpe de overnevnte utgivelsene på CD, men når man får bilde til konsertlyden blir det en helt annen sak.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
508
Sjekket Robbie Williams live hos cdon. Kr 459,- for en enkelt konsertDVD. Tror ikke det nei...

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.917
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Dream Theater - Score.....Nydelig, med strykere

ELO - Zoom......Bra Show, flott musikk

Eagles - When Hell Freezes Over.......Nydelig musikk

Opeth - Lamentations......En av mine store favoritter

Fates Warning - Live In Athens......DET trøkket

Seigmen - Fra X til Døden.....Noe med den progressive norske stilen.

Håper jeg kunne hjelpe deg, disse er selvskrevne i samlingen min og spinnes OFTE.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
508
Necroth skrev:
Usikker på Opeth og Eagles.....16:9 bilde.
Fates warning er en gammel favoritt hos meg. Så dem forresten på Rockefeller for noen år siden. Live in Athens er altså 16:9?

4:3 på 92" lerret blir bare galt for meg...

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.917
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
SOEDAL skrev:
Necroth skrev:
Fates warning er en gammel favoritt hos meg. Så dem forresten på Rockefeller for noen år siden. Live in Athens er altså 16:9?

Den er jeg også usikker på....står ingenting på den. Men musikken da mann :p

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
508
Necroth skrev:
SOEDAL skrev:
Necroth skrev:

Joda, musikken er jo bra den, men jeg liker ikke å se på 4:3 på prosjektor. Får litt nøkkelhullopplevelse...

A

Aubi

Gjest
SOEDAL skrev:
Takk for tipset. Joda, er interessert i bildekvaliteten, men det er selve showet som er det primære. Sitter akkurat nå å bestiller musikk-DVD fra cdon.com. Har lagt inn bestilling på konsertopptak med Sting, Peter Gabriel og Rammstein. Har fått skikkelig sansen for at musikk kan nytes også i hjemmekinosammenheng. Jeg hadde aldri giddet å kjøpe de overnevnte utgivelsene på CD, men når man får bilde til konsertlyden blir det en helt annen sak.
http://www.platekompaniet.no/dvdproduct.asp?id=72435992659

Helt enig i poenget ditt med at det er spesielle ting som blir aktuelle i konsertsammenheng. Robbie Williams er en kar som jeg ellers bare hører på radio, men konserten er noe annet.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
508
Aubi skrev:
SOEDAL skrev:
http://www.platekompaniet.no/dvdproduct.asp?id=72435992659

Helt enig i poenget ditt med at det er spesielle ting som blir aktuelle i konsertsammenheng. Robbie Williams er en kar som jeg ellers bare hører på radio, men konserten er noe annet.
Takk for linken. Bestiller neste gang jeg handler fra Platecompaniet.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
508
Necroth skrev:
SOEDAL skrev:
Necroth skrev:

Ok, bestillte liveopptak fra Fates Warning, Beyonce, Rammstein, Sting, og Peter Gabriel. Litt for enhver smak.
Nå må jeg bare få oppjustert lyden i kinoen slik at jeg til fulle kan få opplevelsen av livelyden. Fronthøyttalerne er av heller provisorisk art (eldre Heco stativhøyttaler). Massiv oppgradering er på vei.

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Necroth hadde mange bra. Spesielt Dreamtheater. Må jeg få legge til "Rush in Rio". Mega Stadion opplevelse med glovarme brasilianere som synger med på samtlige spor. Også instrumentale! Så er det jo endel heftige, stilige og intelligente trommesoli fra hva var det nå han het igjen. Mega lyd (Til DVD å være). Anbefales på det varmeste

Mvh

K

kbwh

Gjest
Jeg synes Kaizers Orchestra "Live at Vega" er formidabel. Oljefat, bilfelger og kubein er da metall det?

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Geir_O skrev:
Necroth hadde mange bra. Spesielt Dreamtheater. Må jeg få legge til "Rush in Rio". Mega Stadion opplevelse med glovarme brasilianere som synger med på samtlige spor. Også instrumentale! Så er det jo endel heftige, stilige og intelligente trommesoli fra hva var det nå han het igjen. Mega lyd (Til DVD å være). Anbefales på det varmeste

Mvh
Snart slitt ut den første jeg kjøpte,har en i backup ;)
Neil Peart heter trommisen.
Var og så på de i globen,latterlig bra live de gutta der så løp og kjøp dvd'n ;D

/jan

A

Aubi

Gjest
Det pussige med disse konsertene på DVD er at de beste ikke er med deltakere som nettop har vunnet Idol og ligger på topp på listene. Folk som regelmessig har spilt et instrument siden 60 tallet, og ikke lenger har all verdens kraft i stemmen lenger (les:fikser ikke dette med playback), ser ut til å håndtere dette best.

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
1.026
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Anbefaler Nine Inch Nails's to siste utgivelser: "And All That Could Have Been" og "Live - Beside You in Time",godt bilde og knall DTS lyd.

MVH

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
U2 go Home - Live from slane castle, godt bilde, god stemning, god lyd og god musik.

Tom-Erik

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Springsteen - Live In Dublin (Seeger Live) - bildekvalitet det beste jeg har sett på en konsert-dvd, lydkvalitet som er helt kanon! Og Springsteen er ALLTID bra live!

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Pink Floyd "Live at Pompei"
Ikke verdens beste lyd men utrolig herlig "konsert" :)
Må vel nesten ha med Queensryche "operation mindcrime" , ikke helt borte den heller.

/jan

A

Aubi

Gjest
Alison Kraus og Uninion St. Live. Mange har CD'en men denne konserten får en ekstra dimensjon på DVD. Bortsett fra at Alison synger som en engel, så er hun også utrolig morsom. Bra bilde også.

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Dave Matthews Band - The Central Park Concert (2cd NTSC 16/9) litt vanskelig å skaffe men de hadde den på platekompaniet sist jeg sjekket. Ubegripelig bra konsert med fantastiske musikere.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.728
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Alica Keys sin unplugged e det bra drag i (glimrende farger og lyd)...

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
Roger Waters - In The Flesh: Live , anbefales på det sterkeste! Bra lyd, bra konsert. Bilde er 16:9, for de som gidder å henge seg opp i det.

Jeg venter i spenning på dvden fra siste turnè til Roger.

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Antall liker
0
ksveen skrev:
Springsteen - Live In Dublin (Seeger Live) - bildekvalitet det beste jeg har sett på en konsert-dvd, lydkvalitet som er helt kanon! Og Springsteen er ALLTID bra live!
Enig med deg at det var en knall DVD (var på begge konsertene her hjemme) men syntes første halvdelen var alt for mørk?

Topp Bunn