Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.985
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

Var innom Morten i formiddag for en kjapp lytt på den lånte Miyajima Shilabe pickup'en.. Tross prisen på 26k må det sies at det her tok helt av. Aldri har jeg hørt bedre lyd på vinyl. Så Morten: begynn å spare. Dette låt fabelaktig!

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med lang og tro tjeneste i jobben, Morten.
    Takk takk PO! :) HC; om jeg vil det, kan jeg gå hjem om en ti års tid. ;)

Ha en strålende helg også, for det er fredag nå selv om du ikke har oppdaget det ennå ;)
    ShineySmileysShock.jpg

ShineySmileysBlush.jpg

ShineySmileysFrustration.jpg

Ooooops! Det er faktisk HELT riktig PO! Tanken at det fredag i dag, slo meg ikke før du fortalte meg det nå....

Det siste som skjedde på jobb i går kveld, var en påkjørsel like syd for stasjonen, så ble det hektisk med tilkalling
    av Brannvesen, ambulanse og Politiet.
    + rapportskriving i etterkant.

Tankene var nok annensteds i går kveld/natt...

I dag var det bare å stå opp, få hyggelig visitt av Lassemann, før jeg måtte kaste meg rundt og ta kveldsskiftet her på Spydeberg st.,
    kan stenge og kjøre hjemover om halvannen times tid.

Hmm, ja ja - så det er fredag altså, hvem kunne ane det?

Ellers er jeg da han litt trøtte, gjespende fyren som står lent inn i et hjørne i et eller annet rom i Horten i morgen.

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.193
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Er i Horten imorgen jeg også.
    Skal se etter deg, kjenner jo ansiktet fra endel bilder.
    Ville vært hyggelig å hilse på ;)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Var innom Morten i formiddag for en kjapp lytt på den lånte Miyajima Shilabe pickup'en.. Tross prisen på 26k må det sies at det her tok helt av. Aldri har jeg hørt bedre lyd på vinyl. Så Morten: begynn å spare. Dette låt fabelaktig!
    Takk for besøket Lasse!

Hjemme fra jobb, og Shilabe er nappet av kverna, og pakket trygt ned. Greide å motstå fristelsen til en siste lytt...
    Gjesten har imponert stort, ingen tvil om det!

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Så, det var Horten.

Riktig så morsom dag, litt hektisk med logistikken på formiddagen

IMG_7770.jpg

Det stod et "halvferdig" anlegg der, vi skjønte aldri helt hva det skulle være godt for,
    men å vise oppsett av arm på kvern var jo relevant nok, så det gikk vi for

IMG_7772.jpg

Det kom et jevnt tilsig av folk hele dagen, såpass mye at det aldri ble tid til å utforske resten av messa,
    til gjengjeld var det veldig hyggelig at også "gamle kjente" kom innom og sa hei.
    Dét ble jeg glad for, takk skal dere ha, alle sammen!!!

Ingen tvil om at dette synet vakte mere nysgjerrighet, enn platespillere annensteds, som "bare stod der".

IMG_7774.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Der kom jammen fredag skjenendes forbi igjen gitt...

Byen er Bologna, første fulle dag der, vi startet med en byvandring - dette er byens eldste overbygg, det er flere år gammelt

IMG_7075.jpg

Et stykke forbi domen, fant vi dette vakre inngangspartiet

IMG_7090.jpg

Som førte inn til gårdsplassen til Bolognas universitet, grunnlagt i 1008

IMG_7094.jpg

- og det er jo rart å tenke på for en særping, hjemmehørende i en av landets eldste byer; i 1135 nevnes Sarpsborg som en av de seks norske byene, sammen med Trondheim, Bergen, Oslo, Tønsberg og Kungälv. Sarpsborg var også landets første hovedstad, men altså: Hele 8 år før byen i det hele tatt ble grunnlagt av uflidde vikinger; åpnet Bologna verdens første universitet......

Flott inne også

IMG_7098.jpg

Vi rusler en etasje opp

IMG_7099.jpg

For å besøke universitetets anatomiske teater

IMG_7102.jpg

Gad vite hvor mange menneskekropper som har blitt dissekert her, omgitt av besvimelser og oppkast...

IMG_7101.jpg

Biblioteket er også vel verdt et besøk

IMG_7122.jpg

Så kom vi etterhvert ut på gaten igjen

IMG_7140.jpg

Neste stopp var disse fem kirkene, bygget sammen til én

IMG_7177.jpg

Mye vakkert og fint, med en sjarmerende gårdsplass i midten

IMG_7149.jpg

Ute på piazzaen, hadde signorinaene fra isted slått seg ned for en picnic/lunch, ble rent sulten av synet

IMG_7175.jpg

Så vi dukket inn i en passende gate, på leit etter en av hotellresepsjonistens anbefalte spisesteder

IMG_7186.jpg

Litt navigering og noen gater senere, fant vi Osteria dell' Orsa

Osteria dell'Orsa

IMG_7187.jpg

Denne osteriaen ligger i universitetsområdet, og er et typisk tilholdssted for studentene, alt gir
    inntrykk av enkelhet

IMG_7192.jpg

Menyen er intet unntak

IMG_7188.jpg

Vi satte oss ute, det var bygget en trivelig uteservering tvers over gata

IMG_7189.jpg

Mens vi venter på maten...

IMG_7190.jpg

Som kom uten noen spesielt lang ventetid, enklere kan vel ikke mat se ut?

IMG_7191.jpg

Men synet bedrar, her var ALT laget fra bunnen, og smakene var aldeles fortreffelige.
    Det er ikke ofte jeg slikker tallerkenene ute lenger, men i Bologna gjorde jeg det flere steder - og dette var et av de.

Tiden hadde løpt litt fra oss denne dagen, besøkene i universitetet og kirkene hadde tatt lenger tid enn planlagt,
    så vi nøyde oss med våre to enkle pastaretter og vann til, før vi ruslet videre, i generell retning av leligheten vår

IMG_7195.jpg

Viktig å bruke øya i Bologna

IMG_7193.jpg

Skulle det ikke vært mere vann her?

IMG_7196.jpg

Så var vi "hjemme", litt oppfrisking og hviling av føtter, før aftenspromenade med etterfølgende middag tok til
    - en alternativ utsikt fra vinduet, store horn der altså....

IMG_7198.jpg

Ønsker dere alle en fortreffelig helg! Her hjemme kjører koret en intens workshop hele helga, vi øver til årets julekonsert,
    som i fjor ble så fort utsolgt, at vi denne gangen kjører to på samme dag. Billettene ligger ute, og vi er vel allerede
    på ca 450 solgte billetter - det går unna. :rolleyes:

00.this christmas.jpg

Helgehilsen fra Laggas!

Vedlegg

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk Ove, håper helga di var fortreffelig!

Her hjemme kjørte koret workshop fra tidlig til sent både lørdag og søndag, bandet jobbet fredagen i tillegg.
    Tenker det var drøye 40 kormedlemmer som stilte med slitne stemmebånd på jobb eller skole i dag....

Men moro var det lell!

IMG_9525.jpg

IMG_9516.jpg

IMG_9496.jpg

IMG_9497.jpg

IMG_9509.jpg

IMG_9521.jpg

IMG_9486.jpg

IMG_9503.jpg

IMG_9507.jpg

IMG_9498 copy.jpg

IMG_9461.jpg

IMG_9448.jpg

IMG_9464.jpg

- og enda morsommere er det såklart at billettsalget vårt går bra, passert 850 solgte billetter nå.

Giddy with excitement.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det er utrolig morsomt Ove!
    Kasserer la ut melding tidligere i dag om at kl 20 konserten nå er utsolgt, mens vi ennå har plasser igjen 17:30.

- og konsertene er ikke før om snaue to måneder....

Det er jo helt vilt. :)

/ Morten

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    64.774
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Hehe,det betyr jo at dere kan synge ;) ;)
    Ha en fin dag,Morten!

O

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takker Ove, gårsdagen var riktig bra den!

Takket være et øyeblikks distraksjon for noen måneder siden, kom jeg i skade for å kortslutte ene effektforsterkeren.
    Det freste, lukta surt - og ble stille...

Men tror du ikke Lassemann har fiksa den! Hentet den hjem i går, frisk som en fisk. #Lykkelig #Takknemlig :)

Var så glad, at jeg gikk og hentet denne:

IMG_4959.jpg

NOS Pickering XSV 5000

IMG_4960.jpg

Kjøpte den fra ei sjappe i Hollywood, California i februar, ligget rolig i etuiet sitt siden
    den ble bygget på midten av -70tallet (?)

IMG_4961.jpg

Men, 40 års lediggang kan holde, så i går klasket jeg den ned på et av mine festligere pickupskall

IMG_9537.jpg

Blir jo en liten nostalgitripp dette, så børsten får lov å bli

IMG_9538.jpg

Spenningen var stor når den tok til rillene for første gang, ville den spille?

IMG_9542.jpg

Spilte gjorde den, og allerede førsteinntrykket var lovende, men som det brummet! Litt febrilsk fram-og-tilbake
    med jordingsledninger og tilkoblinger, så ble det tyst for ei skive eller to, brått var det tilbake.

Vel, dette måtte jeg sove på, så startet på ny frisk i dag, først ved å skru et annet puskall/pickup på armen.
    Da var det helt tyst.
    Tenkte så og bytte stift på Pickeringen, men det var lettere sagt enn gjort - den satt som støpt...

Vel, etter mye og og men, fikk jeg bikket, lirket og tvunget den ut. Satte så på en annen stift, og ga den noen runder.

IMG_9546.jpg

Null brum, spilte helt fint.

Når jeg så inspiserte originalstiften, var det ikke rart at den satt godt - 40 år med irring

IMG_9545 copy.jpg

Fant fram litt 1200papir og pusset forsiktig

IMG_9545.jpg

Trykket den på plass igjen, og det var tyst, null brum, og den spiller!
    Så får jeg bruke litt tid og vurdere om den har kommet helskinnet fra all denne herjingen,
    det er såklart mest interessant med denne originalstiften; en "nude stereohedron" - krysser fingra!

IMG_9543.jpg

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    God morgen Lagga!
    Må innom din glimrende tråd til stadighet, meget inspirerende på alle måter!
    Jeg null erfaring med vinyl og må bare spørre siden jeg ikke har sett pu med børste/pensel før, kan den påvirke lyden? Er jo en artig og genial om den ikke har noen baksider!

Mvh.
    SAL

Edit: Skrivefeil.

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.457
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Flotte bilder av en jobb der man itte bruker "slegga" akkurat:cool:
    Festlig farge på pickupskallet som du nevner:rolleyes:;)

gismo

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    64.774
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Så bra den funket igjen,du får si i fra om du skal selge en Pickering ;)

O

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk for vennlige ord SAL!

Jeg har så langt ikke vært i stand til å HØRE noen bilyd som kan være forårsaket av børsten.
    Den plukker med seg overraskende mye støv fra plata, det jeg er nysgjerrig på,
    er om den også slipper FRA seg støv - for da er man kanskje like langt?

Det er en viss forskjell i finish på indre nålefanehus til XSV5000, kontra den nyinnkjøpte XSV3000 til høyre....
    - og dette er ETTER pussing...

IMG_9547.jpg

Jeg kommer til å forsøke meg på å polere den opp ytterligere - kanskje med sølvpuss?

Men for nå spiller den

IMG_9549.jpg

Er litt god og da... :)

IMG_9550.jpg

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

ogla

Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    742
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Som Peter Ledermann sier, du kan enkelt lage en stiftrenser ved å ta et kort a la id-kort, tippekort og så presse flatt et stykke med blu-tack oppå dette.
    Man senker ned nålen på denne 5-6 ganger så er stiften ren. Gjør dette mellom hver plate du spiller...

Har laget en slik stiftrens som dette men mellom hver plate blir for mye jobb. Og bare for å nevne det så sitter ikke støvet igjen i blu-tacken i ønsket grad, etter et par måneder sjekket jeg stiften under microscop og støvet lå som en krans rundt diamantens innfestning.

Dėt til side, jeg børster hver side av plata før nåla treffer rilla, det er en vane og null bryderi. Jeg tror du må fjerne støvet fra børsten på pu like ofte.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    Takker så mye for svar Lagga!
    Dette ser snasent ut synes nå jeg! Plukker den opp støv så gjør den jobben, spesielt med tanke på at du sikkert har kjørt bredkosten/børste først.
    Glimrende bilder som vanlig!
    Snart fredag.........

Mvh.
    SAL

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ligger vel inne på innkjøpslista Ogla, en slik "Zero dust" eller hva de nå heter.
    Har sluttet å dynke stiftbørsten i alkohol, er litt engstelig for å løse opp limet som holder diamanten på plass.

Ellers er det som du antar SAL, jeg kjører noen runder med platebørste før avspilling.

Allikevel står det en liten sky av støv fra den lille børsten på PUen når jeg drar over den,
    og det må jeg gjøre, som Ogla er inne på; etter HVER plateside.

Dét, - er tankevekkende...

/ Morten

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    266
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei Laggis
    Ser ut som den indre nålefanen er i ganske rent støpt sølv ???? kontra den andre som kansje er kopper.
    Som de andre sier snart er det Fredag :p
    Mvh Roy

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Tja, det er et godt spørsmål Roy, har pr idag ingen info om materialene.

Men, når vi nå snakker om i dag, dere har rett; det ér FREDAG!!!!!!

I historien om sommerens italienske måltider, har vi kommet til torsdag 31. juli. Etter en liten hvil,
    dusj og klesskifte i leiligheten, rusler vi ut på en aftenstur i byens gater. Jeg synes jeg kom ekstra godt fra det
    på dette bildet, eller kanskje ikke...

IMG_7204.jpg

Mere slik dessverre

IMG_7199.jpg

Jeg får heller fokusere på byen, for gatevandringer her er absolutt noe jeg anbefaler

IMG_7224.jpg

IMG_7220.jpg

IMG_7228.jpg

IMG_7227.jpg

Skjønner dere hva jeg mener? Vel, etter litt navigering, fikk vi penset denne rundturen inn mot kveldens
    utvalgte spisested, stadig etter hotellets anbefaling, rundt et hjørne, så var vi der; Buca Manzoni

IMG_7231.jpg

Trattoria dei piatti della tradizione Bolognese - Buca Manzoni Bologna

Det så fint ut inne også, men vi valgte såklart å sitte ute, perfekt temperatur.

IMG_7232.jpg

Vi sjekket alle de anbefalte stedene på nett, bl.a. Trip advisor, og kunne ikke unngå å legge merke til at Buca Manzoni,
    såvel som lunchstedet vårt, Osteria dell' Orsa, fikk en del pepper. Men det kom hovedsakelig fra amerikanske gjester,
    og når amerikanske gjester klager, er dét en klar indikasjon på at stedet er meget bra, litt som denne:

maxresdefault.jpg

Merkelappen som i USA settes på all musikk som er interessant, et "spesielt anbefalt" merke.

Fruen ga meg dog et undrende blikk, etter å ha kikket på menyen

IMG_7233.jpg

- som var trykket på en gammelbologneisk dialekt, for å hjelpe til, var den dog også oversatt til italiensk

IMG_7235.jpg

Nå har vi lært oss det meste på italienske menyer, men vi var usikre og nysgjerrige på flere retter, så vi måtte spørre.
    Den unge kelner kunne ikke et ord engelsk, så han hentet eieren, som heller ikke snakket engelsk, han var dog helt rå
    på italiensk!
    Så, ved å følge med på språk, tonefall og håndbevegelser - fikk han gjort seg forstått, og vi fikk bestilt!

Spuma di mortadella con crostini de pane abbrustolito til fruen

IMG_7239.jpg

Tok bare litt skinke og sånt jeg, -tagliere di affettati misti con sottaceti e crescente fatti in casa

IMG_7240.jpg

Husets egensyltede grønnsaker på bordet, knallgodt!

IMG_7241.jpg

At Buca Manzoni er et sted av klasse, ble også avslørt da vi bestilte litt av husets hvitvin,
    og fikk egne kjøkkenglass til vinen, sånt er stas!

IMG_7242.jpg

Det ble en liten vandretur gjennom lokalet for å late vannet, stilig pensjonert (?) skinkekutter gjør seg
    som dekorativt element

IMG_7243.jpg

Tenker det er et heftig støynivå, når lokalbefolkningen fyller dette lokalet

IMG_7247.jpg

I enden av lokalet, bak en solid glassdør, strakte en omfattende vinkjeller seg innover, alt under bakkenivå

IMG_7246.jpg

Men så var det tid for secondi piatti, fruen hadde bestilt Tagliata di Manzo condita con olio, rosmarino e aglio

IMG_7248.jpg

Selv prøvde jeg meg på Cotoletta alla Bolognese di vitello

IMG_7249.jpg

Bestilte en bedre rødvin til kjøttet, da ble vi jammen oppgradet til vinglass også... :)

IMG_7250.jpg

Atter igjen spiste vi på et sted som la mindre vekt på elegant presentasjon, men som brød seg desto mere om
    kvalitet og autentiske smaker. Vi skjønte etterhvert at dette også var filosofien til eieren; å gi en autentisk opplevelse
    av Bolognas mattradisjoner, vi elsket det!

Gode og mette etter et fabelaktig måltid, var det bare å kaste inn håndkleet, når vi ble forsøkt fristet med dolce.
    Det holdt lenge med espresso

IMG_7252.jpg

Fru Lagga koser seg, ikke merkelig det, kaffen holdt også høy klasse

IMG_7253.jpg

Øl, viner, all mat og kaffe dro seg på € 89,40, veldig greit for denne opplevelsen. Etter betaling og litt finsjekking i
    reiseparløren, fikk jeg tatt eieren i hånden og takket ham for en superb aften, på et passabelt italiensk.

Han ble faktisk litt rørt, men det var fullt fortjent ros.

Vi vandret ut i natten, og fulgte pilene hjem...

IMG_7254.jpg

Ønsker dere alle en fortreffelig helg karer!

Helgehilsen fra Laggas
    ShineySmileysGrin.jpg

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Fantastisk beskrivelse og bilder av en herlig middag...! Allerede sulten her nå, tre timer før lunsj!! Til sammenlikning, var på Stadtholderens KJELLER avdeling (altså ikke hodvedrestauranten oppe, men den "koselige danskinspirerte krovarianten") forrige uke, og hele den tre retters middagen kunne du fint fått plass til på tallerkenen til fru Laggas forrett :mad: 2.500.- og 3 timer senere gikk vi sultne ut igjen. Skulle tatt bilde, det var nesten latterlig.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    "grøss"

Vi vil alle ha "høye lønninger" (ikke jeg da) og det må vi jaggu betale for og :mad:
    Ja... bedre å dra til Italia, definitivt hvis man vil spise/drikke godt! Lagga er ikke dum...:cool: Og bor du i Østfold er Italia nærmest bare et steinkast unna!

D

Dåbbel J

Gjest
    Ikke så langt unna her på VestBredden heller... Vi har da rigget oss til :cool:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    (-) og hele den tre retters middagen kunne du fint fått plass til på tallerkenen til fru Laggas forrett :mad: 2.500.- og 3 timer senere gikk vi sultne ut igjen. Skulle tatt bilde, det var nesten latterlig.
    Sånt er bare trist...

Det har vært en trend lenge, har det ikke? Restauranter som blir så avanserte og "fine på't" at de fulstendig glemmer hva de er der for.

Keiserens nye klær....

ShineySmileysBlush.jpg

/ Morten

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    266
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1

roger

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    472
    Sted
    Nøtterøy
    God helg Laggas
    Jeg blir så bælsulten av alle disse matbildene dine Morten. Du må slutte! Jeg la på meg 5 kg bare av bildene ;)
    R

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.457
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Dette her er jo helt for jævlig Lagga.... her sitter man med en liten bolle med noen cornflakes, litt strøsukker/syltetøy og en mjølkeskvett oppi....
    Åsså skal en liksom se litt i tåden din.....nei fytterakkern hvor urettferdig livet kan være innimellom....:cool::cool::cool:
    God helg til dere Laggingser;)

gismo

• Liker
    Reaksjoner: SAL

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk og takk guttær, nå slapp jeg jammen opp for "likes" igjen, ja ja.

Takk for linker Roy, hadde ikke de, det er interessant!

- sitter her og blir litt småsulten selv jeg.....

Men nå er det bare en time til jeg setter kurs mot arbe', får heller finne på noen slags morsom nattmat.

Fruen skal på Halloweenfest i morgen, så det ble en liten tur til byen for manicure og innhandling av effekter.

For min egen del svingte jeg forbi Lille_Adam for en kopp te, underveis stakk jeg dog nesa innom vår lokale
    Musikkverket, og det var bra, for så fikk jeg rasket med meg disse:

IMG_7776.jpg

Apropos både snute og halloween, innehaversken hadde virkelig gjort jobben i dag, og stilte som
    en særs overbevisende faun

00.Musikkverket.jpg

Betalte med glede....

Drool.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.331
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hjemme fra en todagers konferanse på Lillestrøm, litt sigen - men for søren;
    det har jo blitt FREDAG - igjen!
    Feriemessig er det faktisk også fredag, omenn 1. august...

Dagen startet voldsomt, med et besøk på Museo Anatomico

museo delle cere anatomiche L. Cattaneo

IMG_7258.jpg

Alle objektene her ble benyttet i undervisning til innpå 1800tallet, og utrolig nok;
    alt er skulptert i voks

IMG_7265.jpg

Jeg vet om om "livaktig" er riktig uttrykk, men...

IMG_7262.jpg

Denne var fascinerende, på en litt grusom måte

IMG_7267.jpg

Øret og dets bestanddeler derimot, nå snakker vi musikkinteresse!

IMG_7268.jpg

Men så knyter det seg litt igjen...

IMG_7269.jpg

Avdelingen for spennende sykdommer hopper jeg glatt over her, men den var - interessant.....

Vel ute igjen kan vi heller konsentrere oss om arkitektur, og de typisk italienske fargene

IMG_7276.jpg

Og kjøle oss ned med litt gelato

IMG_7278.jpg

Ikke så verst dette

IMG_7279.jpg

En liten rast satt fint, en av de varmere dagene i ferien også, denne fredagen

IMG_7280.jpg

Forfrisket, tok vi gatene fatt, tenkte å besøke denne jesuitterkirken, men de var stengt midt på dagen

IMG_7291.jpg

IMG_7294.jpg

Gatevandring er åkkesom trivelig nok, god stemning

IMG_7298.jpg

Arkitektur og fargebruk fascinerer

IMG_7304.jpg

Denne hadde jeg sans for, noe helt annet enn all hjernedød tagging.

IMG_7307.jpg

Turen førte oss tilbake til gårsdagens restaurant, maten der hadde gitt mersmak,
    det måtte bli en lunch hos Buca Manzoni!
    Eieren. Som tidligere nevnt; et råskinn til å forklare om maten, på italiensk. :)

IMG_7308.jpg

Det var som nevnt en varm dag, vi valgte air condition denne gangen. Så er forretten på gang

IMG_7309.jpg

Det ble salami, skinke, hjemmelaget brød og husets syltede grønnsaker - en affetati misti

IMG_7310.jpg

Fikk studert litt på stedets høyttalere også, lakkert trefinish - Sonus Faber montro?

IMG_7311.jpg

Så kom hovedrettene, sjarmerende enkle å se til, men med en himmelsk smak!

Tortellini og tagliatelle al ragu

IMG_7312.jpg

IMG_7313.jpg

Igjen gode og mette på deilig mat, gikk vi for en espresso og skylle den ned med

IMG_7314.jpg

Ha en glimrende helg guttær, fruen og jeg ligger vel an til en hjemme-alene-helg-med-kjøkkeneventyr-og-god-musikk,
    - og kanskje en skumpa?

ShineySmileysGrin.jpg

Helgehilsen fra Laggas!

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.193
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    God helg, Laggas.
    Hjemme-alene-helg-på-kjøkkenet er noe av det beste som finnes.
    Her hjemme blir det også hjemme-alene-kjøkkenfest med sild i div laker m/tilhørende drikke.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.291
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tom for liker. Denne gangen fikk jeg heldigvis matchet billedserien med lunsj på jobben :) Dæven, voksmodellene på det anatomiske museet var livaktig. Tør ikke tenke på hvordan det så ut der når de laget voksmodellene og "aktmodellen" lå ved siden av som mal ;) Ha en riktig god helg! Her i nederland ventes det på haifa politiet fra de dype skoger ispedd litt nordnorsk ekspertise :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.659
    Ååååååå ja, det var det den søte lille signorinaen holdt i hendene som var maten :rolleyes:
    Forøvrig mistet jeg helt matlysten av bildene fra det anatomiske museet, så det var vel derfor øynene falt raskt ned på servitrisen.
    Atter en gang takk for den arkitektoniske og kulinariske turen Lagga.
    Det var supert som inspirasjon en fredags formiddag på jobb, hvor man egentlig er ferdig med å jobbe for denne uka i hode.
    Hjemme alene med fruen høres fortreffelig ut.
    Jeg lurer på når vi får til det litt lenger oppe i gate?
    Okke som, god helg!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn